fallback

Нова „златна батерия“ добавя 500 км пробег за 15 минути

Китайски конкурент на Tesla първи получава устройството

Битката с основното безпокойство на потребителите относно електромобилите, а именно - сравнително ниския пробег с едно зареждане, продължава с пълна сила. Все повече производители работят върху нови пакети от батерии, които поддържат ултра-бързо зараждане. А последният, който прави огромна крачка в тази посока, е китайската марка Zeekr.

Компанията, която е собственост на гиганта Geely, представи нова литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия, която може да добави 500 км обхват само за 15 минути, когато е включена в съвместимо зарядно устройство. Първият модел с новата технология е седанът Zeekr 007, като той ще бъде последван от още няколко превозни средства.

Благодарение на способността за зареждане до 500 kW, батерията с неизвестен капацитет ще може да се зарежда от 10% до 80% само за 15 минути, добавяйки гореспоменатите 500 км пробег. Новият съперник на Tesla седан от Китай е базиран на архитектурата PMA2+, която е производна на платформата SEA на Geely, и обещава да предложи до 870 км пробег по CLTC (китайски стандарт за измерване).

Тъй като батериите LFP обикновено имат по-ниска енергийна плътност в сравнение с батериите NMC (никел-магнезий-кобалт), инженерите на Zeekr са използвали нови материали и за опростили структурата. Така е постигната впечатляваща степен на използване на обема от 83,7%, което означава, че новият пакет батерии ще бъде компактен и енергийно плътен. За сравнение, никел-манганово-кобалтовата батерия CATL Qilin, която в момента се използва в Zeekr 001 (комби) и 009 (миниван), има значително по-ниска степен на използване на обема от 72%.

Китайския производител твърди, че въпреки високата си плътност, новата батерия е много безопасна и пожароустойчива. Това е доказано със строги тестове за безопасност, проведени от Националния център за проверка и тестване на качеството на моторните превозни средства в Китай.

„Златната батерия“, както я определиха някои медии, ще се произвежда от Geely, който има за цел да намали зависимостта си от външни доставчици и да намали производствените разходи на електромобилите. Така китайският концерн ще стане още по-конкурентоспособен в тази бързо развиваща се среда. Подобна стратегия се следва от конкурентната марка Nio, която наскоро обяви разработването на своя собствена батерия.

Очаква се, че новото литиево-железно-фосфатно (LFP) устройство на Zeekr в крайна сметка ще намери своето място в електромобили от други марки, притежавани от Geely, включително Geometry, Polestar, Proton, Smart, Volvo и дори Lotus.

fallback
  • #5
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Но вчера гледах КиберКамиона по Hagerty с 4680 батериите - на 30% заряд даваше само 0.3 сек. по-ниско време на драг"И тук има малко "измама". За ускорението ти трябва мощност и сцепление. При ниските скорости мощността е ограничена както от оборотите така и от сцеплението. Тоест при драг поне за половината време е невъзможно да ползваш пълната мощност. Но дори при пълна мощност, батериите на пикапа отдават по малко С от батериите на Plaid, заради по-големия капацитет.
  • #4
    Гост ( преди 10 месеца )
    Митичния мислител досега е сътворил еластичния колянов вал,ултратвърдата и мега еластична стомана, производството на стомана от желязна руда с високо съдържание на въглерод,отрицателна мощност,5 г. по 20% било 100%.Все такива Ентилигентни мнения на нашия спейшълист бустера.
  • #3
    Реално ( преди 10 месеца )
    Интелигентен човек, ама малко на всяка манджа мерудия, на всяка тенджера капак. Има FB групи, други форуми..да разнообрази малко участията. По темата: китайците имат най-много опит в LFP батериите. Thunder sky правят LiFePO4 от 25 години, а преди близо 20 в Шенжен вече движеха ел. такситата BYD e6 и ел.рейсове на градския транспорт. В Щатите с такива правеха качествените конверсии. Но вчера гледах КиберКамиона по Hagerty с 4680 батериите - на 30% заряд даваше само 0.3 сек. по-ниско време на драг
  • #2
    GhostBuster ( преди 10 месеца )
    Уважаеми колеги, за мен седи като неотложен един въпрос от изключителна важност, а именно: мит ли е нашият вездесъщ Бъстър, или не е мит?? Всичко останало е второстепенно и не заслужава нашето внимание, докато не се разчепка докрай тая мистерия!
  • #1
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "Благодарение на способността за зареждане до 500 kW, батерията с неизвестен капацитет ще може да се зарежда от 10% до 80% само за 15 минути, добавяйки гореспоменатите 500 км пробег." Пак задавате неправилните въпроси. Капацитетът не е важен толкова, нито пробегът с едно зареждане. За изминаване на дълги разстояния най-важна е скоростта на зареждане, а за кратки разстояния наличните зарядни станции на мястото на паркиране. В случая скоростта е 2000км/ч от 10-80%, а в началото по-висока!
fallback
Последни