fallback

Тест в реални условия показа с колко лъжат производителите за разхода

Проверката на консумацията на гориво е направена според европейските стандарти

Проведен изцяло в съответствие с европейските стандарти нов тест на различни модели показа какви са разликите между обявения от производителите разход на гориво и този в реални условия. Резултатите показват някои сериозни разминавания между обявените данни, постигнати в лабораторна среда, и суровата реално на пътя.

При близо половината от тестваните превозни средства (6 от 13) разминаването е в рамките на 5% спрямо лабораторните резултати. В 5 от случаите разликата е между 9 и 20%, а при два от моделите се оказа, че те харчи дори по-малко от обявеното от неговия производител.

Най-голямата разлика беше отчетена при BMW X3 от 2021 г., което изразходва 20% процента повече гориво, отколкото предвиждаха задължителните лабораторни тестове. Подобно е положението при MG 3 от 2023 г. (+19%), Audi Q5 от 2022 г. (+17%) и Toyota Yaris Cross от 2021 г. (+12%).

В същото време Hyundai i30, Hyundai Staria, Kia Sportage, MG HS, Mitsubishi Eclipse Cross и Mitsubishi Outlander надхвърлиха лабораторните си резултати с по-малко от 5%. Най-добре от предлаганите в Европа модели се представи Toyota Camry, която всъщност подобри резултата си в реални условия, където нейният разход на гориво беше с 1% по-нисък от прогнозирания.

Резултатите от теста на гориво в реални условия:

В първата колона е автомобилът и моделната му година, във втората - резултатът в лаборатория, в третата - резултатът в реални условия, а в четвърта - разликата между прогнозата и показаното по време на теста.

И накрая - 13-ият автомобил в теста беше Kia Carnival от 2023 г., който изразходва впечатляващите 7% по-малко гориво в теста на AAA в реални условия, отколкото при лабораторни тестове. Не всичко обаче беше розово за корейския миниван.

Именно Carnival беше едно от трите превозни средства, които надхвърлиха австралийските нормативни ограничения за азотни оксиди, и към него се присъединиха Hyundai Staria и Kia Sportage, съобщава The Guardian. В същото време MG 3 не просто консумира повече от очакваното, но емисиите му на въглероден оксид са с 85% по-високи от регламентираните граници за лабораторни тестове.

Това е вторият кръг от тестове по програмата, която стартира през 2017 г. Този кръг се фокусира върху малки и средни SUV и MPV автомобили. Проверката е предназначена да помогне на потребителите да изберат колите, които ще се представят най-добре, докато ги карат, а не само на базата на спецификациите, обявени от производителя.

fallback
  • #11
    ДВГ forever ( преди 8 месеца )
    6 и 9 зелени талибани
  • #10
    до 1 ( преди 8 месеца )
    Пак си се объкАл. Едрите коли горят много не защото са немски, а защото са големи. Но виж, японското хибридче не изненадва никой. 12%. Само. Защото са ги тествали с ниска скорост. Ако бяха излезли на магистрала, щяха да установят 50%. МИНИМУМ.
  • #9
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Г-н пръц, колко е пробегът на toyota camry с едно зареждане при шофиране в градски условия? Да не се окаже, че има 30% по-голям разход от обявените 6,8 л на 100 среден разход? Да не се окаже, че онази Тесла по която плюеш може да мине 20% повече градско отколкото са дали за среден разход? Защото както градско шофиране в задръстванията при които електромобилите имат предимство, така е шофирането с 140 км/ч, където ДВГ има предимство, все са реални условия. Зависи кой е платил "изследването".
  • #8
    До 6 ( преди 8 месеца )
    Няма как да не се съглася с тебе въпреки че всички ми викате тесльо. Това е като да постигнеш лабораторният разход на porsche 911. Нали не очакваш да шофираш автомобил с 1000 коня и да го караш по същия начин по който го е карал компютъра на стенда? Нали не очакваш дори на стенда, да са изминали 700 км или колкото там е лабораторния пробег? Една Тесла 700к.с. измина за идеята 1078 км по асфалт, което тогава беше 200% от лабораторният пробег на стенд. Ама никой не кара с 40 за да го постигне.
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    4-ти, то защото чичо Ват пък не лъже нали? Там е същатата игра - дават ти колко може да измиеш макс при някви си идеални условия, които реално никога няма да имаш. Разликата е че го формулират "пробег ДО ххх" км. И така излиза, че разода ти е 12-13кв/100км, ама реално е 16+
  • #6
    Хвалипръц ( преди 8 месеца )
    А най-много лъже Лъжлив Нагъл Илон. Теслите са с над 30% по-висок раход от официалния, а при по-студено време - над 50%.
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Който иска данни за реален разход, да гледа spritmonitor.de
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Дядо Ото, и дядо Дизел пак са излъгали, заедно с Тойода Сан ;). Шокиран съм .
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ама нима някой е очаквал ЛАБОРАТОРНИТЕ и РЕАЛНИТЕ данни да са еднакви? Реалните зависят от толкова много неща, че 2ма не могат да докарат еднакви резулати. Лабораторните са иделани условия, най-дбрия разхд, който можеш да направиш. Реалните са си.. истинските. А и не се изисква много акъл да знаеш, че (примерно) 1.5 мотор на 1700кг няма как да даде 4/100. (дори и дизел, освен ако не клатиш с 70-80, за бензин пък е абсурд)
  • #2
    До 1 ( преди 8 месеца )
    То пък японците са цъфнали и вързали. Щом toyota сама си призна, че част от двигателите са манипулирани, за да избегне наказанията ако я хванат, то това е само върха на айсберга. Какво ли се крие под повърхността И защо toyota толкова открито и шумно хвърля милиони и лобира против повишаване на изискванията за вредни емисии? Нали уж хвърлят други милиони за пропаганда, че произвеждат най-екологичните автомобили на планетата, които са по-чисти от електромобилите според други платени изследвания?
fallback
Последни