На неотдавна проведеното изложение Busworld Europe в Брюксел компанията Brist показа своето ново виждане, свързано с окачването на електрическите автобуси. По-конкретно става дума за водещия независим мост, предназначен за електрически автобуси от следващо поколение.
За разлика от вече произвеждания модел за дизелови превозни средства, иновацията е проектирана и предназначена за повишено натоварване - 9.0 т вместо 8.2 т. По-интересното е, че тази тази новост ще позволи изместване на центъра на тежестта на 20-тронен електробус напред.
При превозни средства от този тип предницата е по-натоварена поради разположението на акумулаторите в тази част на автобуса. Новият мост използва същата патентована Т-образна става. Но дизайнът е много компактен на височина поради ниските амортисьорни елементи.
В същото време ъгълът на завиване на колелата достига 56 градуса. Такова окачване намалява нуждата от стабилизираща щанга. Дизайнът също е с 6% по-лек от дизайна на конкурентите, което спестява още около 30 кг. В допълнение, най-новият мост Brist има най-голямото разстояние между горните рамена от всички модели на пазара - 1064 мм.
Серийното производство на тази новост е планирано да започне през 2025 година. Имайте предвид, че на изложението Busworld Europe 2023 компанията Brist показа и първата си задвижваща ос за електрически автобуси - Sorner Drive e-Axle, предназначена за товар от 12 тона, което утвърждава марката, като една от водещите в окачвания за подобен тип превозни средства.