fallback

Nio ще предложи две марки евтини електромобили в Европа

Единият от двата бранда на китайския гигант ще се появи през 2025 година

Китайската автомобилна компания Nio ще пусне на пазара в Европа първите електрически предложения от своята по-достъпна марка Firefly една година по-рано от първоначално обявеното - през 2025 г. Друга неназована марка на Nio, която ще предлага още по-евтини електромобили, ще дебютира на европейския пазар след 2025 г., споделя президентът на компанията Лихун Цин.         Той не предоставя подробности относно цените на планираните за продажба в региона превозни средства.

По думите му първият автомобил Firefly ще дебютира в Европа през третото тримесечие на 2025 г.

През 2021 г. Nio за първи път съобщи, че ще се разшири на масовия пазар с по-достъпни превозни средства, залагайки на подмарката Alps. В началото на тази година компанията заяви, че ще добави още един бранд – Firefly, който се намира в етап на разработка и който е фокусиран основно върху европейските потребители.

Напливът от китайски електрически модели в Европа се засилва, тъй като търсенето в Китай се охлажда, докато местните марки трябва да се борят с притискащия ги свръхкапацитет при производството. Те разполагат с ценово предимство пред европейските си конкуренти, които по-бавно електрифицират своята продуктова гама и не разполагат с подобен контрол върху веригата на доставки.

Nio, чиито модели в момента се конкурират в Китай с електромобили, предлагани от производители от премиум сегмента като BMW и Mercedes-Benz, страда от липса на рентабилност на фона на продължаващата ценова война, започната от Tesla в края на миналата година.

Компанията съкрати 10% от работниците си, като обмисля отделяне на звена като бизнеса ѝ за производство на батерии. Тя се стреми да създаде партньорства за подпомагане на финансирането на начинания като смяната на батерии - технология, която все още не се е разширила в мащаб.

Партньорствата –с Geely  и държавната Changan Automobile – включват инициативи като изграждането на нов вид батерия и архитектура, информира Цин.

fallback
  • #14
    Смока ( преди 11 месеца )
    Ас карам японка
  • #13
    анонимен ( преди 11 месеца )
    на изтока няма какво да дадем освен събраните си средствата от акумулиран човешки труд европа вече е като зоолгичеса градина за азиатците
  • #12
    Швабен зи каскен ( преди 11 месеца )
    До 8: "съм твърдо против китайските бУклуци които ни зариват в живота . Но алчните производители които напомпаха цените.." Сега остава само да стоплиш че второто е пряк резултат от първото. Шовинизмът на европейския потербител е пряк виновник за технологичната изостаналост на европейските производители.
  • #11
    анонимен ( преди 11 месеца )
    За жалост в най-бедната страна на Европа вече повечето нови марки я пропускат, за електромобили да не говорим. Причините, ниски доходи, липса на субсидия и корумпирано правителство.
  • #10
    Докторът ( преди 11 месеца )
    Тази китайска хуиня може да я купи само някой съвсем безмозъчен.Това нещо трябва да е по-евтино от Дачия за да има какъвто и да било смисъл да погледнеш китайски автомобил.
  • #9
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Значи няма да са европейските "перачници" и вечно субсидирани фирми, а такива от Китай, които ако не е якото рамо на Партията - отдавна да са фалирали и директорите им да висят по стълбовете на Пекин.
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    По принцип съм твърдо против китайските бУклуци които ни зариват в живота . Но алчните производители които напомпаха цените с извинението ковид и чипове си заслужават шамара от китайците. НЕ Е НОРМАЛНО най евтината нова кола да струва 15 европейски заплати.
  • #7
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    Пак ще го кажа. Нещо загнило, за да го оправиш не може да минеш с боя и повърхностен ремонт режеш до здраво и тогава започваш да надграждаш отново! Европа днес, не е Европа от преди 30 години. Същото важи и за Изтока - ако преди на Изток на картата се е виждал само СССР, днес там са бурно развиващи се икономики в цяла Юго-източна Азия. Ако 90те години китай е имал 300 милиарда БВП днес гони 20 трилиона - икономическата карта на света е преначертана и не сме длъжни да седим в старите очертания!
  • #6
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    До РУК: Колега предлагаш да продължаваме в тоя дух. Един преобладаващо "столичен" елит и политическа върхушка да краде едни евро пари и това да развива икономиката? Ами честно казано по-добре домати и гaщи за СССР! Глупостите на Василев, със заеми ще развиваме потреблението... да де ама ние внасяме над 80% от всичко, което потребяваме, даже домати и яйца! Тоест от всеки изтеглен милиард 80% ще заминават за Полша и Украйна а ние ще плащаме лихви! Кофти сделка ми е евросделката в този и вариант!
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 11 месеца )
    До 3: Правилно колега, и не е само германското, но Европа сама си уби един от най-важните експорти отрасли, мислейки, че "Партията каза" важи и в икономиката. Но както съм казал и по-долу "Глада учи". Като огладнее Европа ще се сети, че златната среда на консерватизма е правилния път. А ние като огладнеем ако не се сетим, че сме на кръстопът, който ни дава пътища не само на запад, но и на изток ще умрем безславно! Има моменти, в които нещо трябва да го срутиш и изградиш наново!
fallback
Последни