fallback

Защо и предпазните колани трябва да се мият?

Малко шофьори обръщат внимание на състоянието на тези предпазни устройства, а това е грешка

Ако една кола се използва достатъчно интензивно, никой не се учудва, когато нещо в нея се повреди. В автомобила обаче има компоненти и устройства, чието разваляне се приема от собственика като нещо неизбежно. И почти никой не ги ремонтира.

Такива, например, са предпазните колани. Те са задължителни за всяка кола, но въпреки това рядко се обръща внимание на тяхното състояние. А това е грешка, която може да струва скъпо на шофьора и спътниците му, ако се стигне до сериозен инцидент на пътя.

Предпазните колани имат два лоши „навика". Първият е да заяждат при издърпване, което е доста дразнещо. Понякога се налага коланът да бъде издърпан едва ли не докрай, за да се освободи блокиращото устройство, за да може да бъде закопчан. Случва се и обратното - коланът буквално увисва след разкопчаване и не иска да се навие обратно. Поради това металната катарама виси точно зад прага на колата и пречи на затварянето на врата. В тези случаи има опасност от надраскване на боята.

Колкото и да е странно, причината за подобно „поведение“ на коланите може да бъде обикновена мръсотия. По време на работа по колана полепват всякакви неща - прах от пътя, частици от връхни дрехи, косми, секрети от човешкото тяло и др. Ясно е, че този процес не се случва моментално, а се натрупва с течение на времето, особено ако колата се използва интензивно.

В подобни случаи някои шофьори решават, че единственото решение е смяна на коланите. Невинаги обаче е нужно да се купи нов комплект, тъй като има начин старият да бъде съживен. Това става лесно - развиват се няколко болта и коланът се освобождава от блокиращата макара и се фиксира (с някаква скоба, например), за да не се прибира. Макарата се увива в водоустойчив найлонов плик, а свободният колан се накисва в прах за пране, разреден с вода.След това лентата да изплаква и суши в опънато състояние, като може дори да се изглади с ютия, но това трябва да се направи внимателно.

В допълнение към елиминирането на мръсотия, която създава прекомерно триене, също така има смисъл да се подобри плъзгането му по пластмасовия „пръстен“ - този, който е прикрепен към страничния стълб на каросерията на автомобила близо до ухото на водача или на пътника до него. С помощта на фина шкурка пръстена се обработва внимателно, а след такива прости манипулации дори стари колан започва да „лети“ и вече не дразни собственика на колата и пътниците.

fallback
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    на автомивка се разпъва максимално отваря се вратата и затваряте колана отвън максимално опънат... на някой коли може да се защипе с задната врата и после с водоструйка се измива достатъчно добре
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Честно казано, скоро не съм виждал кола, на която лесно се свалят коланите. Обикновено вървят в канали под тапицерията на средната колона. Тоест, вместо с пяна за сухо миене, да разглобя половината кола и да прецакам някои пиропатрон? Не, благодаря.
fallback
Последни