fallback

Audi ще продължи да прави суперкомбита на бензин

RS6 GT не е „лебедовата песен“ на тези модели от Инголщат

Audi прави бързи и мощни комбита от 30 години, започвайки с RS2 Avant от 1994 г., произведено съвместно с Porsche. И това явно няма да приключи скоро, тъй като от компанията изразиха пълната си подкрепа към тези автомобили. На въпрос на журналисти дали има бъдеще за скоростните комбита, техническият ръководител на проекта RS 6 GT Нилс Фишер каза: „Определено бих казал „да“, със сигурност“.

Лимитираното специално издание RS6 Avant GT е описано от Audi като „модел, който достига своя максимум". В случая обаче става дума за отиващото си поколение C8. Наследникът на суперкомбито ще излезе преди 2026 г., когато марката смята да прекрати разработката на нови ДВГ. А това означава, че има време поне за още едно поколение на RS6 с двигател с вътрешно горене.

Ръководителят на отдела за разработки и технологии в Audi - Щефан Райл, вече потвърди, че следващото RS6 ще запази бензиновия двигател, но той ще бъде комбинират с електрически мотор. Сегашният модел също е електрифициран, като неговият 4,0-литровият V8 с двойно турбо има мека хибридна настройка. Очаква се неговият наследник да използва plug-in хибридна система, която вероятно ще бъде изградена около V8.

Следващото поколение обаче ще носи друго име. Марката от Инголщат обяви, че моделите A6 с двигател с вътрешно горене ще преминат към семейството A7. Това на практика означава, че идва RS7 Avant, колкото и странно да звучи. Това ще позволи на Audi да пусне изцяло електрически модели A6, включително RS6 като комби-версия на седана RS6.

Прототипи на A6 Avant E-Tron, които тестват в такъв вариант, вече бяха заснети по време на изпитания. Електрическото комби е изградено на архитектурата Premium Platform Electric (PPE), разработена от Audi с Porsche. Първият модел, който използва хардуера, е наскоро представеното второ поколение Macan. Новият кросоувър разполага с до 630 к.с. и 1130 Нм за модела Turbo, така че бъдещото RS6 Avant E-Tron трябва да предложи още по-впечатляващи характеристики.

В плановете на Audi влиза и по-малкото RS4 Avant, чието ново поколение също ще получи друго име. Бъдещото RS5 Avant също ще използва plug-in хибридно задвижване, като това беше потвърдено от вече бившия ръководител на разработката на Audi Sport Оливер Хофман.

Конкуренцията също не изоставя мощните комби. BMW най-накрая има M3 Touring в своето непрекъснато нарастващо M портфолио и е на път да върне M5 Touring в гамата си. Голямото баварско комби ще дебютира по-късно през 2024 г. с plug-in хибриден V8, за който се говори, че ще произвежда над 700 к.с. През 2025 г. на пазара ще се появи по-мощно M3 CS Touring.

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ама ... на дизел?
  • #6
    mdam ( преди 8 месеца )
    Аман от гоУфове...
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Чакам Фат Е-трона да падне с още 10-20 хиляди евро и като стигне 25 хиляди може и да си взема, гори двойно на останалите обаче комфорта му е топ.
  • #4
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Каво стана ве защо да вате назад от ел дъгелите ве ауди уплашиха се че си дзин пин не дава кобалт ли ви споко .спрете с тия *** и тея лоши шеги нема ядове тия от Брюксел да го духат.
  • #3
    Илиян ( преди 8 месеца )
    Ако сравним PHEV с V8-двигател и конвенционален автомобил с V8 без щапсел, кой ще е по-екологичен. Тук говорим и в двата случая за "напомпани" осмаци!
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тези са, като джендърите. И те не знаят те ли ще таковат или искат тях да ги таковат. Луда работа, но е факт. Всички запяха в хор как в еди коя си година ще спират да правят коли с ДВГ, а сега почнала леко полеко да връщат на задна. И накрая пак Тойота ще се окажат правите, че електрификацията е мираж и хибридите са най-доброто за момента.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Тези не се ли бяха отка,али и те като Волво от ДВГ за сметка на щепселите? И сега изведнъж.. обратно към двг?
fallback
Последни