fallback

Колко дълго ще издържи една кола?

Вижте срока на годност на различните агрегати, системи и консумативи

Съвременните автомобили могат да се считат както за шедьовър на инженерството, така и за проява на всеобща конспирация от страна на същите инженери, които съзнателно намалят експлоатационния им живот. Ерата на колите, които изкарват милион километра, отдавна отмина, тъй като производителите се интересуват от това хората да разполагат с най-новите технологии. Пазарът предлага обновени модели на всеки 2-3 години, а новите излизат на 5-6 години.

За тези, които имат нужните средства за покупка на нова кола, това е окей. Какво обаче правят тези, които нямат възможност да бъдат в крак с автомобилната мода и понякога не виждат смисъл в това. Те трябва да продължат да използват и да се грижат за старите си коли. А също така и бъдат наясно когато основните компоненти ще излязат от строя.

Ето колко време изкарват различните агрегати, системи и консумативи на едно превозно средство. Разбира се, това зависи до голяма степен от марката и модела, както и от начина на употреба и обслужването на едно превозно средство. И все пак има някои конкретни срокове за срока на годност на автомобила.

Колко издържат различните агрегати, системи и консумативи (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #8
    До реално ( преди 8 месеца )
    Ами ако си почиствате чистачките(и колите) редовно, то чистачките, вярвате или не, изкарват доооста дълго.Аз колата си я миех у дома в гаража на всеки 2 седмици, а зимата всяка седмица. Съответно и чистачките ги миех на толкова.Е, чистачките, с които купих колата от дилъра на Волво изкараха...92 000 км.Ако ги почиствате редовно няма да събират прах, ще се достатъчно влажни, за да не се напукват и най-вече няма да ви надират стъклото.Това е!
  • #7
    Реално ( преди 8 месеца )
    Мисля, че по нашите ширини "салонен" филтър (или както е нормално да се каже филтър-купе) се сменя на всяка смяна на масло (10 000) км. Чистачки се сменят веднъж годишно след летния сезон, тъй като гумата се изпича от жегата и не бърше добре. Който не си сменя чистачките редовно "понеже бършели" ще сменя и стъкло накрая, понеже ще му е надраскано.
  • #6
    До Якишен моторишен ( преди 8 месеца )
    Ти точно това правиш. Разправяш наляво и дясно, колко хубава кола си си купил, а реално японската кошница, дето я караш само я ремонтираш.
  • #5
    PLAID ( преди 8 месеца )
    Десетилетия навън ще изкара само i3. Нереално малко пари за карбоново купе с алуминиево шаси.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тая година трябва да се наканя да сменя антифриза
  • #3
    Якишен Моторишен ( преди 8 месеца )
    Ако е Мазда, Тойота, Хонда, Лексус, Сузуки, Митсубиши, Хюндай, Киа и някой модели на Нисан(където французите нямат пръст) ще издържи вечно, дори с немарлива поддръжка. Ако е Мерцедес, Ауди, Бмв, Фолксваген, Пежо, Рено и тем подобни недоразумения, особено след 2005-а каквото и да му правиш, кола няма никога да е, вечно ще си го ремонтираш и ще разправяш наляво и надясно колко добра кола си си купил...
  • #2
    Вин ( преди 8 месеца )
    Дори първите японски не се славят с качество! През 80-те започнаха да пускат по издръжливи купета и конглокенцията си оказа влияние за качеството, но пак имаше пословично ръждясващи коли. Естествено, всеки знае за голф 2 и МБ124, някои Тойоти, но в един момент се усетиха, че нямат полза от дълговечни продукти, а и започна битка за по-ниски цени, когато се намесиха корейците. Всяка кола може да стигне милиона, ако това е целта на собственика и си плаща!
  • #1
    Вин ( преди 8 месеца )
    Кога е била "ерата на колите, които изкарват милион километра", никой не знае, освен някой друг много успешен модел попаднал на съвестен собственик, многократно споменавани случай, броящи се на пръсти! Няма такава "ера"! Колите от 50/60/70-те бяха прости, но чупливи, материалите не толкова качествени, ръждясваха много поради липса на антикорозиони химии, гумените съединения се късаха, понеже се разкапваха от температурата. Всички марки даваха комплект инструменти за всякакви нужди, че и манивели
fallback
Последни