fallback

Флагманът на Audi също пострада от забавянето на продажбите на EV

Вместо да пусне електрическо A8, германската компания ще обнови сегашния седан с ДВГ

Audi планира да удължи жизнения цикъл на настоящето A8 с още няколко години, преди да предложи негов напълно електрически наследник. Ръководството на компанията е решило да се възползва максимална от успехите на модела с ДВГ на китайския пазар и да изчака с пускането на нов флагмански седан на ток заради намаляващи продажби на електромобили по света.

Четвъртото поколение на Audi A8 (D5) дебютира през 2017 г. и претърпя актуализация в средата на жизнения цикъл в края на 2021 г. Първоначално беше решено той да бъде наследен от серийна версия на електрическата концепция Grandsphere (на снимката), която да излезе през 2024 г. Сега обаче това ще бъде отложено поне до 2027 г., когато ще излезе A8 E-Tron.

Преди това Audi ще предложи поне един мащабен фейслифт на настоящото A8, за да може да запази привлекателността му за още няколко години. Говорител на марката коментира, че към момента няма планове за спиране на производството на A8, като се позована на силните продажби на съществуващия модел в Китай.

От Инголщад не потвърдиха информациите за нов фейслифт на флагманския си седан, но трябва да припомним, че Audi използва същата стратегия с Q7, което получи втори фейслифт по-рано тази година, въпреки че беше представен още през 2015 г. И се очакваше, че сега е моментът да смени поколенията си.

Големите седани с ДВГ продължават да се радват на популярност сред купувачите в Китай, където Audi предлага A8 L заедно с още по-дългата и по-луксозна облицовка Horch, простираща се до 5422 мм. В отговор на интереса на клиентите автомобилният производител планира да въведе допълнителни опции за персонализиране за своя водещ седан в Китай. Все още не е ясно дали подобни опции ще бъдат налични на пазарите в Европа и Северна Америка.

Конкурентите на Audi A8 - BMW 7-Series и Mercedes-Benz S-Class, се предлагат заедно с изцяло електрическите си алтернативи BMW i7 и Mercedes-Benz EQS. Въпреки това, тези, които търсят седан на батерии с емблемата на Audi, ще трябва да се задоволят с предстоящия A6 E-Tron или да изберат E-Tron GT, който е разположен по-ниско в гамата.

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Да предположим че февруари също има такова намаление, с продадени 78 повече автомобили в сравнение с февруари миналата година И така до декември когато също бъдат продадени 78% повече електромобили отколкото декември 2023 година, колко ще е годишният спад на продажбите, при положение че всеки месец са били продадени 78% повече отколкото същия месец 2023 ? Допускам че по вашите изчисления Това ще е срив с 23%? Някой има ли топки да се обзаложим? Аз залагам на 2 милиона повече продажби тази година
  • #2
    До 1 ( преди 9 месеца )
    Нали вече ти обяснихме, че например януари 2024 са продадени по-малко електромобили като цяло, отколкото декември 2023, което си е намаление.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "заради намаляващи продажби на електромобили по света." Някой ще вземе ли накрая да ми обясни какво точно означава това, че все още не мога да схвана логиката как да продаваш с милиони повече всяка година всъщност било намаляване на продажбите? Наистина ли смятате всички за антиматематици, като антиелектриците? Хайде да започнете да правите разлика между намаляващи продажби на електромобили на audi и намаляващи продажби на електромобили по принцип?
fallback
Последни