fallback

Мистър Бийн беше обвинен за бавните продажби на електромобили

Статия на Роуън Аткинсън вредяла на опитите за забрана на ДВГ във Великобритания

Един от най-популярните комици в света - Роуън Аткинсън, който се прочу с ролята на „Мистър Бийн“, беше обвинен от британската екологична организация Green Alliance, че уврежда репутацията на електрическите автомобили (EV) и така допринася за слабите им продажби.

В обръщение към Камарата на лордовете, представител на Green Alliance заяви, че статия на Аткинсън, публикувана във вестник The Guardian през юли миналата година вреди на плановете на правителството за постепенно премахване на бензиновите и дизеловите превозни средства.

В материала, написан от 69-годишния актьор, той казва: „Обичам електрическите превозни средства и бях един от първите, които ги приех, но все повече се чувствам измамен по отношение на твърденията, че електромобилите са екологичната панацея“.

Аткинсън посочва, че електромобилите са „бездушни“ и критикува използването на техните литиево-йонни батерии. Той посочва, че емисиите на парникови газове, отделяни при производството на електрически превозни средства, са със 70% по-високи спрямо бензиновите. Актьорът дори предлага на шофьорите да държат една и също кола за по-дълъг период време, което в комбинация с повишеното използване на синтетично гориво би отменило нуждата от електромобили.

„Все по-често чувствам, че нашият меден месец с електрическите автомобили е към своя край и в това няма нищо лошо", пише актьорът, който се определя като „любител на автомобилите“ и съветва приятелите си да се въздържат от преминаване към електрическо превозно средство, освен ако нямат стара дизелова кола.

fallback
  • #20
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Като ще си мерим заглавията и ще питаме защо е по-чист въздуха когато пече слънце, е то отговора с едно заглавие :дат до нива от 60-те години на миналия векЗа девет години емисиите от въглищните централи на Европа са намалели с 48%09:47 | 7 февруари 2024
  • #19
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Гостенино, свръх интелекта който притежаваш все още не ти е позволил да разбереш че електромобилите не се движат с проценти а с киловатчаса. Също така пропусна в сметките че за един работен ден един електромобил зарежда за седмичния си пробег и не го бърка, дали ще пече слънце през следващите няколко дни да не говорим за нощи. Ти само нощно време ли зареждаш гориво? Снощи колко гориво зареди? Тази вечер Колко ще заредиш. А утре през нощта?
  • #18
    до 13 ( преди 9 месеца )
    не предлагам ограничаване на автомобили до максимум 4 цилиндъра плюс хибридна система. но това никога няма да се случи. Арабите си правят коли с 24 цилиндъра разни богаташи си слагат реактивни двигатели за да се придвижват по фешън. Търговците на малки самолети са заляти от поръчки за малки реактивни самолети на цена между 10 и 40 млн.. Народа поръчва като луд. Дори и на последните събирания за климата запалиха дизелови генератори за да си зареждат екологичните автомобили.Просто измама.
  • #17
    до 6 ( преди 9 месеца )
    Аткинсън е интелигентен човек, без съмнение. Но това по никакъв начин не означава, че разбира от технологии, минно дело, икономика, енергетика и рециклиране. Статията му беше крайно неосведомена и подвеждаща. Дали я е написал за пари (малко вероятно) или защото е подведен от някой? Електрическите автомобили не са просто нов начин за придвиждване. Те са част от изцяло нова енергетика, която изключва бензиностанциите с ракети, и затова те се сърдят и разпространяват дезинформация в едър мащаб.
  • #16
    Гост ( преди 9 месеца )
    Мити4ен,защо тогава още нямаш електрокар?Пропускаш факта че 28% от ФЕЦ е само 2-3 часа,а не 24 часа.За 3 часа с 3,7 квт ще заредиш един електрокар не повече от 10 квтч за 50 км дневен пробег.Ти този електрокар кога ще го караш,нощес?
  • #15
    До 13 ( преди 9 месеца )
    И понеже има недостиг на ток за зареждане на електромобили и трябва да палим тецовете, предлагаш да се запалят 40 пъти повече тецове за да се произвеждат с този ток синтетично гориво за да е по-чист въздуха? Я се разбери с гост, който обяснява че в България от фотоволтаите се произвежда 40 пъти повече енергия, отколкото се употребява в България и затова тя се явява излишна и няма какво да я правим. Например според него в момента ФЕЦ има 4000%дял? Или пък беше 1%? Вече се обърках. Питай него!
  • #14
    анонимен ( преди 9 месеца )
    А в центъра на Слънцето къде всяка секунда половин трилион тона водород се превръща в хелий за 1 минута се произвежда повече енергия отколкото ще му тряя на цялото човечество за цялото си съществуване. Абсолютните стойности на теория винаги са нещо много забавно.
  • #13
    анонимен ( преди 9 месеца )
    АЕЦ 37,70%2120.73Кондензационни ТЕЦ 20,07%1128.79Топлофикационни ТЕЦ 6,85%385.25Заводски ТЕЦ 2,10%117.87ВЕЦ 0,18%10.1Малки ВЕЦ 3,52%198.23ВяЕЦ 1,17%65.76ФЕЦ 28,02%1576.51Био ЕЦ 0,40%22.57Товар на РБ4704.08Ето например в момента, слънцето произвежда достатъчно енергия, за да могат да се включат 426083 електромобила в контакта да се зареждат с 3,7 kW без посредник. За един работен ден - седмичния пробег. Каква е логиката да се произвежда синтетично гориво за лятот ...
  • #12
    до 10 ( преди 9 месеца )
    проблемът на "чистият ток направо от контакта" е че за да го произведат в такива количества им трябват им АЕЦ или ТЕЦ . И там вече идва проблемът.Токът от контакта не идва просто така.Нещо трябва да го произведе. 2 кв/м слънчеви колектори произвеждат 25-30 вата на час в средно слънчев ден. За сведение обикновена ел кола има нужда от 8000-9000 вата на час за да се зарежда. 220 волта 40 ампера. И те така с утопията на електрическите илюзии
  • #11
    Гост ( преди 9 месеца )
    Неизползваната електроенергия се губи.Електрофилите предпочитат да загубят излишната енергия, вместо да се произведе синтетично гориво.Къде изчезна замърсяването на въздуха в големите градове,електричари?Колите ли спряха да се движат или битовото отопление не се използва?
fallback
Последни