IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz задмина Tesla като най-ценен производител

Лидерите в класацията Global 500 си размениха местата от преди година

Консултантската компания Brand Finance публикува най-новата версия на годишната си класация Global 500, в която експертите включват най-ценните марки в света на базата на 12-месечни резултати. Интересни промени настъпиха и в сегмента на автомобилните марки.


Mercedes-Benz


И този път за лидерство сред автомобилните производители беше между Tesla и Mercedes-Benz. Миналогодишната класация бе оглавена от американския производител на електрически превозни средства, но през 2023 г. германският концерн все пак измести своя конкурент и си върна първата позиция.

През годината стойността на Mercedes-Benz се е увеличила с 1% - до 59,4 милиарда долара, докато Tesla загуби 12% от стойността си за същия период - 58,3 милиарда долара. Както отбелязват анализаторите, проблемите за компанията се създават главно от нейния основател и ръководител Илон Мъск, около когото възникват различни скандали, като те засягат репутацията на всички компании, притежавани от бизнесмена.


Brand Finance


Като цяло обаче глобалният бум на електрическите превозни средства играе в полза само на производителите на електрически превозни средства. Както следва от данните на Brand Finance, например BYD - най-скъпият автомобилен производител в Китай, който е и един от световните лидери в производството на „зелени“ автомобили, е поскъпнал с 20% (до 12,1 милиарда долара).

Марката New Flyer демонстрира още по-впечатляваща динамика. Стойността на тази компания, специализирана в производството на електрически автобуси, нарасна с 250% през годината и достигна 646 милиона долара.


0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мержо ( преди 1 месец )
    Всяко ново поколение избутва напред някой автопроизводител на ***, то не беха фолксвагени, то не беха тойоти, то не беха беемвета, то не беха хюндаи, сега тесла, утре ще е някой китаец. Общото между всички е, че искат да са мерцедеси. Вече 100 и кусур години.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    VAYK ( преди 1 месец )
    Стойността на Тесла е десет пъти по тия 58 млрд.! Няма толко неграмотна статия!
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Смех ( преди 1 месец )
    Тия китайо саудитци ли
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    ДА или НЕ ( преди 1 месец )
    А това, господин машинен инженер по ДВГ, което си писал в това мнение в същата статия дали е вярно "Ако със закаляването се увеличава еластичноста защо зъбите на ножовката след закаляване не са еластични а твърди?"Въпросът е дали все още си държиш на думите, които си написал тогава в това мнение? Не те питам за закаляване и никакви подробности отговори с ДА или НЕ. Това ми е напълно достатъчно? Държиш ли си на ДУМИТЕ написани в това мнение? ДА или НЕ без обяснения? На ДУМИТЕ държиш ли?
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Гостенино ( преди 1 месец )
    Много добре ти се получава опита да се правиш на най-глупавият човек на света и малко по-глупав от него. За пореден път не разбра какво пише В статията в която въобще не става въпрос за пазарна капитализация. Как ли ще ме разбереш втора седмица че те питам дали си държиш на думите от мнение от преди три години, а не те питам за някакви ножовки. Ама то функционалната неграмотност си е функционална немграмотност и не прощава. Отговори с да или не на следващото мнение. Само да или не.
  • #6
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Дали 26% по малко електрокари не се дължи на спрените субсидии?
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Мемфис ( преди 1 месец )
    Тесла и Mercedes !?!? Нерде Ямбол, нерде Стамбул!
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 1 месец )
    Ако, мако, тако, дако няма значение. Факт ли е, че числата показват, че през януари са продадени една четвърт по-малко, отколкото през декември? Факт е. Тогава какво философстваш и се обясняваш за кораби, вертолети и месечни цикли? Искаше факти, подкрепени с данни, дадох ти, така че трай и не пискай повече.
  • #3
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    Е именно де. Ако февруари има 69% ръст спрямо февруари 2023 И така до декември месец, колко ще спадът за годината? Така и не ги научихте тези проценти и тенденции. Все виждате крачката назад но пропускате 100-те крачки напред които са направени между предишната крачка назад. На всеки месец в който не акустираше кораб ако си спомняш миналата година обяснявах те как продажбите на Тесла вече са се сринали почти до нула, защото кой купил купил. Въпреки това стана най-продаван модел за 2023.
  • #2
    6 rate up comment 1 rate down comment
    До 1 ( преди 1 месец )
    Ех, Мите, Митеее, всичко зависи от гледната точка. Ето какво казват Ройтерс, "Global EV sales up 69% y/y in Jan, down 26% vs Dec". Да ти го превеждам ли или сам осъзнаваш, че има или увеличение или намаление в зависимост от това къде точно си избрал да гледаш?