fallback

Mazda и Toyota започват да използват почти идентични части

Двата японски производителя ще си сътрудничат и за разработката на софтуер

Бъдещите модели на Mazda ще използват нов автомобилен софтуер и хардуер, разработен съвместно с Toyota, както и същата операционна система. Двата японски производители на автомобили ще си сътрудничат в разработването на бъдещата система, за да намалят значително разходите, обявиха техни представители.

 

 

Бордовите системи ще включват не само операционната система за информационно-развлекателната система и дисплеите на водача, но също и електронния блок за управление и кабелните снопове. Според информация на изданието Nikkei Asia, електрическите превозни средства с батерии, лансирани от Mazda от 2027 г., ще имат бордови системи, които са 90% идентични с тези, използвани в моделите на Toyota.

В двете компании са наясно, че разработката на софтуер е скъпо начинание и взимат мерки за намаляване на разходите. В момента някои производители на автомобили и доставчици на авточасти харчат до 2 милиарда долара годишно за разработка на софтуер. Според представители на Mazda, съвместната работа с Toyota, ще спести стотици милиони долари годишно и може да намали разходите за разработка със 70-80%.

Nikkei Asia допълва, че в бъдеще автомобилните системи и информационно-развлекателните операционни системи ще играят по-важна роля, отколкото когато и да било в миналото. Новите и подобрени системи ще позволят на производителите на автомобили да продават съдържание на собствениците и дори да предоставят нови функции на автомобила, като например подобрени технологии за подпомагане на водача.

fallback
  • #7
    Onzi ( преди 10 месеца )
    5 години след като Тойота вкара Мазда в пътя виждаме статията поздравления.
  • #6
    Лудория до 4 ( преди 10 месеца )
    Скучните, ежедневни и здрави коли правят - Корола, Рав, Камри... Ей такива.
  • #5
    Лудория до 2 ( преди 10 месеца )
    Пък аз познавам програмист, който си купи кола, за която той е писал софтуера. Защото си познава работата. Става дума за мощна немска кола. И какво от това? Значи, предлагам да се откажеш от повечето европейски марки, защото софтуера им се пише в София...
  • #4
    Друг Гост ( преди 10 месеца )
    Тойота какво остана да правят сами - единият им спортен автомобил е БМВ, другият Субару, бусовете са Стелантис, със Сузуки ще правят някакви, а сега и с Мазда...
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Много странен подход имаш. Не искаш да залагаш на един единствен производител който носи пълната отговорност за да произведе сигурен автомобил в който да си возиш семейството, а предпочиташ да е произведен под отговорността на 10 субекта, които открито са заявили, че са избрали най-ниската оферта, пестят разходи отвсякъде откъдето могат и носят групова безотговорност, прехвърляйки я на другия. Предишното подобно сътрудничество със subaru доведе до падащи колела. Кой понесе отговорността? Никой.
  • #2
    Пропов ( преди 10 месеца )
    Познавам няколко програмисти. Интересни и забавни хора са, но не бих карал кола, в която нещо важно зависи от такива хора. Проблема вероятно е в мен, не в програмистите. Че имам твърде закостенял мозък, че съм аутлет , ама за сложна машина дето я карам със 150 и нагоре и си возя семейството, искам да залагам на сигурно. Но пък евала на Тойтота, споделят разходите къде с когото могат. Обединението прави силата. Много добър , но позабравен принцип в съвременния егоистичен първенюшки свят.
  • #1
    Жисиеми ( преди 10 месеца )
    "Потелефончването" на автомобилите набира все по-голяма скорост. Някакви фирми ще правят хардуера и отгоре ще пляскат един "Андроид", за да може разработчиците да продават приложения. Подобно на Епъл, Тесла засега си градят отделна "екосистема". За пореден път въздъхвам с облекчение, че категорично отказвам да участвам на пазара на нови автомобили, независимо с какъв мотор се задвижват. Ае, до скоро, че някой ми звъни на жичния телефон с шайба!
fallback
Последни