fallback

„Рачешката походка" на Hyundai е готова, но ще я използва Kia

Трябва да я пуснем в серийно производство, категоричен е главният дизайнер Карим Хабиб (ВИДЕО)

По време на изложението за потребителска електроника CES в Лас Вегас зрителите имаха възможност да видят как електрическа кола, наречена Hyundai Mobion, се движи настрани като рак, кара по перфектен диагонал и прави пируети на място. Всеки от тези трикове е възможен благодарение на технология, позволяваща на четирите колела да се въртят до 90 градуса, независимо едно от друга.

Най-удивителната част от всичко обаче не е, че тази технология просто съществува, а по-скоро, че е почти готова за серийно производство. Подразделението Hyundai Mobis, което създаде концепцията Mobion, има за цел да завърши разработката на системата e-Corner до края на 2025 г. и тя да започне да се предлага на серийни автомобили.

Това обаче няма да бъдат модели на Hyindai, а на Kia - другия голям производител под шапката на Hyundai Motor Group. Нейният главен дизайнер Карим Хабиб заяви в интервю за InsideEVs, че технологията трябва да бъде пусната в производство.

След като e-Corner бъде завършен напълно, Hyundai Mobis ще започне да го предлага и на други компании. Според Лий Сеунг-Хван - ръководител на инженерния екип, разработващ технологията, основният приоритет в момента е намаляването на цената. А тя е доста висока, тъй като всяко колела има по две електромотора. Едновременно с това производителят трябва да гарантира, че технологията отговаря на критериите за издръжливост.

Ако всичко върви по план и има достатъчно клиенти, които да проявят интерес, e-Corner може да влезе в производство около 2030 г. А Kia вероятно ще бъде един от първите производители, които ще получат новата технология, категоричен е Лий.

Според него подобна технология ще бъде от голяма ползва на леките автомобили при маневриране и паркиране, но нейното основно приложение ще бъде при товарните превозни средства като роботизирана микробуси за доставка на стоки. Именно такава серия от автомобили Kia представи по време на изложението CES.

„Все още няма официално решение за серийното производство на такива автомобили, но e-Corner би била перфектна за тях. При леките коли нещата ще бъдат по-сложни, тъй като тези дълбоки гнезда на колелата отнемат много вътрешно пространство. Затова и далеч по-лесно е да се направи товарен ван", обяснява Хабиб.

Като цяло, задвижването на всяко колело независимо, благодарение на собствен електромотор, дава много предимства, особено ако всяко разполага и с втори мотор за по-добро управление. Това позволява плавно завъртане на 180 градуса, което Hyundai Mobis нарича „нулев завой“. Оставянето на предните колела сами, докато завъртате задните на 90 градуса, позволява на цялата кола да се върти като чистачка на предното стъкло, използвайки предните колела като точка на въртене.

Някои автомобили, захранвани с батерии на пазара, вече използват своите електрически двигатели и по-ограничени настройки за управление на четирите колела, за да произвеждат нетрадиционни маневри. Пикапът GMC Hummer EV, например, може да се движи по лек диагонал благодарение на управлението на задните колела. Mercedes-Benz също изтъкна способността на предстоящата си електрическа G-Class да се върти на място, като задвижва колелата от едната страна в обратната посока на тези от другата.

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Като знам, как скърцат задните на S класи на по само 4-5 години, които бяха с пакет,а да се зарътат леко, за паркиране, не ми се мисли, какво ще стане тук, след 50-100 хил км. И да, аз не съм от хроата, котио сменят кола през няколко "сезона". Ако храна нещо, искам да карам поне 10+ години.
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Сърца му главата
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Кое на мерцедесите скърца. За тези въртящите колела отзад ли казваш?
  • #1
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Супер, но не ми се мисли след 100 000 км, как ще оперира това чудо. На Мерцедеса, като знам задните как вимат да скърцат ... Да кажем, че азиатците се справят по-добре от Европейците... пак ме съмнява дълголетието на тази система, а аз съм човек, който визма 2 годишна кола и я кара поне още 6-7 години.
fallback
Последни