fallback

Окончателно: Най-големият китайски завод за електромобили ще е в Унгария

Правителството на Орбан успя да привлече BYD в конкуренция с Германия и Франция

Преди десетилетие мнозина твърдяха, че България може да бъде плацдармът за предстоящото нашествие на китайски автомобили в Европа. Но заводът на Great Wall в Баховица отдавна вече не работи, а навръх Бъдни вечер официално бе потвърдено, че европейската фабрика на BYD ще бъде в Унгария. Най-големият производител на електромобили в света ще я построи в югоизточния град Сегед, близо до границата с Румъния, уточнява Bloomberg. Унгария спечели надпреварата за китайския завод въпреки усиленото ухажване на BYD от държави като Германия и Франция.        BYD Atto 3 има потенциала да стане най-продаваният електрически модел в Европа. Само през ноември и само на четири пазара, от него са пласирани 11,000 бройки по данни на DataForce          От BYD също потвърдиха новината, за която се подозираше от седмици. Компанията, в която акционер е и Уорън Бъфет, ще произвежда в Унгария чисти електромобили и плъг-ин хибриди, като амбицията й е да измести Tesla от първото място в електрическия сегмент на Стария континент. Целта е 10% пазарен дял в Европа до края на това десетилетие. В момента единствено Volkswagen има по-голям.

BYD в момента е представена само на няколко пазара в Европа, но въпреки това продаде 13,000 автомобила през ноември по данни на DataForce. Огромната част от тях - над 11,000 - се падат на електрическия Atto 3.        BYD вече има един завод в Унгария - за производство на автобуси в Комаром. Първоначално китайските искаха да построят тази фабрика в Брезник. Контактът с българските власти, вместо да ги окуражи, ги разубеди         Заводът в Сегед ще има първоначален капацитет от 200,000 автомобила годишно. Все още нито BYD, нито унгарското правителство са коментирали планираната дата на откриване, както и финансовите детайли по сделката. Външният министър Петер Сиярто потвърди, че Унгария ще предостави държавни субсидии за завода, но изчаква одобрението на Европейската комисия.

BYD вече има един завод в Унгария в град Комаром, където се правят електрически автобуси (и който първоначално трябваше да бъде в българския град Брезник). В Унгария функционират също европейският завод на Suzuki, както и заводи на Mercedes и Audi, а BMW строи най-модерната си фабрика край Дебрецен.        

fallback
  • #14
    Орбан ( преди 9 месеца )
    Браво на Орбан. Нашите евроатлантически лакеи и неолиберални некадърници гледат само как с власт да се сдобият и порциите да си разпределят!
  • #13
    Вин ( преди 10 месеца )
    Смях, народопсихология да видиш! Половината коментари отричат електрификацията, (сякаш на някой по белия свят му пука за мнението на неплатежоспособно население на един град!), другата оплюва държавата си, защото не привлякла инвестиции за електромобили!!! Когато в началото на деветдесетте държавите от централна Европа правиха бърза приватизация и привлякоха най-големите автопроизводители, комунистическата олигархия в България си деляха "баницата" и правиха всичко възможно, тук да няма такива!
  • #12
    Алекс ( преди 10 месеца )
    Киро Про100то обеща завод за електромобили до Ловеч.Докъде стигна строителството?
  • #11
    PLAID ( преди 10 месеца )
    Знаеме го Szeged Supercharger - там закачаме на път за БГ
  • #10
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Какъвто народа такива управляващи.. Чехия, Словакия и Унагария добре се заредиха с автомобилни фабрики да дърпат економиката и стандарда напред.От БГ кадърните се изнасят за да работят в чуждестранните предприятия и там да допринасят
  • #9
    А територията на... ( преди 10 месеца )
    кирчовци, кокорчовци, домуз-шопари и банкински мутри ще събира *** на ЕС!
  • #8
    Im-ДртiйУАЙТBOY! ( преди 10 месеца )
    Унгария е на светлинни години пред останалите Балкански държави по отношение на умението и реалните условия, с които умело успява да привлече печеливши инвестиции на водещи ЗЕ и ДалекоИзточни компании, които технологично са наистина доста напред. За развитието на всяка национална икономика това си е манна Небесна и направо уцелен джакпот, щото по този н/н се допринася за чувствително нарастване на нац.доход, респ. спомага за значимо повишаване стандата на живота в страната.
  • #7
    До долния ( преди 10 месеца )
    Дизел с очистващи системи върви на умрел катър
  • #6
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Когато на дизела се развалят очистващите с-ми бълва страдание до смърт реално така, че дизела е добър докато му работи очистването, а за годините на автопарка в България всичко е много по-добро от дизел особено газ
  • #5
    До 4 ( преди 10 месеца )
    Дизел по 6-7 градско няма пълни легени са а и дам каза Тохота правят хибриди за дизел и дума не се чува
fallback
Последни