fallback

Кои са най-здравите и най-чупливите 5-годишни коли

Модели на Volkswagen доминират в доклада на TUV за произведените през 2018-2019

Нарастващ брой хора смятат, че най-разумната покупка е на автомобил на възраст 4-5 години. При него огромната първоначална обезценка е за сметка на първия собственик, в същото време автомобилът още е технологично адекватен, а основните агрегати имат ресурс спокойно да изкарат още няколко години. В полза на мислещите по този начин може да бъде докладът на TUV, германската Асоциация за технически инспекции, за 2024 година. Той се базира на констатираното при прегледите на близо 10 милиона автомобила.         Само допреди няколко години Toyota господстваше в класацията на TUV, с по четири-пет модела в десетката. При автомобилите от 2018-2019 обаче най-челно класираният модел на японците - RAV4 - не влиза дори в Топ 30.        

Ако при 6-7-годишните автомобили в новия доклад доминират японски модели, при 4-5-годишните (производство 2018-2019) прави впечатление масираното присъствие на германци на върха - в Топ 10 са девет модела на германски марки плюс един на Skoda. Но истината е, че в тази възрастова категория разликите са много малки - едва около 4% повреди делят първия от 50-ия в класирането. Самите съставители на ранглистата от TUV подчертават, че предимство тук имат марките с по-добре развита сервизна мрежа и по-строг контрол за спазване на сервизните интервали - техните автомобили отиват на годишна инспекция в по-добро състояние от онези, които са пропуснали интервала.

Ако вие сте пропуснали предишните части от доклада на TUV за 2024, можете да ги намерите тук: за 12-13-годишни автомобили; за коли на 10-11 години, на 8-9 години, и на 6-7 години.           20-те най-надеждни петгодишни коли според TUV 2024 (ГАЛЕРИЯ):

         Към доброто класиране на Skoda Karoq се добавя и това на Kodiaq (21-во място), докато Octavia и Fabia си остават в златната среда, а Superb е по-близо до дъното. Струва си да отбележим и резултата на Renault Captur, което е най-добре представящият се френски автомобил пред TUV в последните години. За сметка на това Renault Zoe е далеч под 100-ото място.

Toyota, която допреди няколко години доминираше в класациите на TUV, отстъпва все повече: RAV4 вече е извън Топ 30, Yaris е на 45-о място, Auris е чак в оранжевата зона, а произвежданото в Чехия Aygo e почти на дъното - впрочем нормално за модел, който се използва най-вече за доставки в града и не се поддържа с кой знае колко внимание.         Произвежданият в Испания Captur е най-добре представящата се френска кола в класацията на TUV в последните години         Fiesta отсрамва Ford, който иначе е предимно в червената и оранжевата зона. Малките модели на Kia също са в зелената зона, както и второто поколение на Qashqai, който допреди фейслифта през 2016 бе неизменно в дъното.

Любопитно е също представянето на първия "френски" Opel. В миналото компанията от Рюселсхайм почти неизменно бе в средата на таблицата, но сега построеният върху платформа на Peugeot Crossland-X e дълбоко в червената зона.

