fallback

VW съди дилър за внос на електромобили от Китай

Автомобилният гигант настоява колите - VW ID.6, да бъдат унищожени

Необичаен съдебен процес се развива в Германия. Най-големият автомобилен производител в страната - Volkswagen, съди един от своите дилъри, които внася произведени в Китай електромобили, съобщава Automobilwoche.

Ситуацията вероятно не би предизвикала учудване, ако внесените електрмобили не бяха от марката Volkswagen. На първо време властите са се съгласили искането на автомобилния гигант за конфискуване на колите, но търговецът е подал жалба, като твърди, че вносът е напълно легален.

Дилърът Григорий Брудни се възползвал от „ценовите войни“ на китайския пазар и закупил партида от 22 електрически автомобила ID.6, произведени от съвместното предприятие FAW-Volkswagen. Колите струват наполовина по-малко отколкото в Германия, като дори с логистичните разходи по докарването им, цената им е по-ниска.

В жалбата си търговецът посочва, че е похарчил пари за софтуерни актуализации и за митнически такси, като подчертава, че е получил одобрение от германските власти за внос на автомобили и не е нарушил закона.

Адвокатите на Volkswagen обаче са на друго мнение. Представител на компанията каза пред репортери, че сглобените в Китай автомобили се различават от тези, които се продават в Европа, а също така им липсва система за автоматично спешно повикване. Volkswagen настоява китайските ID.6 да бъде унищожени.

На свой ред, Брудни коментира, че процесът срещу него трябва да бъде показателен и да предупреждава другите търговци да не внасят китайски коли. Въпреки че все още не е взето окончателно решение, търговецът от Хамбург вече е изправен пред сериозни проблеми. Той харчи по 8000 евро месечно за съхранение на спорните коли. Ако съдът вземе страната на автомобилния гигант, тогава бракуването на всеки Volkswagen ID.6 от партидата ще струва на бизнесмена 15 000 евро.

fallback
  • #11
    Умнокрасив ( преди 10 месеца )
    На Пропов не бях чувал по голяма глупост. Ако се оставяше така само шепа ще имат Бугати останалите на колела. Повярвай ми капиталистическата икономика не работи така. Още Адам Смит го е открил а Маркс обяснил. Целта на всяка стока е да бъде масова и с намаляващ тренд за разходите за нейната направа. Дори Ферари и Бугати трябва да се ,,масовизират, за да оцелеят!
  • #10
    До 7 ( преди 10 месеца )
    Важи за нови модели пуснати в производство след Март 2018. Ако модела се произвежда от 2017 и днес да слезе бройка от коняейера може д абъде без eCall
  • #9
    пропов ( преди 10 месеца )
    Ако не сте живели в богата държава, трудно ще разберете, но...Висок стандарт на живот се потдържа с високи цени. Няма как да се вади евтина продукция пък инженера, конструктора, работника, търговеца, механника, застрахователя и всички останали по веригата да печелят добри пари. Като почнеш да вкарваш евтини стоки, оставяш всички тези хора гладни. А храниш само себе си и китайците. И в крайна сметка евтините стоки ще доведат да масово обедняване, не до изобилие и разкош.
  • #8
    чук ( преди 10 месеца )
    скоро тъпият Ханс ще се задоволява със сглобяване на китайски коли на ишлеме и то ако чичиката Си му поволиха ха ха
  • #7
    До Пенчо ( преди 10 месеца )
    Не знам какво и от кого или откъде си си купил, но тъй като не е добре да слагам линкове тук, пусни едно търсене в Гугъл на фразата "mandatory ecall" и ще прочетеш, че всъщност еCall е задължителен от 31.03.2018г насам.
  • #6
    До 3 ( преди 10 месеца )
    Точно за това и друг път съм повтарял, че китайските марки не са кой знае колко евтини просто защото по принцип на китайския пазар определени модели са по-евтини без значение дали марката е китайска
  • #5
    Гост ( преди 10 месеца )
    Тесла също произвежда в Китай за износ.
  • #4
    Пенчо ( преди 10 месеца )
    до #2 - не е вярно, че е задължителен.Предлага се като опция.Имам кола от 2022 г. произведена във Франция, и няма SOS call.(старата ми от 2004 има... :) ).
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Много ясно, ид.7 там е двойно по-евтин и не само, много техни модели в Китай са по-луксозни не само по-евтини, с по-дълга база и т.н. защото там има конглокенция, както и в САЩ. Какво има в ЕС, на първо място *** които нищо не забелязват и на второ дотирани с парите на *** фирмички като Фауве.
  • #2
    До 1 ( преди 10 месеца )
    Т.нар eCall е задължителен в ЕУ от поне 2 години. А този дилър ако го забавят още няколко месеца до юли, може да се наиграе и с новите задължителни "черни кутии" (които работят в комбинация с eCall).
fallback
Последни