Ако ви трябва висок автомобил с практичен салон и относително добра проходимост, Toyota RAV4 е един от очевидните избори. Всъщност толкова очевиден, че в последните няколко години това е вторият най-продаван SUV втора ръка в България, отстъпвайки само на Honda CR-V. Само през миналата година към тукашния автопарк са се прибавили 2504 бройки RAV4, а през януари 2024 има още 233 регистрации. Близо три четвърти от тях се падат на третото поколение на модела, произвеждана от ноември 2005 до декември 2012.
Третата генерация на RAV4, с вътрешнозаводско означение ХA30, се правеше в Япония за европейския и азиатския пазар, и в Канада за северноамериканския. Появата на модела окончателно сложи край на по-ранния вариант на RAV4 с две врати. За сметка на това се появиха две версии с по пет врати - къса и удължена, като дори интериорът им беше различен. През 2009 дойде първият фейслифт - почти незабележим. Понеже той не повлия достатъчно добре на продажбите, година по-късно късият RAV4 бе освежен по-сериозно, с нови светлини, броня и решетка.
Най-често срещани у нас са 2.2-литровият дизел с 4 цилиндъра и двулитровият бензин, но освен тях има и доста агрегати, предназначени основно за американския и азиатските пазари, но стигнали и до България - 2.4 бензин, 2.5 бензин и дори 3.5-литров V6, който по нашите ширини ще видите задължително с добавена газова уредба. Какво трябва да знаете за различните версии?
Плюсовете и минусите на Toyota RAV4 (ГАЛЕРИЯ):
Тук няма сериозни слаби места - третият RAV4 издържа спокойно на тормоза на Агенция "Пътна инфраструктура".
Втулките на предната стабилизираща щанга имат относително по-кратък живот - подменят се някъде след 40-50 хиляди км. Предните амортисьори спокойно карат по 130-140 хиляди, а задните - и над 200 хиляди км. Шарнирите на макферсона също могат да направят 200,000 км, и освен това могат да се сменят само болтовете, без стоманеното рамо.