В ЗЕЛЕНАТА ЗОНА: 21. Audi TT - 6,1% дефекти (среден пробег 49 000 км), 21. Skoda Kodiaq - 6,1 (78 000 км), 23. Mercedes A-Class - 6,2 (61 000 км), 23. Mercedes E-Class Coupé - 6,2 (60 000 км), 25. Seat Ateca - 6,3 (64 000 км), 26. Renault Captur - 6,4 (45 000 км), 26. Volvo XC60 - 6,4 (75 000 км), 28. VW Golf - 6,6 (68 000 км), 29. Audi Q3 - 6,7 (59 000 км), 29. Honda Jazz - 6,7 (43 000 км), 29. Mercedes C-Class - 6,7 (73 000 км), 32. Ford Fiesta - 6,9 (49 000 км), 32. Kia Picanto - 6,9 (42 000 км), 33. Toyota RAV4 - (7,0 65 000 км), 35. Kia Rio - 7,1 (53 000 км), 35. Mercedes GLE/ML - 7,1 (87 000 км), 35. VW Tiguan - 7,1 (69 000 км), 38. Audi A1 - 7,2 (52 000 км), 39. Opel Mokka - 7,3 (52 000 км), 40. Ford Ecosport - 7,4 (45 000 км), 41. Opel Grandland X - 7,6 (57 000 км), 41. VW Beetle - 7,6 (45 000 км), 43. Nissan Qashqai - 7,7 (57 000 км), 44. Opel Adam - 7,8 (43 000 км), 45. Mazda CX-5 - 7,9 (62 000 км), 45. Renault Scénic - 7,9 (61 000 км), 45. Toyota Yaris - 7,9 (45 000 км)

В ЖЪЛТАТА ЗОНА: 48. Hyundai i20 - 8,0 (52 000 км), 48. VW Up - 8,0 (47 000 км), 48. VW Touran - 8,0 (81 000 км), 51. Hyundai ix20 - 8,1 (43 000 км), 51. Mercedes E-Class - 8,1 (99 000 км), 51. Seat Ibiza 8,1 - (53 000 км), 54. Ford C-Max - 8,2 (60 000 км), 55. Mazda 6 - 8,3 (67 000 км), 56. Audi A4/A5 - 8,4 (80 000 км), 56. Hyundai i30 - 8,4 (59 000 км), 56. Skoda Octavia - 8,4 (86 000 км), 56. Smart Fortwo - 8,4 (34 000 км), 60. Seat Mii - 8,6 (50 000 км), 60. Seat Arona - 8,6 (49 000 км), 60. Skoda Fabia - 8,6 (54 000 км), 60. Skoda Rapid - 8,6 (64 000 км), 64. Seat Leon - 8,7 (69 000 км), 64. Skoda Citigo - 8,7 (45 000 км), 64. Smart Forfour - 8,7 (40 000 км), 67. BMW 1/2 Series - 8,9 (60 000 км), 68. Hyundai Tucson - 9,1 (60 000 км), 68. Kia Sportage - 9,1 (62 000 км)

В ОРАНЖЕВАТА ЗОНА: 70. Opel Insignia - 9,2 (81 000 км), 70. Opel Zafira - 9,2 (74 000 км), 72. Peugeot 208 - 9,4 (49 000 км), 73. Ford B-Max - 9,5 (44 000 км), 73. Opel Astra - 9,5 (73 000 км), 75. Kia Ceed - 9,6 (65 000 км), 76. BMW 3/4 Series - 9,9 (83 000 км), 76. Renault Twingo - 9,9 (40 000 км), 76. Toyota Auris - 9,9 (64 000 км), 76. VW Passat - 9,9 (96 000 км), 80. Opel Corsa - 10,1 (48 000 км), 80. Renault Mégane - 10,1 (64 000 км), 82. Fiat 500 - 10,2 (39 000 км), 82. Mazda 3 - 10,2 (58 000 км), 82. Skoda Superb - 10,2 (95 000 км), 85. Citroën C3 - 10,3 (50 000 км), 85. Ford S-Max - 10,3 (85 000 км), 87. Ford Kuga - 10,4 (61 000 км), 88. Citroën C1 - 10,5 (43 000 км), 88. Ford Mondeo - 10,5 (91 000 км), 90. BMW X3/X4 - 10,6 (69 000 км), 90. Ford Galaxy - 10,6 (84 000 км), 90. Nissan Micra - 10,6 (47 000 км), 90. Peugeot 308 - 10,6 (72 000 км), 90. Peugeot 2008 - 10,6 (50 000 км), 90. Renault Clio - 10,6 (51 000 км), 90. Toyota Aygo 10,6 (46 000 км)

В ЧЕРВЕНАТА ЗОНА: 97. VW Caddy - 10,8 (80 000 км), 98. Fiat Panda - 11,2 (44 000 км), 99. Ford Focus - 11,3 (75 000 км), 100. Ford Ka+ - 11,7 (42 000 км), 101. Citroën Berlingo - 12,3 (71 000 км), 102. Hyundai i10 - 13,0 (42 000 км), 103. Dacia Duster - 13,2 (58 000 км), 104. Opel Crossland X - 13,7 (43 000 км), 104. Renault Zoe - 13,7 (46 000 км)        BMW X5 и X6 са на последното място в класацията, дори зад Dacia. Но кросоувърите на баварците са и сред моделите с най-голям пробег        На дъното обичайното присъствие на цялата гама на Dacia и на абонирания за последната десетка Volkswagen Sharan сега е оцветено от цели пет модела на BMW Group. За BMW X5 и X6 остава унизителното последно място в класацията, макар че трябва да отбележим, че това един от моделите с най-висок среден пробег изобщо - почти два пъти по-голям от този на лидера.        ДЕСЕТТЕ НАЙ-ПРОБЛЕМНИ МОДЕЛА: 106. Dacia Sandero - 13,9% повреди (50 000 км среден пробег) 107. Mini -14,7 (49 000 км) 108. BMW 5/6 Series - 15,1 (87 000 км) 109. Dacia Logan - 16,0 (64 000 км) 110. BMW X1 - 16,4 (63 000 км) 111. Dacia Dokker - 16,5 (67 000 км) 112. Seat Alhambra - 17,3 (76 000 км) 113. BMW 2 Active Tourer - 17,6 (63 000 км) 114. VW Sharan - 17,7 (82 000 км) 115. BMW X5/X6 - 17,9 (91 000 км)       

 

fallback
  • #15
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тюф са лъжци вече всеки разбра че Корейските и френските коли са по здрави от немските. От тия статистики в кавички само става ясно че ваген-ауди си плащат за рекламата , а БМВ се циганят и тюф ги приравнява с дачия. Пълен смях
  • #14
    анонимен ( преди 11 месеца )
    BMW що са се скарали с ТUV че така са ги бутнали в дъното. VW явно добре "се справят" последно време въпреки извесните ТSI и DSG проблеми
  • #13
    до 11 ( преди 11 месеца )
    Няма нищо чудно. Различни платформи, Кросленд се прави в Сарагоса, Грандленд - в Айзенах и Сошо
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    ФВ най-здравите коли в райха, купувай народе че не останаха ...
  • #11
    У ( преди 11 месеца )
    41 и 104?
  • #10
    Докторът ( преди 11 месеца )
    Наркоманска класация, направена за хора, които нищо не разбират от автомобили.Самата методика на класиране е абсолютно погрешна.
  • #9
    Сибиряк ( преди 11 месеца )
    Това е наистина факт германците и до ден днешен не могат да направят читава кола огромни маслояди със зле проектирани двигатели слаби уплътнения и нискокачествено изляти бутала и блокове а за недодялваните им скоростни кутии даже няма и да говоря зф са на светлинни години зад борг варнер тремек и дори айсин
  • #8
    Факт ( преди 11 месеца )
    Сибирският велик диктатор ми слага думи и други неща в устата и ми плаща по 20 лв. в рубли на ден да пиша московска пропаганда по българските медии!
  • #7
    Факт ( преди 11 месеца )
    Немьите още не могат да направят читави коли
  • #6
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Когато японците направят широка, удобна за семейства кола с водещо пътно поведение, добре обезшумена, с модерен софтуер, с модерни функции, които работят наистина, а не само на хартия, когато постигнат водеща безопасност в истинския живот, а не само да подсилват определени зони, за да минат NCAP, а след това да са все на последно място по жертви в полицейската статистика, когато предложат нормален двигател, с който може да се изпревари безопасно дори с пълна кола - тогава ще станат истински коли
fallback
Последни