fallback

Toyota работи върху ново поколение бензинови мотори

Стратегията на марката показва какви нови модели да очакваме съвсем скоро

Както е известно, според Toyota бъдещето на автомобилите не е само електрическо. Това на няколко пъти беше обявено от президентът на компанията Акио Тойода, който винаги е гледал със скептицизъм на производители, заложили всичко на електрическите превозни средства.

През миналата година Toyota и нейната марка Lexus продадоха над 11 млн автомобила по цял свят, като от тях едва 104 018 (0,9%) са изцяло електрически. Сега двете компании подготвят пускането на още няколко модела само на ток, но едновременно с тях разработват и нови двигатели с вътрешно горене.

По време на конференция, проведена пред 200 ръководители и бизнес-мениджъри, Акио Тойода потвърди „голям проект за разработка на двигатели“ - нещо, което самият той анонсира на автосалона в Токио по-рано през януари. Тогава той прогнозира, че електромобилите никога няма да имат повече от 30% пазарен дял, а останалите 70% ще бъдат за автомобили с бензинови, хибридни и водородни горивни клетки.

Ако се погледне списъка с нови модели, които Toyota ще предложи през следващите няколко години, то ясно се вижда стратегия, много различна от тази на конкурентите. Марката само преди представи обновения GR Yaris, а сега подготвя и суперкола, която ще бъде задвижвана от неелектрифициран двигател.

Освен това през 2024 г. ще започнат продажбите на новия Land Cruiser, който ще се предлага само в първата фаза с турбодизелов двигател. В същото време компанията също така е готова да се заеме сериозно с електричеството, като започне с кросоувър от B-сегмент, базиран на концепцията Urban SUV, който ще излезе през 2025 г., и евентуален Land Cruiser, задвижван изцяло на ток.

fallback
  • #9
    до 4 ( преди 7 месеца )
    Сегашните хибриди на Тойота НЕ покриват евро 7, като това е официално заявено от тях. Единственият вариант е да увеличат доста размера на батерията, за да може да работи повече на ток, както впрочем направиха, за да покрият Евро6д. Само че не е ясно колко могат да я увеличават, без да и сложат щепсел. Над един размер ДВГ няма да може да я зарежда. Малко вероятно е да могат да покрият Евро7 с атмосферен двигател.
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Интересно e как собствениците на електромобили масово откриват, че с тях се живее много по-лесно, отколкото са предполагали, а тези на водородни - че са много по-зле, отколкото маркетингът тръби. Въобще, маркетинът е много показателен. Тесла продава по 2 млн. на година без нито един долар за маркетинг. Тойотка, Хюндай, БМВ, ГМ и др. поддръжници на водорода продават общо 10 хил. на година с маркетинг и постоянно промиване на мозъците с отквовени лъжи от всичките им ЦЕОта и президенти.
  • #7
    анонимен ( преди 7 месеца )
    В Англия пък, шофьорите на тестови Н2 бусове открили, че зареждането става много бавно, защото са с по-големи бутилки, а станциите имат нужда от размразяване след всеки 5 заредени килограма. Така времето става като за електромобил. Камионите - още по-зле - по час и половина, че и повече. И то ако въобще има водород, защото самите станции не побират много.
  • #6
    До 4 ( преди 7 месеца )
    Те и хибридите произвеждани преди 10 години уж покриват евро 7 според вярващите на toyota, а toyota е един от най-големите противници на евро 7. Защо ли?
  • #5
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Недей така. Някои тук все още вярват, че ще си произвеждат сами водородът с излишната възобновяема енергия която иначе се губела. Даже имало гаражни станции за производство на водород. Какви са тези милиони? Нещо мълчат за цената на тези станции който ще си монтират в гаража. Сигурен съм че вярват че са по-евтини от обикновен контакт, който е напълно достатъчен за зареждане на електромобил в същия гараж.
  • #4
    До 2 ( преди 7 месеца )
    Е не би трябвало да е трудно да покрива евро 7 който беше значително смекчен и със сигурност поне на хибриди ще го има в Европа ако става за хибриди новия ДВГ
  • #3
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Тойодка-сан удобно пропуска да ви каже, че продажбите му на водородни коли спадат (в допълнение на това, че са печални). Също забравя да спомене, че скорошен доклад върху зарядните страници за Н2 в Калифорния е показал, че прекарват в ремонт по-дълго от времето, в което зареждат коли, годишните разходи за ремонт са 30% от първоначалното вложение, което и без това е огромно, а цената за зареждане на 1 кг водород излиза на инвеститорите $1200-3000, от които клиентът плаща няколко долара.
  • #2
    До 1 ( преди 7 месеца )
    По света може да видят някакви нови двигатели, но ние тук в Европа едва ли. Тукашните екоизисквания смазват още в зародиш всеки ДВГ и го превръщат в някаква жалка карикатура, която обаче изобщо не е смешна, но за сметка на това е ужасяващо скъпа.
  • #1
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Най-накрая след 2004 ще видим нов двигател от Тойота за масовите им модели.
fallback
Последни