fallback

11 ключови въпроса за бъдещето на батериите

Защо всички преминават към цилиндрични клетки, как Европа да се освободи от китайската зависимост и защо твърдият електролит няма да се случи скоро

На пръв поглед числата около CMCC в Парсдорф, най-новата фабрика в портфолиото на BMW, звучат внушително: 15 000 квадратни метра площ, 80 работници, производствен капацитет от 1 милион клетки за батерии годишно. Но Милан Неделкович, шефът по производството в баварския гигант, се усмихва и поклаща глава: "О, не", казва ни той. "Това е много, много малка фабрика. Един милион клетки са едва 0.1 гигаватчаса - сравнете това с истински производител на батерии, който прави по 20 гигаватчаса. Освен това ние дори не възнамеряваме да използваме пълния капацитет. Ще правим серии по няколкостотин". А дори и малкото клетки, които слязат от поточната линия в Парсдорф, никога няма да стигнат до крайния продукт на компанията - автомобилите.        Милан Неделкович, шефът на BMW по производството, редом с новото електрическо i5         Инвестицията в тази чисто нова фабрика е 170 милиона евро. Всичко това - за отделни серии по няколкостотин клетки, които никога да не достигнат до пазара? Побъркали ли са се в BMW? Всъщност - не. С Парсдорф и с построения по-рано изследователски център за батерии в Мюнхен, баварската компания прави това, което европейската автомобилна индустрия трябваше да е направила още преди десетилетие: научава тайните на най-ключовата индустрия на планетата за следващия половин век.

Електрификацията на транспорта вече изглежда необратима: и политическата воля, и направените инвестиции означават, че в обозримо бъдеще всички ще трябва да заменим двигателя с вътрешно горене с електромобил с батерии. Но в областта на батериите компетентността на Европа е, меко казано, скромна. По данни на Международната агенция по енергетика, през 2022 година шокиращите 75% от батериите за електромобили са произведени от китайски компании. Остатъкът се поделя между корейци и японци.         11 въпроса за бъдещето на батериите (ГАЛЕРИЯ):

      

 

fallback
  • #11
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    Европа никога няма да навакса! Абсолютно безумните "зелени" шантавии, които вместо да бъдат облекчени ги затягат ще доведат до отлив на индустриално производство (факт) и високи сметки за енергия (още един факт). Европа не само, че няма суровините, но прави и преработката им невъзможна и неконглокентна! Ако се налага ел мобилност - бъдещето е на Китай безапелационно!
  • #10
    анонимен ( преди 10 месеца )
    пак ли ти бе, интеуект
  • #9
    РУК ( преди 10 месеца )
    До 5 - не е доходно,защото производството в Европа трябва да отговаря на високи стандарти на труд и екология,което струва много пари.В Китай,живота и здравето на работника и екологията нямат абсолютно никакво значение.Както и в БГ,но в много по-малки мащаби.Например Монтюпе Русе,години наред тровят целия град,много работници са с рак на тестисите, но едни хора са взели едни пари и си затварят очите.Монтюпе са в Русе не заради квалифицираните работници,а защото във Франция няма как да бълват гнъс
  • #8
    РУК ( преди 10 месеца )
    Ох,горките "разбирачи"!Foxconn е китайската държава,всяка фабрика,марка,фирма в Китай е китайската държава!Китайските марки телефони държат над 50% от световните продажби на смартфони!Кой печели повече?Те или Апъл!В Китай интелектуалната собственост няма никакво значение!Другаря Си каже ли да се краде,се краде!Дреме му после,че Huawei били забранени за продажба в САЩ!Преди да пишете глупости,първо осъзнайте,че сравнявате пазарни икономики регулирани от закони и правила,с авторитарно производсво
  • #7
    до 5 ( преди 10 месеца )
    И продължавам да не разбирам какво искаш да кажеш. Клетките за батериите са компонент от крайната стока, която е автомобил и се произвежда и продава от BMW. 9 от 10 купувачи на тия коли хал-хабер си нямат кой е реалния производител на клетките. BMW иска да има контрол върху know-how-то и производството, това е съвсем логично. Самото фабрично производство на компоненти неслучайно отдавна е пратено към третия свят - то не е доходно
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    В тази статия е описано всичко, което антиелектриците не разбират и не желаят да разберат. Първо, технологията се развива и ще се развива все по-бързо, защото се правят огромни инвестиции и сме далеч от теоретичния максимум. Електрификацията е необходима. Второ, любимите им японски компании са никъде. Минималният им пазарен дял при електромобилите и батериите не им позволява да инвестират толкова, колкото китайците и европейците. Гибелта им е също необратим процес.
  • #5
    анонимен ( преди 10 месеца )
    4 - доускам както да греша, така и ти да не си съвсем прав и да не си разбрал какво искам да ти кажа. Ябълките не печелат от патенти толкова, колкто от продажбата на устройства. Дали имат повече печалба от устройството или от патента за това че държат патет за логото, формата, дизайна? Аз ако държа патента за капан за мишки, дали ще печеля само от него толкова, колкото от продажбата на самия капан? Та, кое от написаното не е вярно?
  • #4
    до 3 ( преди 10 месеца )
    Допускаш ли възможността да не се ориентираш много добре в това как работи светът? Всички продукти на Apple се правят от подизпълнители като Foxconn в Китай и Югоизточна Азия. Кой е с почти 3 трилиона долара пазарна оценка? Foxconn?
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    2-ри, печели този, който прозивежда готов продукт. Притежение на патент е хубаво, но само по себе си това не генерира печалба. Ако не се правят в Азия, няма да им излезе сметката изобщо.
  • #2
    анонимен ( преди 10 месеца )
    защо не бе, Холмс? Печели този, който притежава интелектуалната собственост. Не който завива гайките и диша отровите.
fallback
Последни