fallback

Продажбите на нови коли ще растат и през 2024

Прогнозата на S&P Global Mobility е и за увеличение на интереса към електромобилите

Агенцията за анализи S&P Global Mobility прогнозира значително увеличение на продажбите на нови автомобили на световния пазар. Според анализаторите през 2024 година автомобилните производители ще могат да продадат 88,3 милиона нови коли, което е с 2,8% повече от тази година.

Прогнозите за 2023 г. са не по-малко оптимистични. Продажбите на леки автомобили се очаква да нараснат с 8.9% спрямо 2022 г. В числено изражение това възлиза на около 86 милиона нови коли.

Тази оптимистична прогноза се основава на данни за възстановяването на веригите за производство и доставки, нарушени от ограниченията на COVID-19. Освен това търсенето също набира скорост. Но има и „отрицателни“ фактори - растящи цени, трудни условия за кредитиране и нарастващи темпове на електрификация.

В същото време S&P Global Mobility отрича слуховете за спад в търсенето на електрически превозни средства. Агенцията смята, че продажбите им ще достигнат 13,3 милиона единици през 2024 г., което ще представлява приблизително 16,2% от световния пазар на леки автомобили.

Според прогнозите тази година ще бъдат продадени 9,6 милиона електрически превозни средства или 12% от общите продажби. Тази прогноза се основава на факта, че много автомобилни производители са готови да преминат към "батерийни" автомобили през следващите години, въпреки че признават проблемите с разширяването на производството на достъпни модели.

И докато в Азия и Европа търсенето на нови автомобили расте прогресивно, то, що се отнася до Северна Америка, картината не е толкова розова. Според изчисленията на анализаторите на S&P Global Mobility през 2024 г. местните компании ще произведат 15,7 милиона автомобила с ръст на производството от едва 0,5%.

fallback
  • #30
    MythBuster ( преди 1 година )
    20% ръст сме го коментирали 100 пъти. Кажи за фотоволтаиците? Откри ли грешката? А грешка в първи и втори коментар да откри? Повтарям да не се правиш на разсеян:Ако миналата година производството на ФЕЦ е било 3% и произведената енергия стига за 600 хиляди електромобила, а тази година е 8% от произведената енергия, то само тази година е произведена допълнителна енергия за 1 милион електромобила. 166% повече енергия за годината! Ако всяка година делът се увеличава с 5% колко ще стане след 20 г.?
  • #29
    анонимен ( преди 1 година )
    148,832% след петата година.Грешката ти е точно 48,832%.
  • #28
    Гост ( преди 1 година )
    Мити4ен,числата ти ги дадох,ти ми изтри коментара.По твоята тесларска математика 5 години по 20 % ръст е 100%.Верния отговор е 107,36% след четвъртата година.
  • #27
    MythBuster ( преди 1 година )
    Не ако, А със сигурност ще стане като с фотоволтаиците - от години са на изгодна цена, която няма нужда от субсидии, търсенето им постоянно се качва, но цените въпреки това падат, защото има свръх предлагане. Съвсем скоро в Китай продажбите на електромобили ще задминат 50% и няма накъде повече да растат. Свръх предлагането на батерии и материали за тях *** на вратата. Това води да намаляване на цените им както в Китай, така и в световен мащаб. Очаквам изграждане на фабрики в САЩ и Европа.
  • #26
    MythBuster ( преди 1 година )
    Е нали точно това имам предвид. Ако Тези материали и батерии не се купят, цените им ще паднат, а тогава ще паднат и цените на произвежданите с тях електромобили. А при наличните 2 милиарда автомобила по улиците, 5% са 100 милиона. Това че са подходящи, не означава че са желани. Колкото по-евтини и технологични стават, доверие то към тях ще се увеличава, а заедно с това и процента ще се увеличава. Засега не е необходимо електромобилите да са подходящи за 100% от шофьорите!
  • #25
    РУК ( преди 1 година )
    Ето пак АКО!Пак ти го казвам - от една страна твърдиш, че електричките не са подходящи за 95% от шофьорите, от друга твърдиш, че търсенето постоянно ще се увеличава и е необратим процес. Поддържаш две взаимоизключващи се тези. Търсенето на електрички е породено и се развива от изцяло непазарни фактори - рестрикции, боноси, субсидии. Това какво е поръчано в Китай,какви капацитети са ангажирани,не значи, че крайния потребител ще си купи кола с тях!
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    Няма АКО. Това е много инертен процес, който вече набра такава скорост, че е невъзможно да бъде спрян. Статията е за световните пазари, а ти пак гледаш от терасата и правиш статистика А после смяташ по данните от своята статистика. 80% от батериите се произвеждат в Китай, като вече са поръчани увеличения на доставките както за Европа така и за Америка още преди години и ще бъдат произведени. Ако си прав и търсенето намалее, ще се сринат цените както както на батериите така и на материалите за
  • #23
    РУК ( преди 1 година )
    Митечен, новината всъщност е прогноза!Постоянно повтаряш АКО,което не е факт,а прогноза, очакване!Само решението за субсидиите на съда в Германия от онзи ден,сви сърмите на много оптимисти.А местните представителства се стреснаха толкова,че 2-3 месеца сами ще поемата сумата от субсиидите за да опазят много нежната душа на клиента решил да си купи ел. кола.Пазара е толкова динамичен, да не говорим,че идат избори в САЩ и палачинката в цял свят така може да се обърне, Че АКО, много да мирише!
  • #22
    MythBuster ( преди 1 година )
    Грета Тунберг ( преди 21 минути )До долния.Предложи го на моя приятел MythBuster.... Не че съм очаквал някакъв друг отговор от Гост те всичките му "аргументи" са такива. Числа да чакаме ли? А дано ама надали. Обикновено отговорът ти на всяка математическа задача е подобен и най-близкото до математиката е минусите, които слагаш, за да излезе отговорът ти "верен"
  • #21
    Грета Тунберг ( преди 1 година )
    До долния.Предложи го на моя приятел MythBuster.
fallback
Последни