fallback

Мъск: Китайците ще ни унищожат, ако не вземем мерки!

Шефът на Tesla определи марки като BYD като „много добри“ и „най-конкурентни в света“

Илон Мъск и Tesla постигнаха забележителен успех през последните няколко години, изпреварвайки утвърдените по-стари производители на автомобили на заден план. Model Y стана най-продаваният автомобил в Европа (а най-вероятно и в света), но въпреки това главният изпълнителен директор на Tesla изглежда притеснен от заплахата от китайските производители на електромобили.

В интервю, дадено по-рано тази седмица, Мъск предупреди, че китайските автомобилни производители ще „унищожат“ глобалната си опозиция, освен не бъдат наложени търговски бариери, които да попречат на новата вълна електрически автомобили, идващи от Далечния изток.

„Ако не бъдат установени търговски бариери, те (китайските производители) ще унищожат повечето други автомобилни компании в света. Те са изключително добри и са най-конкурентните в света", коментира Мъск, който през 2011 г. публично се присмиваше на китайската индустрия и нейните шансове за световно господство.

Предупреждението на шефа на Tesla идва малко след като BYD задмина американската компания, за да стане най-продаваният производител на електромобили през последното тримесечие на 2023 г. Въпреки че Tesla агресивно намали цените през цялата година, преследвайки обем за сметка на печалбата, компанията на Мъск не успя да задържи лидерството си пред BYD.

Едновременно с това Китай изпревари Япония като най-големият износител на автомобили в света през 2023 г. и изглежда със сигурност ще повтори този успех през 2024 г., тъй като местните производители започват да разширяват дейностите си в Европа.

Мъск не е единственият сред западните автомобилни шефове, който е загрижен за китайската заплаха, но той е един от малкото, разполагащи с козове в ръкава. Вече е известно, че Tesla ще започне производството на малък кросоувър през 2025 г. Новият базов модел на марката, известен с кодовото име Redwood, ще използва нова платформа, която ще позволи постигането на цена от под 30 000 долара.

fallback
  • #23
    BhBp.bg ( преди 9 месеца )
    Това ли е свободната търговия?! Това ли е съзидателната конглокенция?! Това е свобода в рамките на ограниченията при която всеки който надигне малко глава се коригира чрез рестриктивен закон. Ясно е коя е следващата стъпка, ако и това не помага.
  • #22
    BhBp.bg ( преди 9 месеца )
    Това ли е свободната търговия?! Това ли е съзидателната конглокенция?! Това е свобода в рамките на ограниченията при която всеки който надигне малко глава се коригира чрез рестриктивен закон. Ясно е коя е следващата стъпка, ако и това не помага.
  • #21
    анонимен ( преди 10 месеца )
    До 18 - Индия са там, където беше Китай преди 40-45 години, само че, ръстът им ще е още по-ускорен. За едно поколение, ще постигнат това, което на другите нации е отнемало 5, 6 или дори 7. И това ще се отрази негативно в дългосрочен план.
  • #20
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Прав е. Помня, как профеосрът ми по икономика ни казваше, да не се притесняваме за Китай. Какво, че от 15 години имали ръст с по 10%. "основната е ниска". Да, 10 години по-късно са на 1-2 години зад тва, да минат САЩ. А същия ни казваше, колко важно е, да се трупа и реинвестира, защото дори и с малко, с достатъчно време и хъс, ще се постигне много.
  • #19
    raiders ( преди 10 месеца )
    Много интересна ситуация, има някакъв кръстопът, Китай, Европа, Америка... някъде някой ще фалира... цените ще паднат и ако не стане още някоя война сме обречени... на Китай.
  • #18
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Винаги ще си има конглокенция и нови играчи, според мен пък дългосрочно Индия и марките й не са за подценяване макар сега да е смешно като китайците преди.. В САЩ виетнамската Винфаст пък набра милиарди и също се развива яко. Дори китайските марки да станат големи като ВАГ и Тойота то според мен винаги ще си има и други, глупаво е да се мисли, че са всесилни точно както и да се подценяват е глупаво разбира се
  • #17
    До 14 ( преди 10 месеца )
    Неслучайно последните години западните инвестиции се пренасочват от Китай към Индия и Югоизточна Азия (като Виетнам). Китай също е номер 1 по емиграция на милионери тоест хора имащи пари, но търсещи друго в либерални държави с повече свобода
  • #16
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Всъщност ако Китай беше демокрация отдавна щеше да е номер 1 във всичко и никой нямаше да има проблем с това (освен евентуално диктатурите в такъв случай..), но комунистическото тоталитарно управление го спъва все пак е население колкото Япония и Ю.Корея взети заедно по 7 и другите 2 държави с мнозинство китайци които са демокрации - Тайван (Република Китай) и Сингапур са няколко пъти по-развити като разбира се Китай иска да окупира Тайван както знаем
  • #15
    Гост ( преди 10 месеца )
    Мити4ния бустер4о пише с Ник Гост.
  • #14
    РУК ( преди 10 месеца )
    Набутахте им всичката технология в ръцете от алчност, сега ревете!Китайците директно си казват,че целта им е унищожаване на конглокенцията!А тогава ще се продават буклуците си на цени по скъпи и от Тесла, Мерцедес, БМВ!Но още има мишки които милеят за "евтиното" китайско!До сега поне парите бяха на запад, а производството при тях.Когато и парите вече са при тях,тук нито ще можем да им купуваме производството, а ще им станем работници!Заради шепа алчни "визионери" като този!
fallback
Последни