fallback

Кой е проектирал колата на Xiaomi?

Бивши дизайнери на BMW и Mercedes обединяват усилия за създаването на SU7

Новият електрически автомобил на Xiaomi - SU7, беше представен само преди няколко дни. Неговият външен вид определено впечатлява и затова е интересно да се разбере, кой е неговият автор.

Любопитното е, че зад дизайна на китайската електрическа кола, не стои един човек, а трима. Един от тях е добре познато име в автомобилната индустрия - Крис Бенгъл, който е създал някои от най-противоречивите модели в историята на BMW. Другите двама са Ли Тианюан - дизайнер на BMW iX, и Джеймс Киу - дизайнер на високоефективния Mercedes-Benz Vision EQXX.

Информацията беше разпространена от самата компания чрез съобщение от президента и съосновател Xiaomi - Лей Жун, който използва социалната мрежа X (бивша Twitter), за да покаже как тримата дизайнери работят върху електрическия автомобил на производителя на смарфони.

Както стана дума, създателите на дизайна на SU7 имат достатъчно опит зад гърба си. Бенгъл е участвал в разработката на редица модели на BMW, някои от които бяха сериозно критикувани заради противоречивия си външен вид (като 7-Series (Е65), например). Той е дизайнер на Fiat Coupe, на второто поколение на Fiat Panda, на Alfa Romeo 145 и на редица други, като през 2009 г. напусна автомобилната индустрия, а малко по-късно се зае с дизайна на корейския производител на електроника Samsung.

Вече споменахме, че Бенгъл не е единственият дизайнер на BMW, който си сътрудничи с Xiaomi за първи им електромобил. Големият седан всъщност основно е проектиран от Ли Тианюан - същият, който е нарисувал BMW iX, и от Джеймс Киу - дизайнер на Mercedes-Benz Vision EQXX. Последното не бива да се подценява, защото концептът е един от най-ефективните електромобил в света.

Що се каса до Xiaomi SU7, той е проектиран на платформа с 800-волтова архитектура. Седанът е оборудван с батериен пакет от 101 кВт/ч, разработка на CATL, който според компанията позволява да добавяне на пробег от 220 км за 5 минути и на 550 км за 15 минути при максимален обхват от 800 км. Предлагат се в две версии - една със задно задвижване и една със задвижване на всички колела. Най-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,8 секунди и развива 265 км/ч.

fallback
  • #19
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До 18 - Тооооос паааа ....Д0 17 - Ти пас си ое по-зле и от него. "Какво да ви кажа, само факта, че почти всички бяха от 35-40 години нагоре говори много!" - Защото тези на по 24 масово ще си купят Модел S, базов или базовото Порше ...
  • #18
    Sdf ( преди 10 месеца )
    Те телефоните им живеят по 2 месеца, камо ли колите.Б Ю Д. - ок , правят коли отдавна, в Китай преди 10 г всички бусове бяха НС тях. ама Ксилоли колааа - не мерси
  • #17
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Е как да не е драматично? За тях всичко е драма! Заради това разхищение от 4kWh ще е необходимо да висиш почти цяла минута допълнително на зарядната станция. На тях Тези секунди са им са изключително важни и ще закъснеят за където са тръгнали, защото дори двата часа висене на границата са калкулирани до секунда точност и 57 секунди зареждане ще им объркат всички планове за годината. Но от друга страна при ограничение 140 км/ч на магистралата карат С 90 км/ч, защото няма за къде да бързат.
  • #16
    До 5 ( преди 10 месеца )
    За час и двадесет минути на сръбско-унгарската граница в топло време с работещ климатик батерията падна с три процента. За два часа ще бъдат около пет, а това прави приблизително четири киловатчаса. Не е драматично.
  • #15
    анонимен ( преди 10 месеца )
    китайците живеят в друго измерение виж BYD Yangwang https://youtu.be/EydOYoK0Wkk?si=qCafArkqD3t926K7и сравни някой европейски луксозен премиум иначе Porsche Taycan McLaren 720S и Lincoln MKZ си приличат с Xiaomi SU7 по това че и трите имат четири гуми
  • #14
    VAYK ( преди 10 месеца )
    Оня ден в един инстаграм форум на Porsche доста спорих със заклетии фенове на порше за новaта модификация на Тaykan дето е свалила времето на Модел S на Нюрбурринг! Какво да ви кажа, само факта, че почти всички бяха от 35-40 години нагоре говори много! Половината даже незнаеха че Модел S на Тесла отдавна е пробил рекорд на Бугати за ускорение! Та не че нещо за Xiaomi, добър, е но като чели в съзнанието на хората поне в ЕУ и САЩ не се появява при перформънс ел. автомобилите:))))
  • #13
    VAYK ( преди 10 месеца )
    Не съм впечатлен от тази електрическа кола! На всичко отгоре я позиционират като конглокент на перформънс ел. автомобили! Замислям се за BYD HAN, ако не се лъжа дето се усука на лосовия тест, тоест макар и да са усвоили ускорението до 100, китайските концерни, това не е достатъчно! Ако я продаватв ЕУ за някаква добра цена ок, но ако гони Модел S ще ме извинят:)))))
  • #12
    анонимен ( преди 10 месеца )
    "Бенгъл ...като през 2009 г. напусна автомобилната индустрия" - Нищо не е напускал, а никоя автомобилна компания повече не посмя да го наеме след това, което сътвори в БМВ.
  • #11
    до 7 ( преди 10 месеца )
    Дали, драги ми професоре? Някога качвал ли си се на електрическа кола? Извинявай, реторичен въпрос. Естествено, че не си. Дори едно ревю на такава не си гледал. Ако беше, щеше да знаеш, че доста марки, включително най-продаваната на света, по подразбиране показват скоростта на зареждане на дисплея именно в километри на час. Така че МитБъстър, колкото и да е начетен, няма честта да е измислил този параметър.
  • #10
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Колега, ще заредиш един път до Виена, ако караш със 110 по магистралата.Ако пък има опашка на границата ( а обикновено има) за 2-3 часа още бая заряд ще отиде...Теорията и практиката са 2 различни неща" вярно е. Сметнал съм какво казва xiaomi на теория. На практика ще е около 30% по-малък пробег както обикновено. Тоест ако xiaomi твърди че с 800 км пробег и още 10 мин. зареждане ще стигнеш, аз съм сложил 50% повече време. Хайде в най-лошия случай ги сложи два пъти по 10 мин. Не харчи на граница
fallback
Последни