fallback

Нова „златна батерия“ добавя 500 км пробег за 15 минути

Китайски конкурент на Tesla първи получава устройството

Битката с основното безпокойство на потребителите относно електромобилите, а именно - сравнително ниския пробег с едно зареждане, продължава с пълна сила. Все повече производители работят върху нови пакети от батерии, които поддържат ултра-бързо зараждане. А последният, който прави огромна крачка в тази посока, е китайската марка Zeekr.

Компанията, която е собственост на гиганта Geely, представи нова литиево-желязо-фосфатна (LFP) батерия, която може да добави 500 км обхват само за 15 минути, когато е включена в съвместимо зарядно устройство. Първият модел с новата технология е седанът Zeekr 007, като той ще бъде последван от още няколко превозни средства.

Благодарение на способността за зареждане до 500 kW, батерията с неизвестен капацитет ще може да се зарежда от 10% до 80% само за 15 минути, добавяйки гореспоменатите 500 км пробег. Новият съперник на Tesla седан от Китай е базиран на архитектурата PMA2+, която е производна на платформата SEA на Geely, и обещава да предложи до 870 км пробег по CLTC (китайски стандарт за измерване).

Тъй като батериите LFP обикновено имат по-ниска енергийна плътност в сравнение с батериите NMC (никел-магнезий-кобалт), инженерите на Zeekr са използвали нови материали и за опростили структурата. Така е постигната впечатляваща степен на използване на обема от 83,7%, което означава, че новият пакет батерии ще бъде компактен и енергийно плътен. За сравнение, никел-манганово-кобалтовата батерия CATL Qilin, която в момента се използва в Zeekr 001 (комби) и 009 (миниван), има значително по-ниска степен на използване на обема от 72%.

Китайския производител твърди, че въпреки високата си плътност, новата батерия е много безопасна и пожароустойчива. Това е доказано със строги тестове за безопасност, проведени от Националния център за проверка и тестване на качеството на моторните превозни средства в Китай.

„Златната батерия“, както я определиха някои медии, ще се произвежда от Geely, който има за цел да намали зависимостта си от външни доставчици и да намали производствените разходи на електромобилите. Така китайският концерн ще стане още по-конкурентоспособен в тази бързо развиваща се среда. Подобна стратегия се следва от конкурентната марка Nio, която наскоро обяви разработването на своя собствена батерия.

Очаква се, че новото литиево-железно-фосфатно (LFP) устройство на Zeekr в крайна сметка ще намери своето място в електромобили от други марки, притежавани от Geely, включително Geometry, Polestar, Proton, Smart, Volvo и дори Lotus.

