fallback

Ето как автомобил с бензинов или дизелов двигател става електрически

Германска компания предлага преработка на 42 модела, цената е между 12 000 и 15 000 евро

Един от най-често задаваните въпроси днес, когато говорим за мобилност, е какво ще се случи с автомобилите с двигатели с вътрешно горене по пътищата (дори и по-новите модели), когато дойде време да кажем сбогом на изкопаемите горива завинаги.

Германският стартъп e-Revolt, базиран в Дахау, обяви своя амбициозен нов проект за преобразуване от бензинов и дизелов към електрически, който вече е съвместим с 42 модела, предлагани на пазара. Разбира се, това не е първата компания, която предлага това решение, но първата, която успява да оптимизира работния процес, за да намали времето до само осем часа.

Първият експеримент в реалния свят е извършен върху Volkswagen Golf 7 Variant, който преди това беше оборудван с дизелов двигател. Цената на преработката варира между 12 000 и 15 000 евро, като за тази сума клиентът получава 100% електрическа кола с деклариран пробег между 250 и 300 км. И което е по-важно - автомобилът може да бъде подобрен в бъдеще, когато излязат нови технологии

Процесът на преобразуване, разработен от e-Revolt, започва с предварителна проверка на превозното средство, за да се гарантира, че е годен за промяната. След това двигателят с вътрешно горене се отстранява, заедно с останалите компоненти, които след това се рециклират.

След като са направили място в двигателното отделение, инженерите инсталират всичко необходимо, за да поберат задвижваща система с нулеви емисии, като модула e-CAN (Controller Area Network), който гарантира, че новодобавените части работят в хармония с оригиналните компоненти на автомобила.

След това компанията инсталира всичко необходимо за завършване на преустройството, включително тръби и винтове. В допълнение се добавя нова информационно-развлекателна система на таблото, която предоставя цялата информация, свързана с електрическите превозни средства. Цялата операция по преработката на автомобила отнема 8 часа.

В тази първа предварителна фаза от e-Revolt не разкриват изходната мощност на инсталирания електрически мотор, както и капацитета на батерията и времето за нейното зареждане. От компанията обещават, че ще съобщят подробности до няколко месеца.

fallback
  • #20
    carpe_diem ( преди 11 месеца )
    Първата кола, която си купих през далечната 2010 година, сглупих да е дизеляк... Още я търкаля баща ми и преди тотално да се разпадне (тя си е здрава, даже не е изгнила), ми е мерак да я направя електричка и да си я карам пак аз. А дано не се окажат поредните, които от някоя си година "ще" правят конверсии. Тая сума е съвсем нормална, ако колата ти е на сърцето и механично е здрава (т.е.. има ресурс, ако се превърне в ел, да може да изкара още 10-20 години)...
  • #19
    РУК ( преди 11 месеца )
    И ако имаше малко акъл и ако беше малко запознат с автомобилната индустрия, а не само да джафкаш за батерии и фотоволтаици, щеше да ме контрираш, че има фирми които предлагат бърза и автоматизиран смяна на батерията(като NIO), което автоматично значи постоянен ъпгрейд на батериите, но разбира се срещу доста скъп абонамент,което автоматично прецаква мантрата за евтиното каране на електрички!Аз ти говоря да имаш тази възможност, на добра цена и батерията да си е твоя собственост!
  • #18
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А в евро 7 ясно е заложено, че всяка батерия ще си има паспорт като в него ще се вписват както произхода и въглеродния отпечатък за добива и производството на батерията, така и гарантиран живот, гарантирано рециклиране и проследимост на целия жизнен цикъл. А всички електромобили ползват едни и същи условия следователно за всичките важат еднакво пазарните принципи. Разбира се китайците ще продължат да субсидират, САЩ и Европа да слагат мита, но и това е част от пазарните механизми.
  • #17
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ето че сам си влезе в капана. Първо обемът си е обем и дали ще пъхнат новите клетки в готовия кожух на старата батерия или ще търсят къде да ги заврат в багажника, все трябва да го правят клетка по клетка или модул по модул. Но какво ще кажеш за изказването ти, че заради новите технологии същият капацитет батерия ще тежи 50 кг вместо 100 кг? Като рециклираш тези 100 кг стара батерия колко нови батерии ще направиш? Или и ти се извърташ в зависимост от ситуацията?
  • #16
    РУК ( преди 11 месеца )
    И преди да ми броиш заяжданията с теб, първо си виж дежурните заяждания в твоите коментари! Много пъти съм ти обяснил - аз не се заяждам с теб, това просто е отношението което си заслужил!
  • #15
    РУК ( преди 11 месеца )
    Каква работа му върши на човек който минава 10 000км на година, гаранция 500 000км на батерия с пробег 400км?Ако след две години същата марка производител предложи батерия със същия физически обем в купето но с пробег 700км и много по бързо зареждане?Хайде да провериш дали е по-лесно да се смени "универсална" батерия под капака на ретрофитнат автомобил, с батерия със специфична форма, вградена в дъното на електромобил!И не ми джафкай за смяна на клетка по клетка, щото е смешно!
  • #14
    РУК ( преди 11 месеца )
    ***!Електричките не се продават по правилата на пазарната икономика!Това кога ще го разбереш та говориш за правила на пазарната икономика!Субсидии и рестрикции нямат нищо общо с пазарна икономика!Гаранция от 500 000км живот на батерията, първо никой не ти ги дава, особенно любимите ти тесла, второ гаранцията на батерията няма нищо общо с гаранцията на колата и трето, 500 000км гаранция няма общо с актуалност на технологията! Почваш ли да вдяваш за какво говоря или пак ти трябват 3 месеца
  • #13
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    А според правилата на пазарната икономика, цените на батериите и съответно електромобилите ще стоят високи, докато има недостиг. Ако търсенето изпревари предлагането, по каквато и да е причина, примерно недостиг на някакъв материал или политическа прищявка, цените даже може да се качат за кратко, както стана миналата година с тока, но както виждаш бизнес логиката веднага реагира със свръх предлагане на ВЕИ и цените се сринаха по-бързо от най-оптимистичните прогнози.
  • #12
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "ако всичко наистина се правяше в интерес на хората и природата,правителствата които изсипват милиарди за субсидии, можеха поне да заложат задължителен ъпгрейд на батериите" ако автомобилните компании по евро 7 наистина са задължени да гарантират примерно 500 000 км живот на батерията, Какъв е смисъла да има задължения да се сменя? Купето и всичко останало дали ще издържи толкова? При среден пробег от 13 000 км, дали след 20 г и 260 000 км, някой ще иска толкова тежък, бавен и с бавно зареждане
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Аз сега по техническата част. "и замяна от колкото специфични компоненти вградени в специалните платформи на фабричните електрички!А екологичния ефект от ретрофита е неуспорим!" Нищо общо с истината. Винаги ще е много по-лесно да направиш ретрофит на електромобил с нова батерия и задвижване (въпреки че не виждам какво ще подобриш в задвижването), отколкото да направиш това с ДВГ. Най-елементарното няма къде да сложиш батерията, А при електромобилите вече е вградена в пода.
fallback
Последни