На възродения след четиригодишно прекъсване Автосалон в Женева не липсваха интересни премиери, но все пак почти пълното отсъствие на европейски производители вероятно е разочаровало посетителите. Но ни се струва, че изложението на класически и суперавтомобили, заемащо втората половина от площите в центъра Палекспо, до голяма степен е компенсирало това. Тук подбрахме само част от тази впечатляваща експозиция.
Най-интересните класики от Женева 2024 (ГАЛЕРИЯ):
Volkswagen Golf GTI
В средата на 70-те няколко ентусиасти от Volkswagen решили да разработят спортна версия на новия Golf - ей така, на своя глава, а не като официален проект на концерна. В крайна сметка обаче успели да запалят за идеята и началниците си и през 1975 първият Golf GTI дебютирал на Франкфуртския автосалон. Планът бил да се произведат 5000 бройки - достатъчно за хомологизация за Група 1 на шампионата за туристически автомобили. Вместо това търсенето надмина всички очаквания и VW произведе 462,000 екземпляра от първото поколение. И послужи за вдъхновение на десетки други "хот-хечове" като Peugeot 205 GTi и Lancia Delta Integrale.
В средата на 70-те няколко ентусиасти от Volkswagen решили да разработят спортна версия на новия Golf - ей така, на своя глава, а не като официален проект на концерна. В крайна сметка обаче успели да запалят за идеята и началниците си и през 1975 първият Golf GTI дебютирал на Франкфуртския автосалон. Планът бил да се произведат 5000 бройки - достатъчно за хомологизация за Група 1 на шампионата за туристически автомобили. Вместо това търсенето надмина всички очаквания и VW произведе 462,000 екземпляра от първото поколение. И послужи за вдъхновение на десетки други "хот-хечове" като Peugeot 205 GTi и Lancia Delta Integrale.