fallback

Mercedes сменя стратегията - ще гони повече продажби с по-евтини модели

Досегашният план даваше предимство на високите класове и електромобилите

През 2022 г. обяви, че ще залага на продажбите на автомобили от високите класове и на електрически превозни средства, тъй като това носи по-големи печалби. Новата стратегия предвиждаше над 75% от средствата за научноизследователска и развойна дейност да бъдат насочени към продукти, които са разположени  най-печелившите пазарни сегменти - като S-Class, SL и G-Class, както и марките AMG и Maybach.

Оказва се обаче, че германският производител е променил плановете си, най-вече за пазара на луксозни автомобили в САЩ. Според Automotive News ръководството на компанията е уведомило дилърите по рано този месец, че 2024 г. ще бъде годината, в която фокусът ще се измести към автомобили с по-ниски цени, за да стимулира продажбите.

Според дилър, присъствал на срещата в Лас Вегас, изпълнителен директор на германската компания Ола Калениус е заявил: „Миналата година беше за рентабилност; тази година е за ръст на продажбите.“

Новият план предвижда да се увеличи предлагането на бензинови и хибридни автомобили, като се разчита на C-Class и E-Class, заедно с еквивалентните GLC и GLE. По-късно тази година Mercedes ще представи и наследник на CLA, който също ще играе важна роля в стратегията на компанията. Той ще бъде част от цяло семейство модели, което включва потенциалните следващи поколения на кросоувърите GLA и GLB, както и комбито CLA Shooting Brake.

Mercedes също ще използва бъдещата платформа MMA за малка G-Class, която ще излезе през 2026 г. Новата архитектура е разработена предимно за електромобили, но може да се използва и за модели с ДВГ.

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "да се увеличи предлагането на бензинови и хибридни автомобили" - макак така, нали бъдещето беше на електричките, гледам доста има обявени от тях от тази марка, явно хората не им се кефят или просто на БМВ са по-доби.
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    #3 нещо глупости говориш - бмв продават най-много бройки и правят най-големия си оборот откакто съществуват.
  • #3
    Немските войни ( преди 9 месеца )
    А БМВ тръгнаха точно в обратната посока на по-малко бройки, но на по-високи цени. Мешаница на премиум и конфенкция не знам дали може изобщо да сработи. Историята помни такива опити на БМВ с Ровър, самите Мерцедес с Крайслер, Форд и Ягуар и др., които се провалиха с гръм и трясък.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Пхахаха, сетиха си в Мерцедес че за да печелиш трябва да продаваш, иначе както казваше г-н Сержо Маркионе, паднеш ли под 1М на година продажби, и си пътник в този бизнес. Сега е ред и на Стелантис да го научат това по трудният начин, че за разлика от Мерцедес там премиума е само в ценовите им листи ...
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Cusumer Reor 2023 за колите - Mercedess е на 29 място! VW са пред тях. BMW е на 9-то място изненадващо. И какъв е планът? Да правим ОЩЕ по-евтини коли.
fallback
Последни