fallback

Какво се крие зад скъпите части на луксозните марки?

Един и същи детайл струва 2500 долара при Rolls-Royce и 160 долара при BMW

Добре известен факт сред хората, интересуващи се от автомобили е, че механично свързаните модели от различни производители на автомобили в рамките на една и съща група често споделят множество компоненти за оптимизиране на разходите за разработка и производство. Разликата в цената им обаче може да бъде шокираща.

Пример за това е Rolls-Royce, който продава лентов кабел за волана срещу 2500 долара, докато абсолютно идентичната част за BMW 6-Series струва само 160 долара. В случая това е навита жица вътре в кормилната колона на автомобила, която позволява електрически връзки между неподвижната част (кормилната колона) и въртящата се част (волана) в автомобила. Това е жизненоважен компонент за функции като клаксон, въздушна възглавница и други монтирани на волана органи за управление.

Конкретно тази история започва, когато собственикът на лъскав и луксозен Rolls-Royce Wraith се сблъска с проблем с лентовия кабел и сервизният център на британската марка му предлага 2500 долара за смяна. Повечето клиенти на Rolls-Royce вероятно биха платили сумата, без да се замислят, но този собственик има други планове. Той започва да търси бюджетно решение и го намира.

Собственикът на Wraith се натъква на същия детайл за BMW 6-Series (поколение F12), който идеално съвпада с този на неговия Rolls-Royce. И така спестява 2340 долара. Фотографските доказателства са публикувани в Reddit, където случаят предизвика много коментари. Повечето потребители аплодираха изобретателния собственик на Wraith, а някои дори разказаха за подобни случаи и с други детайли за Rolls-Royce, които са били заменени със същите части от BMW.

fallback
  • #13
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Това, което съм чел за тези, които печелят чрез труда си и уменията си, че ценят времето, а не парите. Пари се печелят и губят, време назад не можеш да връщаш! Но само чел за това от онези, дето като имат Ролс Ройс, някой друг ги вози. Не пиша за българската реалност на тарикати. Защото един тук си беше купил Q7, защото може, но ползваше такси, че било по-евтинко. С колата само да се показва... Навярно всеки от нас знае такива истории. Сега същия кара Тесла... навярно смята стотинките за ток...
  • #12
    Лудория ( преди 4 месеца )
    И сега си помисли за селския тарикат, който си е купил Ролс Ройс, ама като чул цените за ремонт, и започнал да си търси по-евтини части?! Сериозен ли си? Защо не си е купил Тесла или Корола? Защо точно Ролс Ройс? Защото ускорява бързо, защото вдига висока скорост? Не! Купен е, за да показва "класа", "пари" и лукс. Но те имат цена. Като купуваш, трябва да го знаеш. Искаш да спираш там, където не дават на Тесла и Корола, но трябва да плащаш.
  • #11
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Не познавам много богати хора, само местни селски тарикати. Те биха направили като този горе и биха се накефили, че са успели да преметнат доставчика им на скъп автомобил. Аз като си купувам автомобил, го правя с идеята, че мога да си позволя поддръжката. Предния път, когато си купувам автомобил (втора употреба), в размера на бюджета ми влизаха и 7-*** серия БМВ, и S класа (по стари модели), но си купих автомобил, който да мога да плащам ремонтите и поддръжката.
  • #10
    MythBuster ( преди 4 месеца )
    Луди, хората са с пари обичат да си правят сметката колкото и да ви се струва странно! Те МИСЛЯТ. Това им е работата. Обградени са със специалисти с които се консултират за всяко едно свое действие и накрая взимат решенията на база информацията от специалистите. Така си изкарват парите! За тях спестените пари са спечелени пари.
  • #9
    Chicho_Ficho ( преди 4 месеца )
    Да не забравяме, че мигачите на Феррари Ф40 са от Фиат Пунто, но това не прави колата по-малко феноменална :) евала на пича, че се е разровил и то най-вероятно на принципна основа, а не, защото парите са му кът.
  • #8
    Лудория ( преди 4 месеца )
    Този ще да е фен на сервизите и навярно разбира от материята, защото за повечето думичките горе са непознати. Да не споменавам, че да тръгнеш да търсиш частите и сервиз, който да извърши процедурата (не вярвам фирмен сервиз да се навие сам да си носиш частите), си изисква време и желание. Навярно времето, което му е отнело, е можел да изкара повече пари от основната си дейност, ако тя не е ремонт на автомобили. :)
  • #7
    анонимен ( преди 4 месеца )
    и за това селски бекове трябва да му пребъркват джобовете затова много собственици имат личен автосервиз с механик който да се грижи за автомобилите
  • #6
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Фарове на Ламборгини Диабло от Нисан 300ZX.
  • #5
    анонимен ( преди 4 месеца )
    В случая тариката е пича със ролса. Като имаш Ролс се предполага че 10 000 са ти джобните за няколко дена.
  • #4
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Сигурно като му сменят масло и филтър за 1500 си мисли че са произведени по поръчка за RR и майсторът е с 10 години стаж в НАСА
fallback
Последни