fallback

Големият съперник на Tesla инвестира 14 млрд долара в интелигентни автомобили

Сред технологиите, разработвани от BYD, е усъвършенствана система за подпомагане на водача

Най-големият съперник на Tesla на пазара на електрически превозни средства - китайската BYD, обяви инвестиция от 100 млн юана (14 млрд долара) в разработването на интелигентни автомобилни функции, които ще включват по-усъвършенствана система за полуавтономно шофиране.

Главният изпълнителен директор и основател на фирмата - Ван Шенфу, посочи единствено размера на инвестицията, но не посочи времева рамка, както и не предостави много подробности. Една от системите, която най-големият производител на електромобили в света разработва, е навигация на автопилот. Тя ще позволи на водачите да свалят ръцете си от волана и краката от педалите в определени ситуации.

Според информация на Bloomberg тази система ще изисква от шофьорите да докосват волана на всеки 15 секунди и ще бъде инсталирана в автомобили, които струват над 300 000 юана (42 000 долара). В същото време тя ще се предлага като допълнителна екстра в по-евтините модели на BYD, като вече е монтирана на Denza N7 EV, скоро ще бъде добавена към луксозните модели на марката YangWang на марката.

Китайският автомобилен производител готви и още няколко интересни нови технологи. Моделът YangWang U8, например, ще се предлага с дрон със собствен калъф, докато воланът също е проектиран така, че да може да се отдели от кормилната колона и да се използва за игри. Освен това BYD работи върху добавянето на технология за сензор за движение с отпечатък на дланта, която ще позволи на водачите да отварят вратите на автомобила, просто като им помахат.

Подобни технологии стават все по-важни в Китай. Компанията Xpeng е един от лидерите в системите за подпомагане на водача и предлага своята пилотна система с навигация в 52 града в цялата страна. Системата разчита на сензорите и камерата Lidar на автомобила и е в състояние да се справи с ускоряването, спирането, да прави промени в лентата и дори да открива светофари.

fallback
  • #10
    Uycho ( преди 9 месеца )
    Преди да публикувате нещо преведено се научете да смятате и първо проверете цифрите и глокса на валутите.
  • #9
    Uycho ( преди 9 месеца )
    Преди да публикувате нещо преведено се научете да смятате и първо проверете цифрите и глокса на валутите.
  • #8
    BhBp.bg ( преди 9 месеца )
    Не, че очаквам, но сигурно така ще стане. Или колосални мита за внос на китайски автомобили, или откровено ембарго. Все ще им намерим цаката с помощта или по-ссоро под надзора на големия брат. Зер нарушават му се интересите. Иначе извинителната медицинска бележка за ученик гони 30 лв. Брависимо булгарише уродливише капиталистен!!! Хвалисимо! Китайците са надушили здравословната и политическа атмосхера в BG. Атмосфера изпълнена с йодни парИ и още нещо. Щом бивши финансисти и министри стават л ...
  • #7
    Китай изостава с 30 ( преди 9 месеца )
    Може да напълнят пазара с евтини каручки с електромотор, но ТЕСЛА и европейските а американски автомобили технологично са 30 г напред, колкото и на копейките мразещи запада да им е трудно да преглътнат
  • #6
    е нз но ( преди 9 месеца )
    отпред прилича на тесла брат
  • #5
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Брей, те много поскъпнали тези юани - 100 млн юана =14 млрд долара...!?
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    На кой точно му е притрябвало подобно нещо, това няма как да е безопасно, ако искаш да се возиш има метро, автобус, самолет, такси каквото си пожелаеш.
  • #3
    Striker ( преди 9 месеца )
    Какъв конглокент е тоя Ковид-производител бе, А *** ок омедия?! хахаха! Колко продал в Америка и Европа не разбрах? Какви сте смешници, не е истина,
  • #2
    Мемета ( преди 9 месеца )
    Както биха казали в сайтовете с меметата, "През 80те си мислехме, че 2030 година вече ще има летящи коли. Вместо това готава ще имаме дрон, който ще се управлява от волана." Освен всички да се втурнем да търсим клиента, който гледайки характеристиките на нова кола си мисли, "Ех, защо няма автопилот, който да кара колата докато аз си играя с дрона?".
  • #1
    Какъв контраст ( преди 9 месеца )
    Китайците хвърлят 14 милиарда долара все едно са нищо за глезотии като някакъв си софтуер, докато най-големият и иновативен автомобилен производител в целия свят, разпродава безценно имущество за по един-два милиарда долара и споделя проектирането на нови автомобили с почти всички останали японски автопроизводители за да спести няколко стотин милиона, което е по-малко и от милиард, като пести от всичко. Кой ли ще постигне по-бърз напредък и ще представи по-добри технологии на клиентите
fallback
Последни