Проведен изцяло в съответствие с европейските стандарти нов тест на различни модели показа какви са разликите между обявения от производителите разход на гориво и този в реални условия. Резултатите показват някои сериозни разминавания между обявените данни, постигнати в лабораторна среда, и суровата реално на пътя.
При близо половината от тестваните превозни средства (6 от 13) разминаването е в рамките на 5% спрямо лабораторните резултати. В 5 от случаите разликата е между 9 и 20%, а при два от моделите се оказа, че те харчи дори по-малко от обявеното от неговия производител.
Най-голямата разлика беше отчетена при BMW X3 от 2021 г., което изразходва 20% процента повече гориво, отколкото предвиждаха задължителните лабораторни тестове. Подобно е положението при MG 3 от 2023 г. (+19%), Audi Q5 от 2022 г. (+17%) и Toyota Yaris Cross от 2021 г. (+12%).
В същото време Hyundai i30, Hyundai Staria, Kia Sportage, MG HS, Mitsubishi Eclipse Cross и Mitsubishi Outlander надхвърлиха лабораторните си резултати с по-малко от 5%. Най-добре от предлаганите в Европа модели се представи Toyota Camry, която всъщност подобри резултата си в реални условия, където нейният разход на гориво беше с 1% по-нисък от прогнозирания.
Резултатите от теста на гориво в реални условия:
В първата колона е автомобилът и моделната му година, във втората - резултатът в лаборатория, в третата - резултатът в реални условия, а в четвърта - разликата между прогнозата и показаното по време на теста.
И накрая - 13-ият автомобил в теста беше Kia Carnival от 2023 г., който изразходва впечатляващите 7% по-малко гориво в теста на AAA в реални условия, отколкото при лабораторни тестове. Не всичко обаче беше розово за корейския миниван.
Именно Carnival беше едно от трите превозни средства, които надхвърлиха австралийските нормативни ограничения за азотни оксиди, и към него се присъединиха Hyundai Staria и Kia Sportage, съобщава The Guardian. В същото време MG 3 не просто консумира повече от очакваното, но емисиите му на въглероден оксид са с 85% по-високи от регламентираните граници за лабораторни тестове.
Това е вторият кръг от тестове по програмата, която стартира през 2017 г. Този кръг се фокусира върху малки и средни SUV и MPV автомобили. Проверката е предназначена да помогне на потребителите да изберат колите, които ще се представят най-добре, докато ги карат, а не само на базата на спецификациите, обявени от производителя.