Когато MINI представи новия Cooper с 3 врати и твърд покрив, британският производител показа само електрическите модели E и SE. Едва сега хечбекът получава двигатели с вътрешно горене. Няма дизели, като вместо тях най-малкият модел от марката залага на два бензинова мотора.
Базовият модел носи името Cooper C и получава 1,5-литров, 3-цилиндров двигател с турбокомпресор, произвеждащ 154 к.с. и 230 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 7,7 секунди.
По-мощният вариант - Cooper S, разчита на 4-цилиндров турбомотор с обем 2,0 литра, която развива 201 к.с. и 300 Нм. Той развива 100 км/ч от място за 6,6 секунди. Това обаче няма да е най-мощната версия, тъй като предстои излизането на JCW, при която конските сили ще бъдат около 300.
Бензиновият хечбек се предлага с избор от 16 до 18-цолови джанти, четири цвята на покрива плюс трицветно градиентно покритие на покрива за версията Favored, ако е избрана опцията Multitone Roof.
Интериорът получава същата 9,4-инчова OLED инфоразвлекателна система от електрическите, като са запазени и някои физически контроли. Има ръчна спирачка, селектор на предавките, бутон за старт/стоп и копче за сила на звука, всички разположени на лента за превключване под кръглия дисплей.
Багажникът побира 210 литра в стандартно положение и 800 литра при свалени задни седалки. Предстои излизането на карбио, както и на по-практичен хечбек с 5 врати. Това почти сигурно ще бъдат последните модели на марката с ДВГ преди преминаването към изцяло електрическо задвижване, планирано за края на десетилетието.
Новите Cooper C и Cooper S ще се произвеждат в Оксфорд, за разлика от електрическите Cooper E и SE., които се сглобяват в Китай от Spotlight Automotive – съвместно предприятие между компанията майка на Mini - BMW Group, и Great Wall Motor.
Още снимки на новото бензиново MINI - вижте в галерията: