2023 e била най-силната година за BMW на българския пазар в цялата му история, обявиха от представителството на германската компания. За 12-те месеца дилърите са доставили на крайни клиенти 1456 автомобила - ръст от цели 35% спрямо 2022. Доставките на автомобили с марката MINI са се увеличили с 24% до общо 102. Рекордно представяне отчита и поделението за мотоциклети BMW Motorrad - 258 продадени машини, ръст от 39%.
Най-продаваният модел на BMW у нас през 2023 е бил X7
От доставените автомобили 14% са били с чисто електрическо задвижване, а други 15% - плъг-ин хибриди. Най-популярните електрически модели са i4 (65 доставени автомобила) и iX1 (64). Все още най-популярното задвижване в гамата на BMW е дизелът, но с дял от само 37%, наполовина спрямо ситуацията отпреди няколко години. Бензиновите автомобили са 34%.
Рекорд има и на другия полюс - при спортните автомобили на М-поделението, които отчитат цели 117% ръст на годишна база, със солидно рамо и от новия най-скъп модел на баварците - XM, от който у нас за годината са пласирани 47 автомобила.
Като цяло обаче най-продаваните коли на BMW у нас си остават кросоувърите от Х сериите. През 2023 първото място е за най-големия от тях - Х7, който отчита 238 доставки до крайни клиенти. На второ място е Х5 със 197 доставки. Третата позиция, изненадващо или не, се пада на флагмана Серия 7 (всички числа се отнасят само до автомобилите, пласирани през официалната дистрибуторска мрежа на BMW, и не включват паралелния внос).
М-поделението на BMW отчита 117% ръст за миналата година. Голям принос има флагманът ХМ. Всъщност, ако отчетем размера на населението, България е най-добрият пазар в Европа за най-скъпия модел в гамата на баварците
От представителството на BMW отбелязват и успешното въвеждане през миналата година на българската версия на BMW Connected Drive Store. Платформата позволява на клиентите да купуват или наемат за определен период различни функции и опции, които първоначално не са били налични в автомобила, като например системи за подпомагане.
Още по темата:
-
Колите с батерии не могат да стигнат цената на двигателя с вътрешно горене, признава Милан Неделкович
-
Компанията е продала 2.555 милиона автомобила, електрическите с най-голям ръст
-
Серия 5 вече има и електрическо задвижване - и то е с 1 конска сила по-мощно от досегашното М5 (ВИДЕО)