fallback

Shell затваря всички водородни станции в Калифорния

Петролният гигант се оправда с трудности с доставките

Петролният гигант Shell, който също е един от най-големите играчи на пазара на водород, ще затвори станции за водородни леки автомобили в Калифорния. Това е единственият щат, в който има развита инфраструктура за такива превозни средства. Клиентите обаче са информирани, че решението е взето поради трудности с доставките на гориво и „други външни пазарни фактори“.

Според изданието InsideEVs, за местните собственици на електрически автомобили с горивни клетки това все още не е катастрофа, но е сериозен удар, тъй като доскоро подразделението Shell Hydrogen управляваше 7 от 55-те водородни станции в щата.

През втората половина на миналото десетилетие Shell започна да диверсифицира бизнеса си към електрически превозни средства, включително водородни. Компанията е инвестирала в мрежи от станции за зареждане на акумулаторни автомобили, технологии за бърза смяна на батерийни пакети и други подобни. Изглежда обаче, че дори достъпът на Shell до природен газ, от който може да произвежда водород, не е помогнал на компанията да оправдае инвестициите си в инфраструктура за зареждане с гориво.

Според карта на h2fcp.org повечето станции в Южна Калифорния вече са затворени или работят на намалено работно време. По информация на изданието Hydrogen Insight проблемите са започнали още през август миналата година - операторите масово се оплакват от прекъсвания на доставките на водород. Освен това има проблеми с надеждността на самите станции. По тази причина компанията Iwatani съди доставчика на оборудване, твърдейки, че не го е тествал в условията на реална търговска експлоатация и всъщност е скрил дефекта.

Изданието InsideEVs припомня, че първият сериен водороден автомобил се появи на американския пазар през 2008 г., като това беше Honda FCX Clarity. Днес по американските пътища можете да се срещне неговия наследник - Honda Clarity Fuel Cell, а също така Toyota Mirai и Hyundai Nexo. Като цяло обаче продажбите на водородни автомобили са минимални, още повече, че заради трудностите при зареждането с гориво тези модели рязко губят стойност на вторичния пазар.

fallback
  • #9
    Абе каскет ( преди 2 месеца )
    Да не си пропуснал, че преди около месец toyota излезе с изявление че toyota mirai е била огромна грешка, защото водородните леки автомобили нямат бъдеще, а само седмица след това Акио Тойода излезе със заявление, че са преразгледали плановете и през 2030 година ще произвеждат повече водородни автомобили от планираното? Очевидно това старче ще съсипе компанията дори след като го изхвърлиха като мръсно коте от ръководния му пост. Хайде не ми обяснявай, че си го пропуснал това?
  • #8
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Никой не е луд да продължава да инвестира в технология, която струва средно $2000 на всеки кг зареден водород в капиталови разходи и ремонти. Щатът плати първоначалната инвестиция, но Шел не са вчерашни - оттук-нататък тези безумни пари трябва да излизат от техния джоб. Другите ще ги последват много, много бързо. До 2 г. водородното наркоманско бълнуване на Тойотка ще е приключило окончателно.
  • #7
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Тесльо, "През 2030 година toyota е обещала да продава повече водородни автомобили отколкото електромобили", пак си объркал фантазиите с реалността..
  • #6
    Няма страшно ( преди 2 месеца )
    През 2030 година toyota е обещала да продава повече водородни автомобили отколкото електромобили, като 30% от продажбите ще са чисти електромобили.
  • #5
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Само Тесла има 430 бързи станции в Калифорния
  • #4
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И това ли е алтернативата на BEVs?
  • #3
    Не са глупаци ( преди 2 месеца )
    Понастоящем Shell разполага с повече от 40 000 обществени точки за зареждане на електрически превозни средства по целия свят на предни дворове, търговски обекти и дестинации. До 2025 г. очакваме да имаме около 70 000 обществени точки за зареждане на EV и около 200 000 до 2030 г. в световен мащаб.Подобряване на изживяването с електрическо зарежданеРаботим със стратегически партньори, като търговци на дребно, хотели и собственици на паркинги, за да помогнем на клиентите да бъдат по-продуктив ...
  • #2
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Психотерапевт ( преди 33 минути )Много се забавлям като чета умотворенията на олигофреничните експерти.Ама разбира се ,тия работи ги разбирате повече от човека разработвал цял живот двигатели." Тези цял живот се занимават с производство на горива а toyota от началото на века се занимава с производство на водородни автомобили. Сега масово се отказват от водорода. Това говори ли ти нещо господин психотерапевт? На мен ми говори за липсата ти на техническо образование. Гледай си там гостите !
  • #1
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Значи остават още 48 :)
fallback
Последни