fallback

Шведски производител на електромобили готви масови съкращения

Polestar не успя да изпълни плановете си за продажби за миналата година

Продажбите на Polestar растат, но компанията започва да съкращава персонал и на намалява разходите. Шведската марка, която беше подразделение на Volvo, но вече е самостоятелен производител, обяви, че предстои да освободи 15% от служителите си, което е около 450 души, съобщава Automotive News.

Според информациите производителят на електрически автомобили е предприел тази стъпка на фона на „трудни пазарни условия“ и за да спести пари, за да излезе на рентабилност до 2025 г. Анализатори от индустрията твърдят, че Polestar сериозно губи от Tesla и от китайския BYD, които имат агресивна ценова политика.

През 2023 г. Polestar е продал 54 000 хиляди коли по целия свят, което е с 6% повече от резултата от 2022 г. Компанията обаче отбелязва, че производствените обеми са по-ниски от планираните с около 10 000-20 00 единици, така че планът за продажба на 80 000 автомобила миналата година не е изпълнен.

Към днешна дата гамата на Polestar е представена от три модела с индекси 2, 3 и 4. Polestar 2 е електрически лифтбек, който се предлага със задно задвижване или задвижване на всички колела и батерии с капацитет от 69 или 82 кВт/ч.

Големият 4,9-метров кросоувър Polestar 3 излезе на пазара през 2022 г., а купе-кросоувърът Polestar 4 се присъедини към гамата през 2023 г. Планът на марката е общите продажби догодина да достигнат 160 000 бройки, което на този етап обаче изглежда доста трудно.

Проблемът на моделите на Polestar е, че те са с около 10 000 долара по-скъпи от конкурентите им от Tesla. Експерти от индустрията смятат, че за да може да се бори с американската марка, както и с китайския BYD, шведският автомобилен производител ще трябва промени пазарната си стратегия и отново да се превърне в сателит на Volvo и Geely. Тези две компании притежават 88% от акциите на Polestar.

fallback
  • #8
    Десо ( преди 2 месеца )
    И какъв е смисъла Полстар да е самостоятелна компания? Още една администрация да храни, директорски заплати и тн. Да си седят част от Волво
  • #7
    q ( преди 3 месеца )
    Всъщност съкращения ще има навсякъде. И в Тойотка и в Хонда. За някои си разпродават центровете барабар с хората в тях в Германия. Момента е такъв. Отварят място за по-силните и модерни от тях.
  • #6
    Гост ( преди 3 месеца )
    Няма субсидии,няма продажби,следват съкращения.
  • #5
    Вин ( преди 3 месеца )
    "Масови" не са съкращенията от 15%, по скоро "оптимизация" на персонала!
  • #4
    анонимен ( преди 3 месеца )
    швеция да не е станала провинция защото са произведени в китай
  • #3
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Основният им модел - Polestar 2, е на модифицирана бензинова платформа на Волво, която на всичкото отгоре е правена за кросоувъри. Тежък е, не е бърз колкото Тесла, доста по-лаком, спартански оборудван и вози твърдо. Не блести с нищо. 3 и 4 още са нови и се продават в силно ограничени количества, но предвид цената им и подобно спартанското им оборудване, не вярвам да се продават много по-добре. За тази цена трябва да се вложат повече.
  • #2
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Малко са им скъпички моделите, а с 60 000/годишно не става
  • #1
    Продажби ( преди 3 месеца )
    Цялата шумотевица около Полстар е за 50-60 хил. бройки на година? При количеството новини и споменаване за тях толкова трябва да продават на седмица. Голяма работа с тези електрички, но в чаша вода. Включително и Тесла, които в крайна сметка продават колкото едни Сузуки примерно. Да, Мите, знам "тренда" та тренда да гледаме и другите дежурни "факти".
fallback
Последни