На възродения след четиригодишно прекъсване Автосалон в Женева не липсваха интересни премиери, но все пак почти пълното отсъствие на европейски производители вероятно е разочаровало посетителите. Но ни се струва, че изложението на класически и суперавтомобили, заемащо втората половина от площите в центъра Палекспо, до голяма степен е компенсирало това. Тук подбрахме само част от тази впечатляваща експозиция.
Най-интересните класики от Женева 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Ford T
Първата кола, произведена на поточна линия, вместо на ръка. Високата скорост на производство позволява на Хенри Форд да свали цената от 825 долара през 1910 (по онова време това е годишната заплата на учител в САЩ), до едва 260 долара през 1925. Тази конкретна кола е от 1908, в луксозно изпълнение, с 2.9-литров 4-цилиндров двигател и максимална скорост 80 км/ч.
На заден план се вижда Pic-Pic, швейцарски конкурент на Rolls-Royce от началото на миналия век.
Първата кола, произведена на поточна линия, вместо на ръка. Високата скорост на производство позволява на Хенри Форд да свали цената от 825 долара през 1910 (по онова време това е годишната заплата на учител в САЩ), до едва 260 долара през 1925. Тази конкретна кола е от 1908, в луксозно изпълнение, с 2.9-литров 4-цилиндров двигател и максимална скорост 80 км/ч.
На заден план се вижда Pic-Pic, швейцарски конкурент на Rolls-Royce от началото на миналия век.