Най-популярния кросоувър на Honda - CR-V, премина на водород. Моделът получи plug-in водородна инсталация, в която горивна клетка, разработена съвместно с General Motors, е допълнена от тягова батерия с малък капацитет. На чисто електричество CR-V e:FCEV изминава до 60 километра, а с пълен резервоар с водород – 600 км.
Кросоувърът Honda CR-V e:FCEV е първият plug-in водороден автомобил, който се произвежда изцяло в САЩ. Автомобилите се сглобяват в Performance Manufacturing Center в Охайо, а модулите с горивни клетки се произвеждат от Fuel Cell System Manufacturing в Мичиган.
Задвижващите системи от следващо поколение са разработени в сътрудничество с General Motors. Те струват една трета от цената на единиците за седана Clarity и са два пъти по-издръжливи. Цялата водородна система, включително цилиндрите, които съхраняват 4,3 кг водород, изисква усилване на задната част и повторно калибриране на окачването.
Задвижването на CR-V e:FCEV включва горивни клетки с мощност 125 к.с., електрически мотор (176 к.с., 311 Нм) и батерия с капацитет 17,7 кВт/ч. Последният играе ролята на буфер, както при конвенционалните автомобили, но може да действа и като независим източник на енергия. На електричество кросоувърът изминава 47/60 км (EPA/WLTP), а общият пробег е 435/600 км.
Версията CR-V e:FCEV има само предно задвижване, но разполага и със специален режим за шофиране в сняг. Кросоувърът ще се предлага в един пакет Touring, който има дигитален инструментален панел, мултимедия с 9-инчов екран и функция за показване на най-близките станции за зареждане, безжично зарядно, аудио система Bose с 12 високоговорителя, регулируеми отопляеми предни седалки, двузонов климатроник, електрическо управление на багажник и тапицерия от еко кожа.
Освен това водородният автомобил ще бъде оборудван с Honda Power Supply Connector – 110-волтов контакт, който може да включва електрически уреди с мощност до 1,5 киловата.
Водородният CR-V ще се различава и на външен вид. Всички панели на каросерията до А-колоните са заменени, а задната част е проектирана по различен начин. Дори 18-цоловите джанти са с оригинален дизайн.
CR-V e:FCEV ще бъде пуснат в продажба през лятото не само в САЩ, но и в Япония. В Щатите колата ще се предлага на лизинг в някои щати, където има подходяща инфраструктура за водородна технология.
Трябва да се отбележи, че дебютът на модела идва само няколко седмици след като Shell обяви плановете си да затвори всичките си седем водородни станции в Калифорния. Сега в щата има 55 станции за зареждане с водород.
Още снимки на водородната Honda CR-V - вижте в галерията: