fallback

Автопилотът на Tesla вкарва 2 млн коли в сервизите

Компанията ще актуализира системата за подпомагане на водача на всичките си модели

Tesla се ангажира с нова сервизна акция в САЩ, която засята над 2 млн. превозни средства на американската марка, за да актуализира софтуера на Autopilot, което ще предотврати злоупотреби с програмата от страна на водача.         Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) оценява дали превозните средства на Tesla гарантират, че водачите обръщат внимание на движението и управлението на автомобила, когато използват Autopilot.

Компанията посочва, че контролите на системата „може да не са достатъчни, за да предотвратят злоупотреба от страна на водача“.

В тази връзка Tesla ще направи безжична софтуерна актуализация, която ще „включи допълнителни контроли и сигнали за тези, които вече съществуват в засегнатите превозни средства", за да насърчи допълнително водача да остане ангажиран с управлението на превозното средство, когато Autopilot е включен.

Агенцията започна разследване през август 2021 г., след като идентифицира повече от дузина катастрофи, при които превозни средства на Tesla удрят спрели коли със специален режим на движение. В резултат на това разследване Tesla стартира сервизната акция, цитирайки становището на NHTSA, в което се посочва, че "уникалният дизайн на системата Autopilot на Tesla може да доведе до недостатъчно ангажиране на водача относно управлението, което създава риск от злоупотреба със системата".

Autopilot позволява на електромобилите на компанията да се движат, ускоряват и спират автоматично в рамките на своята лента, докато подобрената версия на програмата дава възможност за смяна на лентата по магистралите, което обаче не прави автономни въпросните коли.

NHTSA споделя, че може да има повишен риск от катастрофа в ситуации, когато системата е включена, но водачът не носи отговорност за работата на превозното средство и не е подготвен да се намеси или не успява да разпознае кога системата е деактивирана.

Компанията ще актуализира софтуера при 2,03 милиона автомобила Model S, X, 3 и Y, посочва агенцията.

fallback
  • #17
    MythBuster ( преди 1 година )
    Следващият въпрос. Ако миналата година фотоволтаиците са произвели енергия за зареждане на 650 000електромобила за изминаване на годишният им пробег и това е било 3% от производството, тази година при 8% дял на ФЕЦ, за колко електромобила са проивели? Само инсталираните тази година допълнителни 5% за колко електромобила са произвели енергия и още колко години по толкова трябва да се изградят за да стигне за всички 2-3 милиона автомобила в България?
  • #16
    MythBuster ( преди 1 година )
    Относно километрите - дал съм ти 1000км изминати за 9 часа с 40 мин за зареждане. Дали е невъзможно да се изминат 1800км за 72 часа?
  • #15
    MythBuster ( преди 1 година )
    Кажи маршрута? Минал си минимум през 60 зарядни колонки за 1800км в България!
  • #14
    До последния ( преди 1 година )
    Явно ни се разминават километри те и маршрутите.
  • #13
    анонимен ( преди 1 година )
    Аспарухчо, гаражът ми сервиз на Тесла ли е? Улицата сервиз на Тесла ли е? Паркингът на супермаркета сервиз на Тесла ли е? Защото на такива места ще се случи "ремонта".
  • #12
    MythBuster ( преди 1 година )
    Първо спиране след 3:03ч. и 364 км Батерията е на 12% и след 10 мин. се зарежда до 47%. Следващо спиране 4:24ч от началото на пътуванетто. Изминати 513 км. Зареждане от 9% до 40% за 11 мин. На 5:45ч и 663км зареждане от 9% до 35% за 7 мин. На 814км и 7:14 последно спиране за зареждане от 9% до 50% за 12 мин. Изминаване на 1000 км за 8:55 часа и останали 8% заряд. Изразходени 220kWh. Средна скорост 112км/ч Виж сам: youtu.be/QpwSXMu1K2M
  • #11
    До 12 ( преди 1 година )
    Тези зарядни станции на колко километра от магистралата са? Защото аз нямам гараж и миналата седмица ми се наложи за 3 дни да мина 1800км. + да работя и да спя. Та се чудя как щях да го направя с електромобил вместо с хибрида.
  • #10
    MythBuster ( преди 1 година )
    Първата атомна централа на Турция, която ще бъде по-мощна от АЕЦ "Козлодуй" получи разрешение за експлоатация 12.12.2023 Турция и Русия подписаха междуправителствено споразумение през 2010 г. за изграждането на централата. Основите на първия реактор бяха положени през април 2018 , а строителството на втори, трети и четвърти блок започна през юни 2020 г., март 2021 г. и юни 2022 г. Централата ще заработи напълно до 2028 г. и ще доставя 10% от потреблението на електроенергия в Турция
  • #9
    MythBuster ( преди 1 година )
    До 10. Щом през 20-30 до 50 км между бързите зарядни станции с поне 150 киловата мощност ти се струва липса на зарядна инфраструктура и се притесняваш да стигнеш от София до Бургас защото има само 50 зарядни станции, въпреки че не ти се налага да спреш на нито една защото стигаш с едно зареждане, колко хиляди километра пробег с едно зареждане трябва да имат електромобилите и през колко стотин метра трябва да има зарядни станции с по 500 киловата, за да са ти достатъчни?
  • #8
    Последния Софиянец ( преди 1 година )
    Почти 2г съм с модел 3 и над 70 хил км ! Само от гориво съм спестил колкото за седан от този клас , а най-важното е , че не съм дал нито стотинка на камилари , и крепостни диваци.
fallback
Последни