fallback

VW иска помощ от Renault за електромобил до 20 000 евро

Идеята на двата производителя е да продават по 250 000 такива коли на година

Миналия месец Volkswagen обяви, че не е сигурен дали може да построи електрически автомобил, струващ по-малко от 20 000 евро. За да успеят да направи това, концернът ще се нуждае от външна помощ, като тя може да дойде от Renault, твърди германското издание Handelsblatt.

Според информацията, Volkswagen е започнал активно да търси партньори, които да му помогнат да постигне амбициозната си цел. Един от основните варианти е френската група Renault, като преговорите между двата производителя са стартирали, но още са в начално фаза.

От Renault не отрекоха твърденията за разговори с Volkswagen. Представител на френската марка заяви, че сътрудничеството е необходимо, за да може Renault да бъде конкурентоспособен на пазара на малки електрически превозни средства. Той добави, че в момента „компанията води различни дискусии, но нищо не е решено“.

Двата производителя предприемат сериозни мерки за намаляване на разходите предвид предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, свързани с развитието на електрически превозни средства и забавянето на продажбите. Volkswagen си е поставил за цел да спести 10 млрд до 2026 г., докато Renault планира да намали разходите за производство на електрически превозни средства с 50% чрез използването на изкуствен интелект.

Самите потребители също все повече се фокусират върху спестяването на пари. Ценообразуването се превърна в основна грижа за потенциалните купувачи на електромобили, като то задмина дори опасения относно пробега. В момента средната цента на електрическо превозно средство е 65 000 евро, което отказва много от купувачите.

В резултат на това VW и Renault имат силен стимул да разработят наистина достъпна електрическа кола. Според източник на Handelsblatt производителите на автомобили планират да произвеждат между 200 000 и 250 000 годишно от тези електрически превозни средства, струващи по-малко от 20 000 евро.

fallback
  • #7
    А бакалъм - Ел-Булга ( преди 11 месеца )
    Сега е момента! След като Киро направи обещаната електричарница в Пловдив, хайде сега и Ел-Булгаррено ...
  • #6
    Ортаци ( преди 11 месеца )
    Те ФВ и с Форд щяха да правят разни модели, но накрая май беше само една баничарка или ван. Доколкото съм имал досег с ФВ, те се имат за някакви полубожества, пред които всички трябва да се кланят и обгрижват, така че аз лично съм скептичен, че от тази "колаборация" ще излезе нещо смислено.
  • #5
    Алекс ( преди 11 месеца )
    Електричките стават все по-достъпни и ще увеличават пазарния си дял.
  • #4
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Не съм убеден че Рено е неправилния партньор. Те имат обща компания с Geely, за електромобили, а както знаем китайците в момента са най-напред с батериите. От друга страна Рено и в.момента имат най-евнината електричка в Европа, т.е. знаят как да го направят. Тойота до момента са само на обещания какво ще направят след 3-5 години. Стискам им палци да успеят, но до момента не са казали как смятат да го направят. Освен гръмки Press Releases, нищо конкретно не са казали ...
  • #3
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    "Според източник на Handelsblatt производителите на автомобили планират да произвеждат между 200 000 и 250 000 годишно от тези електрически превозни средства, струващи по-малко от 20 000 евро." Тези или нямат въображение за да си поставят по амбициозни цели или което е по-вярното, нямат никаква връзка с реалността. Ако Тесла само в Европа тази година е продала повече автомобили на двойно-тройно по-висока цена, дали някакви си 200 000 на много по-ниска цена Ще стигнат за цял свят? Трябват милиони
  • #2
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Както Рено така и volkswagen се обръщат към неправилния партньор. За постигане на такава цел трябва да се обърнат единствено и само към toyota, която още през 2028 година ще предлага електромобил с 1600 км пробег който се зарежда за 10 минути, но ще струва по-малко от бензинова toyota corolla. Тоест батерията ще е много по-евтина. За малко градско автомобилче, не са необходими 1600 км и скромните 300 км с 10 минутно зареждане са напълно достатъчни. Тоест батерията ще е 5 пъти по-евтина и лека.
  • #1
    анонимен ( преди 11 месеца )
    да инвестират в БГ.Какво се ослушват!
fallback
Последни