Консултантската фирма S&P Global публикува списък с победителите в новото издание на Automotibe Loyalty Awards - награди, които се присъжда в различни категории на производителите с най-лоялни клиенти. Големите печеливши тази година са General Motors, Tesla и Lincoln.
За девети пореден път концернът General Motors получи награда за лоялност към производителя като цяло, като според журито това се дължи на широката гама от марки и модели, които са част от концерна.
Производители на електромобили Tesla събра няколко награди - например за цялостна лоялност към марката, за привличане на нови клиенти, а също и като производител на „зелен“ транспорт с най-лоялни клиенти. В някои от тези категории Tesla спечели за втора поредна година.
За първи път Lincoln печели наградата за модел с най-лоялни клиенти. Повече от 42% от собствениците на кросоувъра Lincoln Nautilus са закупили отново същия модел, като това е най-високият процент в индустрията.
S&P Global отбелязва, че лоялността на клиентите непрекъснато е намалявала по време на пандемията, но усилията на производителите да задържат клиентите в крайна сметка са довели до положителен резултат. Средното ниво на лоялност към марката в края на 2023 г. е 51%. Това е с 0,8% повече в сравнение с 2022 г., като цифрата се увеличи за първи път от 2019 г.
Анализаторите изучават концепцията за лоялност към производителя в продължение на 28 години. Изводите се правят въз основа на анализ на пазарната статистика - повторната покупка на автомобил от същата марка като преди се счита за факт на лоялност. За да състави настоящата класация, S&P Global анализира 12,6 милиона нови регистрации на превозни средства на американския пазар.