fallback

Автопилотът на Tesla вкарва 2 млн коли в сервизите

Компанията ще актуализира системата за подпомагане на водача на всичките си модели

Tesla се ангажира с нова сервизна акция в САЩ, която засята над 2 млн. превозни средства на американската марка, за да актуализира софтуера на Autopilot, което ще предотврати злоупотреби с програмата от страна на водача.         Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) оценява дали превозните средства на Tesla гарантират, че водачите обръщат внимание на движението и управлението на автомобила, когато използват Autopilot.

Компанията посочва, че контролите на системата „може да не са достатъчни, за да предотвратят злоупотреба от страна на водача“.

В тази връзка Tesla ще направи безжична софтуерна актуализация, която ще „включи допълнителни контроли и сигнали за тези, които вече съществуват в засегнатите превозни средства", за да насърчи допълнително водача да остане ангажиран с управлението на превозното средство, когато Autopilot е включен.

Агенцията започна разследване през август 2021 г., след като идентифицира повече от дузина катастрофи, при които превозни средства на Tesla удрят спрели коли със специален режим на движение. В резултат на това разследване Tesla стартира сервизната акция, цитирайки становището на NHTSA, в което се посочва, че "уникалният дизайн на системата Autopilot на Tesla може да доведе до недостатъчно ангажиране на водача относно управлението, което създава риск от злоупотреба със системата".

Autopilot позволява на електромобилите на компанията да се движат, ускоряват и спират автоматично в рамките на своята лента, докато подобрената версия на програмата дава възможност за смяна на лентата по магистралите, което обаче не прави автономни въпросните коли.

NHTSA споделя, че може да има повишен риск от катастрофа в ситуации, когато системата е включена, но водачът не носи отговорност за работата на превозното средство и не е подготвен да се намеси или не успява да разпознае кога системата е деактивирана.

Компанията ще актуализира софтуера при 2,03 милиона автомобила Model S, X, 3 и Y, посочва агенцията.

fallback
  • #27
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Нали си енергийния експерт на България, гледай си зелените енергии ...." Също така не осъзнаваш, Колко са свързани зелените енергии с бъдещето на автомобилната индустрия. От години се опитвам да ви обясня, че дори с настоящите технологии няма технически и технологични пречки за масовото навлизане на електромобилите. Електромобили те са технологично зрели, но и икономически не са. ВЕИ енергията е икономически зряла, но технологично не е. Двете ще имат успех само и единствено, ако се обединят.
  • #26
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Дори не осъзнавате как Тесла променя изцяло индустрията и всички я следват. Всичко за което преди и се подиграваха останалите производители, в момента се внедрява в техните автомобили. Същите тези, които се подиграваха, Днес се опитват да настигнат Тесла технологично. За задминаване дори не си мечтаят. Тесла са единствените, които имат топки, да разработват изцяло нови и различни технологии, да ги въвеждат в производство и да се борят с детските им болести. Другите нямат топки, нито финанси.
  • #25
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Знам че няма как да ми отговориш дали нокията ти с фенерче има проблем след 30-та минута на запис на 4K видео, ако в същото време го стриймваш в YouTube и затова тези телефони които имат такъв проблем са значително по-лоши от твоят телефон. Също така няма да могат да ти го поправят с ъпдейт по интернет. Точно това твърдиш в предишното си мнение. Че Тесла Днес има проблеми в устройства и технологии, които предлагат от 5 години, а останалите ще започнат да внедряват след минимум 5 години.
  • #24
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    Митичен, осъзнаваш ли какви простотии ме питаш? Нали си енергийния експерт на България, гледай си зелените енергии ....Или още чакаш оферта за работа от фараона Мъск!? Не се напъвай да ми отговаряш. Не си ми интересен.
  • #23
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Скъсано бельо, твоя автомобил няма ли такива проблеми? А след като си свръх интелигентен избрал ли си автомобил, който може да бъде "поправен в сервиз" по този начин? Примерно снощи като си го прибрал в гаража е бил "дефектен" А на сутринта е поправен като тръгнеш за работа?
  • #22
    Скъсани боксерки ( преди 11 месеца )
    Поредната измама, показваща каква бутафория е Тесла. Един умен човек, ще тръгне оттам, че робите на Мъск нямат право да членуват в синдикати. И ще се откаже от покупка на тази "революционна" кошница, пълна с дефекти. Ама, не! То брои колко стотинки ще спести и как ще влезе в бъдещето с нея....
  • #21
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Новата дума на 2024 свидетели на електро-излагацията или провала за полуграмотни. Гений карал 50к километра на година и видял сметка да кара на ток, ми добре ама ти брат 80% от живота си тираджия без парно на студено да пестиш! Ти си дал 120к лева за тенекии и си губип времето да мериш разходи, смешено ама и трагично.
  • #20
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Това да си вземеш Тесла и да се возиш е както арогантно му казваше Буров за евнуси. Епа да ако беше некое такси, което освен това и държавата го зарежда понеже така уж доказва колко и дреме за екологията разбирам ама иначе пилот ама почти, А инче неграмотните по-долу, ако нямате фотоволтаици или такива централи ми купете си и после пишете как е.
  • #19
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Не е самочувствие! Информация имам! Факти и цифри. "Ако заредиш на 36 стотинки в Русе, си се прецакал" https://youtube.com/clip/UgkxtBjvB7qJEL58rZO9GYdUWQ-LDoddOMAm По всички маршрути имаш десетки зарядни и най-дългия маршрут ти е 300км. По 10 мин спиране на отиване и връщане са напълно достатъчни да дозаредиш.
  • #18
    Явно имаш голямо сам ( преди 11 месеца )
    Маршрутите са Русе - София, Русе - Бургас, Русе- Варна и Русе - Търново + малко градско. Няма как като бързам да мисля на коя станция да заредя за 15 мин и на коя за 30 мин. Тези задачи и синът ми в четвърти клас ги решава. Няма повече да ти се обяснявам.
fallback
Последни