fallback

Toyota е обвинена, че лъже за електрификацията на колите си

Дъщерната марка Lexus също е под прицел заради заблуда на потребителите

Нова жалба, подадена до Федералната търговска комисия на САЩ, обвинява Toyota, че подвежда потребителите относно това колко електрифицирани са нейните модели действителност. Обвинението идва чрез отворено писмо от Public Citizen - американска неправителствена организация за защита на правата на потребителите. В него се твърди, че Toyota умишлено е подвеждала потребителите, като е преувеличавала възможностите за електрификация на сегашната си гама автомобили в рекламни кампании.

Жалбата цитира няколко маркетингови стратегии на Toyota, включително нейните кампании „Beyond Zero“, „Electrified Diversified“ и „To Every Their Own Electric“. Посочва се, че в тези реклами японският производител е направил различни изявления и тълкувания, които биха могли да объркат или подведат потребителите, които виждат Toyota като лидер в областта на електрифицираните превозни средства.

Една от рекламните кампания показва Toyota Prius, ударена от мълния близо до задната част, където ще бъде разположена капачката на резервоара или портът за зареждане, въпреки че автомобилът е хибрид. Това може да подведе потребителите, като ги накара да вярват, че колата може да се зарежда отвън, докато хибридът използва бензиновия двигател на автомобила като генератор. Друга реклама показва анимация на Prius, преминаващ покрай малък набор от слънчеви панели, от които отново не може да се възползва, освен ако не е версията Prius Prime.

Public Citizen също цитира рекламна кампания на Lexus, която според съобщенията включва няколко автомобила с вътрешно горене, въпреки че рекламата описва „електрифицирани" превозни средства. Кампанията допълнително насочва фокуса на Lexus върху „равенството“ между модели с ДВГ и електромобили, въпреки че в гамата на луксозната марка има само един хибрид и един изцяло електрически модел.

Трябва да се отбележи, че терминът „електрифициран“ отдавна се отнася за автомобили с някаква форма на електрификация – обикновено това са хибриди. В жалбата обаче се посочват твърденията на уебсайта на Lexus, че неговите хибриди имат „самозареждаща се електрическа мощност“ и „самозареждаща се батерия“. Това също може да бъде подвеждащо за потребителите, които не разбират, че двигателят с вътрешно горене на хибрида презарежда батерията. За справка, подобно твърдение вече беше забранено в Норвегия, тъй като се счита за подвеждащо.

Към днешна дата все още няма никакви официални действия, предприети срещу Toyota. Организацията, написала писмото, обаче смята, че такива трябва да бъдат предприети. И дава пример с други маркетингови трикове - като автопилота на Tesla, който също вкарва потребителите в заблуждение и вече е обект на разследване от съответните органи.

fallback
  • #16
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    До 16. Бъркаш. Той и себе си не може да излъже, че знае нещо по темите по които спори, защото не може да отговори на елементарни математически задачи за осми клас. Всъщност единствената истина която е казвал е, че е тук единствено и само за да се заяжда като провокира знаещите, с откровени лъжи и манипулации, за да му обърнат внимание и да се почувства значим. С две думи много добре знае, че е в ролята на полезен и ди от и го използваме, но не му пука особено. Изпитвал удоволствие от това!
  • #15
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Това сме го коментирали хиляди пъти. Не пиша на клавиатурата, а диктувам на телефона, включително докато си върша някаква друга работа или докато шофирам и в повечето случаи нямам време да гледам какви глупости пише и понякога в бързането нямам време дори да сложа препинателни знаци, за което се извинявам. Точно за думата перпетум, Сега поне е по-добре, защото преди го пишеше перфето, перпето и какви ли не глупости, но не и перпетуум мобиле. Небрежно заядливо, няма такива български думи!
  • #14
    ди 14 ( преди 11 месеца )
    Всъщност ти лъжеш най-много. Понякога залъгваш просто себе си, защото никой друг със здрав разсъдък няма да ти повярва. Отличен пример е долното ти твърдение.
  • #13
    до 13 ( преди 11 месеца )
    Хм, таковата, аз само да вметна небрежно-заядливо, че думата е "перпетум".
  • #12
    Гост ( преди 11 месеца )
    Мити4ен, всички лъжат,ноооо Тесла лъже най много.Нищо което са казали не е истина.
  • #11
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Значи двамата сме съгласни че Тесла лъже че има автопилот ама ти не си съгласен, че toyota лъже? Виждаш ли колко сте големи лицемери! За вас дали една лъжа е лъжа зависи само и единствено от това кой я казва. Ако я казва toyota я защитавате, но ако я каже Тесла значи Илон Мъск е абсолютен лъжец? Разберете, че е абсолютно всички ви лъжат. Абсолютно всички. Точно затова ми слагате минуси както феновете на toyota така и феновете на Tesla - разбивам митовете и лъжите на всички. Истината боли!
  • #10
    До 7 ( преди 11 месеца )
    И ти познаваш лично милионите хора които всяка година си купуват коли на Тойота и твърдиш това от собствен опит? Предполагам и си се пуснал на повечето от тях да те плякат изодзадзе за да ги опознаеш още по добре и да твърдиш това с още по голяма сигурност
  • #9
    РУК ( преди 11 месеца )
    Public Citizen ако вярват, че потребителите които защитават, толкова нямат акъл и толкова лесно могат да бъдат подведени,е по добре първо да съдят американските училища и университети!После да съдят всички производители на електромобили, които обявяват НУЛА вредни емисии на колите си!Защото НУЛА вредни емииси не е само анимирана реклама, а офциални технически данни за автомобила!И чак тогава да съдят някой за това,че в свят в който "секи сам си преценя" можело да разбере рекламата погрешно!
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Бий лъжливите японци по главата...
  • #7
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Аз вярвам само на Скоти Килмър, според него и според мен хибриди, турбота и други глупости по колата по-добре да нямаш.
fallback
Последни