Масивният таблет на Tesla постави нов стандарт в автомобилната индустрия и сега други компании се опитват да следват стъпките му с подобни подходи, обикновено базирани на портретни дисплеи. Въпреки това, колкото повече технологични компании навлизат в областта на автомобилите, толкова по-очевидно става, че бъдещето няма да се сведе до наличието на екран на таблото, а самото табло ще се превърне в екран.
Един от тези производители е LG, който участва на тазгодишното изложение за потребителска електроника (CES в Лас Вегас) с нова концепция. Тя не е първата, която превръща таблото в екран, но предлага редица нови технически решения с набор от функции, които малко автомобилни компания биха успели да развият.
Всичко започва с арматурното табло, което вече не използва класически дизайн, а изцяло екранна конструкция. То представлява екран, започващ от страната на водача и стигащ до предния пътник. Отсъстват бутони и дори няма нужда от тях, тъй като гигантският дисплей позволява всичко да се прави с докосвания на екрана.
LG обяснява, че такъв голям дисплей не би работил без технология P-OKED с ултрависока разделителна способност. Основното предимство в случая е, че дисплеят ще е лек и гъвкав, подходящ за автомобилна употреба като ръкавица.
Корейската компания твърди, че екранът на таблото интегрира технологията Advanced Thin OLED (ATO), която разчита на стъклени субстрати, което прави екрана на таблото възможно най-тънък. И не на последно място, LG използва LTPS (нискотемпературен поликристален силикон) LCD за основния панел, което позволява по-големи и по-високи разделителни способности.
Всички тези технологии, събрани на едно место, се превръщат в автомобилно табло от следващо поколение, готово да прави всичко - от осигуряване на достъп до функциите на превозното средство до възпроизвеждане на мултимедийно съдържание с високи разделителни способности.
LG са разрешили един от основните проблеми в случая. Възпроизвеждането на мултимедийно съдържание не би трябвало да бъде разрешено на таблото, тъй като ще разсейва водача. Това обаче ще ощети пътника и затова в случая се използва технологията Switchable Privacy Mode или SPM. С нея се регулира ъгъла на видимост на дисплея, така че водачът да не вижда какво има на екрана и да не отвлича вниманието си от пътя.
Компанията използва някои от своите технологии от най-ново поколение специално, за да предостави на пътуващите отзад пътници подобно изживяване, като и за тях са предвидени специални екрани. Така хората на задните седалки също могат да гледат филми, да играят игри или да се наслаждават на друго съдържание с висока разделителна способност на екрана, като използват различни подходи, които ще им позволят да регулират екрана.