Преди десетилетие мнозина твърдяха, че България може да бъде плацдармът за предстоящото нашествие на китайски автомобили в Европа. Но заводът на Great Wall в Баховица отдавна вече не работи, а навръх Бъдни вечер официално бе потвърдено, че европейската фабрика на BYD ще бъде в Унгария. Най-големият производител на електромобили в света ще я построи в югоизточния град Сегед, близо до границата с Румъния, уточнява Bloomberg. Унгария спечели надпреварата за китайския завод въпреки усиленото ухажване на BYD от държави като Германия и Франция.
BYD Atto 3 има потенциала да стане най-продаваният електрически модел в Европа. Само през ноември и само на четири пазара, от него са пласирани 11,000 бройки по данни на DataForce
От BYD също потвърдиха новината, за която се подозираше от седмици. Компанията, в която акционер е и Уорън Бъфет, ще произвежда в Унгария чисти електромобили и плъг-ин хибриди, като амбицията й е да измести Tesla от първото място в електрическия сегмент на Стария континент. Целта е 10% пазарен дял в Европа до края на това десетилетие. В момента единствено Volkswagen има по-голям.
BYD в момента е представена само на няколко пазара в Европа, но въпреки това продаде 13,000 автомобила през ноември по данни на DataForce. Огромната част от тях - над 11,000 - се падат на електрическия Atto 3.
BYD вече има един завод в Унгария - за производство на автобуси в Комаром. Първоначално китайските искаха да построят тази фабрика в Брезник. Контактът с българските власти, вместо да ги окуражи, ги разубеди
Заводът в Сегед ще има първоначален капацитет от 200,000 автомобила годишно. Все още нито BYD, нито унгарското правителство са коментирали планираната дата на откриване, както и финансовите детайли по сделката. Външният министър Петер Сиярто потвърди, че Унгария ще предостави държавни субсидии за завода, но изчаква одобрението на Европейската комисия.
BYD вече има един завод в Унгария в град Комаром, където се правят електрически автобуси (и който първоначално трябваше да бъде в българския град Брезник). В Унгария функционират също европейският завод на Suzuki, както и заводи на Mercedes и Audi, а BMW строи най-модерната си фабрика край Дебрецен.
Още по темата:
-
Нийл Фиорентинос, президент на BMW Group за Централна и Югоизточна Европа, пред "КОЛЕЛА"
-
Инвестицията е за 1 млрд. долара