fallback

Забравете таблета на Tesla - ето ги дисплеите от ново поколение

Революционната технология на LG предлага различно изживяване за хората в колата

Масивният таблет на Tesla постави нов стандарт в автомобилната индустрия и сега други компании се опитват да следват стъпките му с подобни подходи, обикновено базирани на портретни дисплеи. Въпреки това, колкото повече технологични компании навлизат в областта на автомобилите, толкова по-очевидно става, че бъдещето няма да се сведе до наличието на екран на таблото, а самото табло ще се превърне в екран.

Един от тези производители е LG, който участва на тазгодишното изложение за потребителска електроника (CES в Лас Вегас) с нова концепция. Тя не е първата, която превръща таблото в екран, но предлага редица нови технически решения с набор от функции, които малко автомобилни компания биха успели да развият.

Всичко започва с арматурното табло, което вече не използва класически дизайн, а изцяло екранна конструкция. То представлява екран, започващ от страната на водача и стигащ до предния пътник. Отсъстват бутони и дори няма нужда от тях, тъй като гигантският дисплей позволява всичко да се прави с докосвания на екрана.

LG обяснява, че такъв голям дисплей не би работил без технология P-OKED с ултрависока разделителна способност. Основното предимство в случая е, че дисплеят ще е лек и гъвкав, подходящ за автомобилна употреба като ръкавица.

Корейската компания твърди, че екранът на таблото интегрира технологията Advanced Thin OLED (ATO), която разчита на стъклени субстрати, което прави екрана на таблото възможно най-тънък. И не на последно място, LG използва LTPS (нискотемпературен поликристален силикон) LCD за основния панел, което позволява по-големи и по-високи разделителни способности.

Всички тези технологии, събрани на едно место, се превръщат в автомобилно табло от следващо поколение, готово да прави всичко - от осигуряване на достъп до функциите на превозното средство до възпроизвеждане на мултимедийно съдържание с високи разделителни способности.

LG са разрешили един от основните проблеми в случая. Възпроизвеждането на мултимедийно съдържание не би трябвало да бъде разрешено на таблото, тъй като ще разсейва водача. Това обаче ще ощети пътника и затова в случая се използва технологията Switchable Privacy Mode или SPM. С нея се регулира ъгъла на видимост на дисплея, така че водачът да не вижда какво има на екрана и да не отвлича вниманието си от пътя.

Компанията използва някои от своите технологии от най-ново поколение специално, за да предостави на пътуващите отзад пътници подобно изживяване, като и за тях са предвидени специални екрани. Така хората на задните седалки също могат да гледат филми, да играят игри или да се наслаждават на друго съдържание с висока разделителна способност на екрана, като използват различни подходи, които ще им позволят да регулират екрана.

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Корейците са в момента технологичните лидери, Тесла дори нямат Waze и според тях аз живея в Other Europe.
  • #7
    Докторът ( преди 10 месеца )
    Такива падащи екрани, хората слагаха още преди 10-15 години.Тези екрани, разбира се, са пълен *** и ако пътуваш и гледаш едновременно след 5 минути започва да те боли главата и да ти се гади.
  • #6
    popa ot razgrad ( преди 10 месеца )
    първо, нямам очаквания екрана да ми предлага различни изживявания...като шофьор бих предпочел да се съсредоточа върху това което става на пътя...второ, много по полезно за хората на задните седалки би било да гледат навън през прозорците, отколкото да се съсредоточват върху екрана пред тях...
  • #5
    Докторът ( преди 10 месеца )
    Ужас. Кой нормален човек иска екрани в колата? Да не сме 1985 година, че се впечатлявате от екрани?
  • #4
    Реално ( преди 10 месеца )
    Пълни глупoсти. Каква навигация е това? Пощенска кутия. Кой ще ти ровичка в цeпката с пръст? Идеята на Шампиона TESLA каква е? Да имаш видимост напред без глyпости пред очите. Какво е това на снимката? Стаичка за вземане на спepма с малко прозорче.
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 10 месеца )
    И кво му беше на коментара ми?! :D
  • #2
    Ужас ( преди 10 месеца )
    Добре че все още има нормални коли. Бъдещето изглежда ужасно.
  • #1
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Пак подвеждащо заглавие. LG е един от основните доставчици на Тесла. Каква е гаранцията, че точно Тесла няма да е първият им клиент за тези екрани? Особено като си има предвид, че екранът е абсолютно безполезен без софтуера зад него, а Тесла е лидерът в това отношение.
fallback
Последни