fallback

Защо Tesla крие в колите си специален режим „Elon“

Хакери премахнаха ограниченията на автопилота и включиха някои платени функции

Група хакери от Техническия университет в Берлин хакнаха бордовата система на електрическия автомобил Tesla Model 3 и така успяха да изключат система за автопилот, както и да активират някои други опции на превозното средство, които собствениците ползват срещу доплащане.

Както е известно, колите на Tesla не предлагат напълно автономно шофиране, но имат редица функции, позволяващи на шофьора да махне ръцете си от волана. Той обаче трябва да бъде готов по всяко време да поеме управлението. Оказва се обаче, че електромобилите на американската марка разполагат с режим „Elon“, който отменя това изискване. Това позволява шофиране със свободни ръце, което Tesla определя като „опасно“.

Трима германски хакери са открили скрития режим в колите на Tesla, след като похарчиха около 600 евро за оборудване. Те са използвали изкуствено създадени токови удари, които са провокирали появата на грешки в системата. Именно една от тях е режимът, кръстен на главния изпълнителен директор на компанията Илон Мъск.

Хакерите разкриват, че за извършване на такива манипулации е необходим физически контакт с колата, тоест невъзможно е тя да се хакне от разстояние. Този режим, разбира се, официално не съществува, като се предполага, че в Tesla са го създали специално за Илон Мъск и някои от най-ценните клиенти на компанията, които да могат да използват функциите на електрическия автомобил в пълния им потенциал.

Използвайки същата схема, германските компютърни спецове са успели да активират още две платени опции - отопление на задните седалки и по-динамично ускорение. Освен това те са получили достъп до личните данни на шофьора на автомобила, записи в календара, телефонен указател и координати на скорошни пътувания.

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Аз не разбирам, какъв е проблема да си купиш кола за 100к за да я зареждаш безплатно? Няма масла за смяна, дискове и накладки карат по 150к км, няма скоростни кутии... Върви на гръм и супер мазно... Имам Model Y 2023 и не бих го заменил за нищо на света.
  • #11
    До този ( преди 4 месеца )
    Тоя дето пише за някои си Виктор дето се хвалил,че пестил от нашия ток : сега ние ти го плащаме но скоро и тока и синята зона ще си ги плаща сам.
  • #10
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Нещо не си разбрал. Виктор само за година е спестил около 20 000 което е годишният доход на голяма част от българите и тази сума не е за подценяване. Дори за човек броил около 60 000 за автомобил като Виктор. Дори да я продаде с 5000 лв загуба след 13 месеца притежание, пак ще е напред с 15 000 лв. Дали си е заслужавало да си губи по половин час на два-три дни за безплатно зареждане, е въпрос на гледна точка. За повечето тук би било загуба на време. За Виктор очевидно не е било.
  • #9
    анонимен ( преди 4 месеца )
    #8 сигурно има много хора с Тесла и 20 000лв годишен доход... според теб?
  • #8
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Не се ли замисляш, че има хора които работят за 20 000 лв годишно? Какво лошо виждаш някой да ги спести от гориво и защо според тебе е глyпак, че го прави? Ще е глyпак, ако има възможност и НЕ го направи.
  • #7
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    До 6. Виктор ергенът спомена наскоро в един подкаст че за последната година е изминал 60 хиляди километра предимно заредени на безплатния супер charger. Той си кара юнашки (за скорост, а не за разстояние говоря) и не можа да преглътне, че ще трябва отново да си кара bmw-то няколко месеца докато му излезе новата Тесла, след като преди няколко седмици си продаде старата. Все пак само от гориво е спестил около 20 000 лв. Сега си купи временно Тесла втора употреба, докато му излезе новата.
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Тези с Тесла са едни от най-големите ***, каква драма само настана за безплатното зареждане на гигачарджъра, просто е нелепо да карате коли за по близо 100к и да ми се редите на безплатното, комунизма отдавна свърши!
  • #5
    Швабен зи каскен ( преди 4 месеца )
    Тесла и без това не признава гаранцията при проблеми с окачването и кара клиентите да си плащат ремонта на самоделките си, така че хакването няма да докара кой знае какви проблеми.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Супер! Дано почнат и в БГ да ги правят.
  • #3
    Страхотни са ( преди 4 месеца )
    Забележи подгрев на седалките отзад е отделно от подгрева отпред. По-натам и таксата за подгрев на седалките ще бъдат всъщност 2 такси - за предните и за задните още едно плащане. Доста умно !
fallback
Последни