fallback

Фонтан от масло в двигателния отсек - защо се случва и какво да направите?

Подобен проблем не е от често срещаните и се появява най-често през зимата

Зима, студ, замръзване... Май започнахме да ги позабравяме, предвид прогнозата през последните десетина дни, но зимата съвсем не е свършила и като нищо минусовите температури ще дойдат на дневен ред отново. И тогава се започва с мъките на шофьорите. Поостарял акумулатор, който не успява сутрин рано да завърти коляновия вал. В такова време обаче има и още по-лоши проблеми.

Например, няколко случая с едни и същи симптоми са описани в различни автомобилни форуми. По време на шофиране, без видима причина, лампата за налягане на маслото светва, водачът веднага спира - което не е изненадващо, защото това е фаталната и най-опасната неизправност, която се отчита на таблото - отваря капака и вижда, че цялото двигателно отделение е в масло.

Маслото е разпръснато навсякъде с акцент върху изолацията от долната страна на капака. Ясно е какво се е случило. Но какво? Гарнитурите на капака са си ОК, а в долната си част двигателят изглежда далеч по-малко изцапан с масло. Фокусът, както винаги, е върху най-видимото, но обикновено не очевидно. А именно - пръчката за измерване на маслото.

Поради замръзване маслото може да излезе като фонтан през нейната тръба. Как е възможно? Отговорът също е прост: когато системата за вентилация на картера замръзне, налягането може да избие измервателната пръчка и живителната смазка да се разпръсне из цялото двигателно отделение.

Това не се случва много често, но понякога е факт, за което трябва да сте психически подготвени в студа. Но ако се случи, какво да правя? Най-важното, не палете двигателя. Използвайте репатрак или приятел да ви изтегли до най-близкия сервиз. Там колата трябва да се остави да се размрази, а последвалите процедури са следните:

Измиване двигателното отделение, източване на малкото останало масло и добавяне на нова смазка. И, разбира се, да разберем причините за случилото се, защото причината може да не е гореописаната и най-често срещана - замръзване на системата за вентилация на картера.

Проблемите могат да се крият в някакво износване или дефект, характерен на конкретния модел. Теоретично обаче, след такъв инцидент не би трябвало да има твърде много щети и решаването на проблема не трябва да струва цяло състояние. Но можете да се „разминете“ със скъпите ремонти само в един случай - ако забележите същата светлина на таблото навреме и незабавно изключите двигателя.

В противен случай, въпросният фонтан от масло в двигателни отсек ще доведе до т.нар. маслен глад и оттам - надраскване на цилиндрите. И тогава едно ново масло и парцал няма да са достатъчни, за да премахнат последствията от „фонтана“. Така, че бъдете внимателни и следете уредите на таблото.

fallback
  • #4
    Анонимен ( преди 2 месеца )
    Често срещан проблем при АудиЧупи се моркова
  • #3
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Аз жуля с 0/20,
  • #2
    колхозник ( преди 2 месеца )
    е в Якутия замръзва минералката в джугана :)
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Въпрос: Ако приемем, че в картера и маслото няма вода, как синтетично масло 5W30 например ще замръзне? То става малко по-гъстичко при ниски температури, но колко градуса трябва да е, за да стане на грес? А пък няма ли преди това да замръзне скапаното гориво, което продават с вода в него и ми ръждясват дюзите на инжекциона?
fallback
Последни