fallback
  • #15
    РУК ( преди 10 месеца )
    Цялата политика на електрифициране е сбъркана,а такива като теб я защитават нонстоп,без да имате досег!Субсидира се покупка на коли,с което се руши конглокенция.Субсидира се изграждане на зарядни и то на места където немогат да се ползват пълноценно,само за да гарантират,че имаш ли електричка имаш къде да паркираш,а междо другото да зареждаш.Захранка за будалите.И тези субсидирани зарядни,след 2-3 години ще са технологично негодни за примерно такива батерии с 500 kW зареждане!Тотален абсурд!
  • #14
    РУК ( преди 10 месеца )
    Тъкмо вдъхна надежда с предишния си коментар, че почваш да разбираш и с последния пак се заби!Логиката ти я описах с примера от Кавала. Няма смисъл колата ти да може да вдигне от 10 до 80% за 15 мин,,ако зарядната е на парко място,на което някой е решил да седи 5 часа.Така са необходими 1000 пъти повече зарядни от колкото ако се изграждат на колонки като бензиностанциите!Бавно зареждане с часове - у вас.Бързо зареждане - седиш си до колата или отиваш да пикаш, и тръгваш!Това е!
  • #13
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Ето че вече съм ти отговорил преди да питаш! Въпрос на организация е, а не на технологии. Омразните ти гигачарджър, които мразиш без да знаеш защо, могат да свържат няколко зарядни станции които да си разпределят мощността включително като се съобразяват с мощността на заведението или входа. Няколко зарядни на няколко паркоместа биха решили този проблем и така ще става в бъдеще. Тоест пак стигаме до извода, че проблемът не е в технологиите на електромобилите, а външен - цена и зарядна инфрастру
  • #12
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "В момента инфраструктурата за зареждане се изгражда на паркинги и продължава да е така!....решават, че могат да си забията колата един час тама, а не 10мин, щото за него това е на първо място гарантираното му парко място!"А не трябва ли да е така? Какъв е смисъла да си зареждаш автомобила за 10 минути на паркинга и да си прекъсваш работата за да ходиш да местиш, ако така или иначе този автомобил ще стои паркиран няколко часа на същия паркинг? Логично е да се изградят много на брой бавни зар ...
  • #11
    РУК ( преди 10 месеца )
    Един пример, да го сметнеш с колко км/ч е заредила червената Тесла!Това лято,Кавала,реален случай - бяла БГ Тесла,с дипломатически номера спря на зарядна до едно заведение около 18,00ч.В 23,00 си беше там,другия ден на обяд в 12,30 си беше там.Идва червена БГ Тесла,почака пред бялата,и почна да обикаля по масите в заведението - "Български?Бялата Тесла ваша ли?" Обясниха му от кога седи там.Поизнерви се,каза - аз ще седна да хапна,ама ако наистина седи от толкова време ще го репортна! С колко,а?
  • #10
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    "При дълъг път най важно е пробег и налична СВОБОДНА инфраструктура!" Абсолютно си прав. Мога да допълня и нещо още по-важно - това, че тази батерия може да се зарежда за 500 км за 15 минути само по себе си нищо не значи, ако не пътува по маршрути по които има зарядни станции по 500 kW. А лично аз не знам въобще да съществуват такива, камо ли да са по определен маршрут. Както виждаш аз мога да кажа предимствата и недостатъците на всяка една технология за разлика от вас и че няма перфектна такав
  • #9
    РУК ( преди 10 месеца )
    В момента инфраструктурата за зареждане се изгражда на паркинги и продължава да е така!Така автоматично голяма част от *** отите като теб,решават, че могат да си забията колата един час тама, а не 10мин, щото за него това е на първо място гарантираното му парко място!Не че такива няма и по бензионостанциите, да пи кае,се ре, яде и се прави на много работлив с лаптоп на масата докато колата му седи на колонката!При дълъг път най важно е пробег и налична СВОБОДНА инфраструктура!
  • #8
    РУК ( преди 10 месеца )
    Нали ти казах, да не коментираш неща до които не си се докосвал!Ти електрически автомобил до сега не си зареждал!Още по малко на дълъг път!За да обясняваш кое е важно за това!Няма никакво значение дали вдигаш от 10 до 80% за 2 - 5 - 10 - 15 - 20мин,когато нямаш свободна зарядна където си спрял!А като нямаш и достатъчно пробег да стигнеш следващата по пътя си,е още по хубаво!Хората винаги ще търсят пробег, защото това дава опции и право на избор!
  • #7
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Колкото повече повтаряш че законите на Нютон не важат и ти разбираш повече от него толкова повече доказваш колко голям инженер си. За мен е удоволствие да те питам за елементарни практични примери и да те карам да се криеш като мишка по няколко дни, като например ако за миналата година пазарният дял на фотоволтаиците е бил 3% и са произвели енергия за зареждане на 600 000 електромобила, А тази година вече имат 8% дял, за колко електромобила енергия са произвели? Хайде чао за 5-6 дни
  • #6
    MythBuster ( преди 10 месеца )
    Гостенино, за разлика от тебе аз си признавам грешките и от всичко изброено грешката ми е била, че съм объркал еластичност с пружинен ефект. А ти дори не можеш да си видиш грешките вече няколко години. Като например че не можеш да направиш разлика между като например, че стомана не се произвежда от руда, че ако силата е с отрицателен знак ще получиш отрицателна мощност и най-вече, че ако всяка година продължат да се изграждат по 5% пазарен дял ФЕЦ, 20 години по 5% ще станат 100%
fallback
Последни