fallback

Даже и в Китай продажбите на електромобили се сриват

Само Volkswagen и новата марка на Huawei са отчели ръст през януари

Интересът към електрифицирани автомобили рязко се е сринал дори в Китай - страната, която е най-големият им производител в света и където правителството ги подпомага по множество начини. През януари продажбите на т. нар. "новоенергийни автомобили" (чисти електромобили и плъг-ин хибриди) са с 39% по-ниски, отколкото през декември. Дори новата вълна намаления, стартирана от Tesla, не е повлияла на тази тенденция.         Електрическият кросоувър Aito M5. Дъщерната компания на Huawei е от малкото, които имат ръст през януари на китайския пазар          През януари са се свили и продажбите на конвенционални автомобили, но значително по-малко от електрическите, отбелязва Reuters. На годишна база регистрациите отбелязват ръст, но януари 2023 беше рекордно слаб месец заради края на някои субсидии и защото поредицата почивни дни около китайската Нова година се паднаха през него.

В отговор на видимия отлив на клиенти Tesla намали чувствително цените за Model 3 и Model Y през януари. Независимо от това продажбите на марката са спаднали, макар тя да не цитира конкретни числа. При конкурента BYD спадът спрямо декември е 41%.         Водени от ID.3, продажбите на електромобилите на Volkswagen в Китай са се учетворили на годишна база             На този фон ръст отчита Aito, новата марка на Huawei. Шампион в това отношение обаче е Volkswagen, мийто два джойнт-венчъра със SAIC и FAW са увеличили четворно продажбите си на годишна база. Над половината от тях се падат на обновения Volkswagen ID.3. Неговата цена също бе намалена в края на 2023.       

 

fallback
  • #16
    До 12 ( преди 9 месеца )
    Ами ще ти дам само един пример. Тесла миналата година имаше месеци в които не продаваше почти нищо в Европа. Тогава всички антиелектрици и антиматематици обясняваха как бил дошъл края, Но въпреки това за годината най-продаваният модел в Европа беше на Тесла. Дали е важно колко са продажбите за един-единствен месец? През 2014 година Tesla си постави 50% среден годишен ръст до 2030. През повече от половината от годините ръста беше под 50%, Но въпреки това средният е над 50%. Проблем?
  • #15
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Хайде кажете къде е лъжата. Лъжа ви, казвам ви че ви лъжа, подигравам ви се че ви лъжа, смея ви се вече няколко месеца и ви провокирам да намерите лъжата, но вие ВЯРВАТЕ, че всичко което съм написал е вярно, което абсолютно доказва моята теза, че да ви манипулират с проценти, е като да излъжеш двегодишно дете за съществуването на дядо Коледа и бъдещето на водорода.
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тойодка-сан прави целенасочени изказвания за строго профилираната му аудитория - хора без образование и с още по-малко ум. Зареждане на килограм водород излиза на собствениците на водородни станции средно 2000 долара в капиталови разходи и текуща поддръжка. Засега Калифорния, ЕС и Япония плащат мурафета (другаде водородни коли не се продават), но парите свършиха. Дори политиците не са толкова глупави. А глупавите клиентите с пари са още по-редки. Редовият Тойотка-фанатик пари за Н2 кола няма.
  • #13
    Доказателството ( преди 9 месеца )
    През 2022 ФЕЦ имат дял 3,3% 1,66TWh. През 2023 г вече бяха 7,7%. Това са статистически данни които всеки може да провери, че не ви лъжа. Сега ви ПРЕДУПРЕЖДАВАМ ЧЕ ЩЕ ВИ ИЗЛЪЖА за 155-ти път и ВСЕКИ ПЪТ ВИ КАЗВАМ, ЧЕ ВИ ЛЪЖА, но не можете да ме хванете защото НЕ МОЖЕТЕ ДА СМЯТАТЕ ПРОЦЕНТИ. С 1,66ТWh могат да се заредят 638461 електромобила с по 2,6MWh. През 2023 е произведена 7,7/3,3= 2,333 пъти повече енергия с която могат да бъдат заредени 1489743 , тоест 2, 333 пъти повече електромобила
  • #12
    До 9 ( преди 9 месеца )
    За 2023 може и да има нарастване спрямо 2022, обаче ако трендът е намаляващ към края на 2023, кво праим, а? Аз лично нямам представа как изглежда графиката, и изобщо не ме вълнува, но да си избереш 12 месеца е също толкова грешно, колкото и да си избереш един.
  • #11
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "Когато е за прираст, процентите са много важни, особено за смятането на експонентата. Когато е за спад обаче процентите нямат никакво значение" вие кога ли сте разбрали нещо? Процентите почти никога не са важни, а ВИНАГИ са важни бройките. Ако някой ти говори само за проценти без да спомене бройките значи със , СИГУРНОСТ, С АБСОЛЮТНА СИГУРНОСТ се опитва да те излъже. Разбира се анти математиците ВЯРВАТ, А тези с положително число на IQ обикновено питат ПРОЦЕНТ ОТ КАКВО, преди средноаритметично.
  • #10
    Абе каскет ( преди 9 месеца )
    "Ми той и Акио това ви каза, ама електроталибаните го обявихте че бил анти-EV. Иначе имате претенции за функционална грамотност.. Абсолютни шамандури." За всеки функционалнограмотен, акио каза нещо съвсем различно. Каза че на един милиард човека по света не може да им се продаде автомобил на ток защото нямат достъп до електричество затова според него бъдещето принадлежало на водородните автомобили и щял да им продава водородни. Изказване за високоинтелигентни индивиди като вас, които му ВЯРВАТ.
  • #9
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "На годишна база регистрациите отбелязват ръст", но иначе имало спад. Необразовани московски поддлоги. Януари винаги е много по-слаб месец от декември, който пък е най-силният за цялата година. Това важи за всчики пазари, но в Китай разликата е още по-чувствителна заради празниците им. И пак да повторя - "На годишна база регистрациите отбелязват ръст". Грешката е вярна, а московската пропаганда си е все същата - за необразовани пияници, за които тоалетната чиния е висше богатство.
  • #8
    До 2 ( преди 9 месеца )
    Хаха, крадецът вика, "Дръжте крадеца!". Когато е за прираст, процентите са много важни, особено за смятането на експонентата. Когато е за спад обаче процентите нямат никакво значение, важни са абсолютните бройки. Когато вдигат цените, има много търсене и могат да отблъснат част от клиентите, когато ги намаляват, то е заради матуритета на техногиите и възможността да влязат в ценова война. Изобщо, фурнаджийската лопата е стабилна като линията на хоризонта в сравнение с нашия МитиченБустер.
  • #7
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Цените им ще паднат минимум 2 пъти, но дори и това няма да привлече купувачи докато не си оправят проблемите с тези коли.
fallback
Последни