Бъдещите модели на Mazda ще използват нов автомобилен софтуер и хардуер, разработен съвместно с Toyota, както и същата операционна система. Двата японски производители на автомобили ще си сътрудничат в разработването на бъдещата система, за да намалят значително разходите, обявиха техни представители.
Бордовите системи ще включват не само операционната система за информационно-развлекателната система и дисплеите на водача, но също и електронния блок за управление и кабелните снопове. Според информация на изданието Nikkei Asia, електрическите превозни средства с батерии, лансирани от Mazda от 2027 г., ще имат бордови системи, които са 90% идентични с тези, използвани в моделите на Toyota.
В двете компании са наясно, че разработката на софтуер е скъпо начинание и взимат мерки за намаляване на разходите. В момента някои производители на автомобили и доставчици на авточасти харчат до 2 милиарда долара годишно за разработка на софтуер. Според представители на Mazda, съвместната работа с Toyota, ще спести стотици милиони долари годишно и може да намали разходите за разработка със 70-80%.
Nikkei Asia допълва, че в бъдеще автомобилните системи и информационно-развлекателните операционни системи ще играят по-важна роля, отколкото когато и да било в миналото. Новите и подобрени системи ще позволят на производителите на автомобили да продават съдържание на собствениците и дори да предоставят нови функции на автомобила, като например подобрени технологии за подпомагане на водача.