fallback

Чуйте звука на бъдещето: това е 2,0-литров турбодвигател с водород

В следващата фаза агрегатът ще бъде тестван в състезателни условия на писта (ВИДЕО)

Дните на двигателите с вътрешно горене не са толкова преброени, колкото мнозина твърдят. Синтетичните горива са на хоризонта, а едновременно с това се разработват двигатели с вътрешно горене, задвижвани с водород.

Австрийската компания AVL Racetech разработва 2,0-литров турбодвигател с 4 цилиндъра, задвижван от водород. Той е способен да достави над 400 к.с., като създателите му публикуваха любопитно видео, в което се вижда как работи моторът.

В него се потвърждава, че агрегатът звучи точно като малък, мощен двигател, виещ с пълна сила, докато изпускателните тръби светят в черешово червено поради контролираните експлозии вътре в цилиндрите. В тази конкретна тестова сесия двигателят достига максимална мощност от 410 к.с. при 6500 об/мин.

„Водородът е много реактивна молекула. Той „обича“ да се запалва на всяка повърхност, която можете да си представите - горещи повърхности, горещи капки масло, запалителни свещи, които са твърде горещи, горещи клапани. Рискът от предварително запалване е висок“, обяснява Пол Капус, ръководител на двигатели с искрово запалване и концептуални автомобили в AVL Racetech.

Старши инженер по разработките Нилтън Диназ допълнително обяснява предизвикателствата, пред които е изправена компанията: „Водородът е много специално гориво. Той трябва да смекчи процеса на горене, защото изгаря много бързо. Ето защо ние подхождаме към впръскването на вода.“

Високото налягане е основна характеристика на водородните двигатели. Всмукателният колектор и горивните релси са специално проектирани да използват гориво, което е много сухо в сравнение с обикновения бензин, който е течен. Горивните инжектори трябва да се смазват, а има и специфичен за водородна технолрогия турбокомпресор. Наляганията са много високи, така че основната структура на двигателя трябва да може да издържи на налягането, без да експлодира.

Системата явно работи добре. Видеото показва агрегата, която отприщва мощност, подобна на тази на 4-цилиндровия турбомотор на Mercedes-AMG, като всичко това използва изобилен източник на гориво. В следващата фаза двигателят ще бъде тестван на пистата в състезателни условия. И ако всичко върви добре, през 2026 г. автомобили с водородни двигатели може да се състезават в сериите „Льо Ман".

fallback
  • #5
    До 3 ( преди 9 месеца )
    И що да не направя кораб на газ или бензин например какво ме спира
  • #4
    Друг път ( преди 9 месеца )
    И кой ще прави двг с водород когато има ел двг
  • #3
    Стара технология ( преди 9 месеца )
    По добро от дизела няма. Без дизел този свят такъв както го познаваме не може да съществува! Дизеловият двигател е гръбнакът на икономиката. От него зависи целият наземен и морски транспорт, цялото производство на храни и добивът на земни ресурси. Замислете се внимателно и ще видите че навсякъде най важната работна техника от която зависи нашият стандарт на живот се задвижва от дизелови двигатели. Изключение са единствено самолетите и влаковете въпреки че има и дизелови локомотиви.
  • #2
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Зарежи зареждането, което ще е 4 пъти по-скъпо но антиелектриците които си купуват 10-годишни автомобили защото не могат да си позволят да си купят чисто нов автомобил за 10 пъти повече пари, публично са обещали че ще си купят водородни автомобили да си ги карат. Въпросът е, че този двигател е много по-сложен от сегашните усложнени двигатели с ДВГ, които работят с горива познати от векове.Очевидно не са запознати с KISS (keep it simple stupid) философията в инженерството.
  • #1
    анонимен ( преди 9 месеца )
    А от БАН ще помогнат за зареждането му с капацитет 8 кг на денонощие.
fallback
Последни