fallback

Ще спаси ли растителният дизел двигателя с вътрешно горене?

Биодизелът произвежда по-малко емисии при производството си и по-малко замърсители като цяло

Дори ако днес електрическите превозни средства изглеждат окончателното решение, към което се насочва почти целият автомобилен транспорт, те все още имат алтернатива - така наречените устойчиви горива като синтетичен бензин и биодизел, категорични са експерти от индустрията.

Нисковъглеродните горива, получени не от нефт, а от естествени суровини като водород и зеленчуци, наистина биха могли да представляват решение за намаляване на емисиите, като същевременно се запазят двигателите с вътрешно горене. Така, поне временно, ще реши проблемът с автономността на дълги разстояния, който остава един от слабите места на електрическата кола.

Биодизел срещу батерия

Развитието на електрическите превозни средства напредва с големи крачки всеки ден, но за момента единственият начин за разрешаване на проблема с пробег на големи разстояния, особено при тежкотоварните камиони, е поставяне на големи, скъпи и тежки батерии. Тяхното производство обаче не е 100% чисто, дори напротив, тъй като е добре известно, че дейностите по добив на метали все още са сред най-замърсяващите и най-малко устойчивите, включително от етична гледна точка.

Следователно биогоривата като цяло не са толкова неблагоприятни, колкото изглеждат в сравнение с чистото електричество: макар да е вярно, че тяхното изгаряне все още произвежда отработени газове. В същото време обаче техният добив е по-чист и по-балансиран от този на петрола, както и от производството на батерии.

Нарастващо разпространение

Напоследък много петролни производители, които се трансформираха в енергийни компании, започнаха да инвестират не само във водород, но и в биогорива. Някои от тях, включително гигантът ENI съвместно с HVOlution, разширяват разпространението на биодизел по пътищата на Европа.

Компанията DKW Mobility - доставчик на карти за гориво и пътни такси, например, наскоро обяви, че биодизелът HVO, смесен с традиционния дизел в различни проценти до 100% чистота, се предлага на около 650 станции в Европа. То може да се използва от всички превозни средства - от леки автомобили до микробуси и камиони , за които производителят има удостоверена съвместимост.

Предимства

Акронимът HVO, който означава „хидрогенирано растително масло“, обозначава продукт, произведен от палмово или рапично масло, но също и от използвани и възстановени готварски масла, което веднага го класифицира като възобновяем продукт. Неговият баланс на въглероден диоксид се изчислява по същия критерий като за биометан, тоест като се вземе предвид фактът, че основната суровина, растенията, е абсорбирала определено количество CO2 по време на живота си и че в сравнение с изкопаемите горива, следователно си тръгва с отрицателен товар от парникови газове.

Съгласно този принцип автомобилен парк, работещ с биодизел, може да намали емисиите си на CO2 с 90% в случай на използване на гориво HVO100 в сравнение с автомобилен парк, работещ с конвенционален дизел. В допълнение, според производителите, другите замърсители от горенето, особено азотните оксиди, също са много по-ниски от тези, отделяни от изгарянето на петролни деривати.

fallback
  • #6
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Имам спомен, че преди години се заиграха да произвеждат гориво от рапица. Ефекта беше, че всички започнаха да отглеждат рапица вместо хранителни продукти. Митичен, откакто се помня има батерии за зареждане (АА, ААА и т.н) и лично ги използвам доста (заради хобито), но ми се губи някоя от тях да е изкарала 20г.. а не са чак толкова зверски натоварени, но през 5-6г нови, защото не издържат. Та и тези на колите.. няма да изкарат по 20г...
  • #5
    Латифундист ( преди 10 месеца )
    То не достига земя за изхранване, как и къде ще се сади за биогорива?
  • #4
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    До 3. То за моженето може. Но е по-евтино и ефективно да изхвърлиш тази енергия отколкото да произвеждаш с нея синтетично гориво. От porsche доказаха, че това е възможно, Но внимавай какво си пожелаваш, защото може да ти се сбъдне. Съгласен ли си да плащаш по 50 евро за литър синтетично гориво? Като нищо ще ни задължат да караме с такова гориво за да усвоят едни милиарди едни "наши хора" . В момента ви отварят прозореца на Овертон, за да приемете идеята и не се усещате!
  • #3
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Гориво от разстителен продукт е изключително неефективно да се прави. Освен ако не е чист *** от друг процес е грешка. Еко горива - само от излишната слънчева енергия която така и така се "изхвърля"
  • #2
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Същата манипулация като това, че ако една смета събираща фирма цял ден събира отпадъците от един град а всяка нощ разпръсква същите отпадъци за да има какво да събира на следващия ден, то чистотата на града се запазвала! Глупаво било след като веднъж са събрани тези отпадъци да не се пръскат повече в градовете, защото за природата било едно и също дали ще ги изхвърлиш на сметището или по тротоарите. Манипулаторите забравят да обяснят, че ще им секне кранчето и работата им ще намалее.
  • #1
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Тоест предлагат вместо да се използват 1 милион литра вода за производство на батерия за един електромобил, която може да се рециклира след 20 години използване без да е нужна толкова вода, всяка година да се отглеждат десетки декари култура, която всяка година да се полива с повече от 1 милион литра вода, за производство на гориво за изминаване на същите километри и това било по-екологично?
fallback
Последни