fallback

И шведските боклукчии обявиха война на Мъск

Събирането на отпадъци на Tesla в цялата страна ще бъде прекратено

Скандалът около Tesla в Швеция продължава да се разраства, след като местните синдикати се обединиха, за да принудят американския производител да сключи колективен трудов договор със служителите. Работата на компанията може да бъде напълно парализирана, тъй като действията на синдикати на служители от различни сфери стават все по-решителни.

Tesla принципно не позволява създаването на профсъюзи в своите предприятия и не сключва колективни договори със служителите. Работниците в САЩ, Китай и Германия са недоволни от това положение, но не смеят да влизат открито в конфликт. Техните шведски колеги обаче решиха да стигнат докрай. През ноември 2023 г., след 5 години безрезултатни преговори, автомонтьорите, работещи в сервизните центрове на Tesla, стачкуваха, а пристанищни работници, чистачи и пощальони изразиха солидарност с тях.

Докерите вече обявиха, че няма да разтоварват автомобили Tesla на всички шведски пристанища. Профсъюзите за почистване на свой ред отказват да почистят съоръженията на Tesla, а служителите на пощенските услуги спряха приемането и доставката на пощата на Tesla, както и пакети, съдържащи части, необходими за ремонт и обслужване на електрически автомобили.

Сега и сметопочистващите компании обещават да се присъединят към стачката. Те декларираха че ще спрат събирането на отпадъци от местата на Tesla в цялата страна от 24 декември, ако компанията продължи да се съпротивлява на подписването на колективен трудов договор с работниците си.

Tesla се опитва да устои на синдикалния натиск. Компанията искаше да внася електрически автомобили в Швеция по суша от съседни страни, но колегите им от Дания, Норвегия и Финландия се присъединиха към стачката на докерите. Те спряха да разтоварват колите за Швеция от солидарност със съседите си. Tesla също гака съди пощенските служби, за да ги принуди да доставят поне регистрационни табели за нови коли, но засега не успява да го стори.

fallback
  • #37
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Той е много лесно да се подигравате, когато нямате информация и се доверявате на лъжци и манипулатори и си мислите че сте прави защото въобще си нямате идея от реалността. Защитавате японците аз се подигравате на Тесла също защото не знаете нищо за заплатите и експлоатацията на японските работници. Там е още по-зле защото са им промили мозъците да работят за без пари. А в Швеция се оплакват че ги карат да работят повече от стандартния ден и им плащат повече. Оплакват се 10% де другите са доволни
  • #36
    До 31 ( преди 11 месеца )
    Аз да не съм сектант, че да търча да обяснявам кой е прав и кой крив? Ти се мяташ на амбразурата, ти се оправяй да носиш вода от кладенци. Аз само ти се подигравам.
  • #35
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Японците не обичат и да си почиват, дори когато почивката им е платена и предвидена. Така работната класа в страната на изгряващото слънце ползва средно по 50% от годишния си платен отпуск, а там това се равнява на около 8.8 дни на година.
  • #34
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Кароши - в Япония този термин означава "смърт, причинена от преработване". Смъртта при кароши най-често е продиктувана от сърдечен проблем, мозъчен удар или самоубийство. Напълно нормално е за средностатистическия японец да работи извънредно до 80 часа на месец, извън нормалния график на работа. За някои тези часове често са над 100.Това обаче не означава, че работниците в Япония се прибират с двойна заплата в края на месеца, тъй като извънредният труд често е доброволен и не се заплаща.
  • #33
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    През 2021 г. средната годишна заплата в Япония е била 39 711 долара в сравнение с 37 866 долара през 1991 г., според данни на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР).Това означава, че работниците в страната са получили увеличение на заплащането си в размер на под 5% за този период от 30 години. За сравнение, средно за държавите от Г-7, където Япония членува, ръстът на възнагражденията е в размер от 34% за същия период.
  • #32
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    В Япония са вдигнали заплатите на работниците с 5% ама за последните 30 г.. За сметка на това работят по 100 ч/седмично................Митичен, ти наистина си много заблуден. Земята не е плоска, осъзнай се!......
  • #31
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А ти цитирай източник който да каже, че написаното от Тесла не е вярно? Кой създава *** който не изхвърлят боклукчиите и за какво ще им трябват части на сервизите, ако не работят? Още докато четете манипулативните статии не се ли усещате, че нещо ви лъжат? Най-лесният начин да попречиш на Тесла да работи е да накараш работниците на Тесла да спрат да работят. Но както виждаш те си работят, а се опитват да им съботират дейността с външни действия. Няма да се учудя да им спрат тока и водата
  • #30
    до 29 ( преди 11 месеца )
    И фактът е, че цитираш Тесла. Като си такъв "факт-чекър", цитирай и другата страна.
  • #29
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 27. Не си попитал не съм ти казал източника на фактите. Даже сам предложих в коментар 17 "MythBuster ( преди 19 часа )...Ти в колко издания си прочел колко процента от служителите стачкуват? Линк искаш ли?" За не изтрият мненията тук ще я дам заглавието на статията, а линкът в следващото мнениеTesla Sweden sheds light on impact of IF Metall strike
  • #28
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "А защо Мъск не направи в Япония фабрика - евтинко ще му е по думите ти. " Всъщност не веднъж съм споделял идеята, че очаквам да го направи в най-скоро време, точно както направи автомобилен завод в столицата на Германия. Остави заплатите, другата част е по-важна. Японците са работохолици като него и преди няколко години беше влязъл закон да ограничат работната седмица до поне стотина часа, защото голяма част от работниците работили по повече. За сравнение 8 часа работен ден е 40 ч/седм.
fallback
Последни