fallback

VW иска помощ от Renault за електромобил до 20 000 евро

Идеята на двата производителя е да продават по 250 000 такива коли на година

Миналия месец Volkswagen обяви, че не е сигурен дали може да построи електрически автомобил, струващ по-малко от 20 000 евро. За да успеят да направи това, концернът ще се нуждае от външна помощ, като тя може да дойде от Renault, твърди германското издание Handelsblatt.

Според информацията, Volkswagen е започнал активно да търси партньори, които да му помогнат да постигне амбициозната си цел. Един от основните варианти е френската група Renault, като преговорите между двата производителя са стартирали, но още са в начално фаза.

От Renault не отрекоха твърденията за разговори с Volkswagen. Представител на френската марка заяви, че сътрудничеството е необходимо, за да може Renault да бъде конкурентоспособен на пазара на малки електрически превозни средства. Той добави, че в момента „компанията води различни дискусии, но нищо не е решено“.

Двата производителя предприемат сериозни мерки за намаляване на разходите предвид предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, свързани с развитието на електрически превозни средства и забавянето на продажбите. Volkswagen си е поставил за цел да спести 10 млрд до 2026 г., докато Renault планира да намали разходите за производство на електрически превозни средства с 50% чрез използването на изкуствен интелект.

Самите потребители също все повече се фокусират върху спестяването на пари. Ценообразуването се превърна в основна грижа за потенциалните купувачи на електромобили, като то задмина дори опасения относно пробега. В момента средната цента на електрическо превозно средство е 65 000 евро, което отказва много от купувачите.

В резултат на това VW и Renault имат силен стимул да разработят наистина достъпна електрическа кола. Според източник на Handelsblatt производителите на автомобили планират да произвеждат между 200 000 и 250 000 годишно от тези електрически превозни средства, струващи по-малко от 20 000 евро.

fallback
  • #27
    до 26 ( преди 1 година )
    ФВ преди месец-два купиха дял в накакъв китайски производител (те там нали са милиони такива) именно, за да имат достъп до ел. технологиите им. Или са отчаяни и се пробват, където могат, или всичко е прах и дим в очите на инвеститорите и публиката.
  • #26
    Лудория ( преди 1 година )
    А към кого се е обърнал VW си е само проблем на VW. Ако бях на мястото на директорите в Рено, не бих се свързал с VW. Все пак какви ли не далавери направиха там и всички се правеха на леко недоразбрали, та накрая осъдиха един директор и толкоз за дизелгейт. Нека VW да си направят някой джойнтвенчър с китайска компания. Така или иначе, и във VW, и в китайските компании, последната дума е на държавата. :)
  • #25
    Лудория ( преди 1 година )
    А как е в Швеция Тесла? Имат ли продажби? Мхм... Няма лошо човек да си купи автомобил и да може да си го ползва както иска. Ако човека е купил електромобил, защото прави разни икономии, не виждам какъв е проблема. Знае законите, има си парите, купува си. Аз, живеейки в България, ще си карам бензин/LPG, защото най-много ме устройва. Нямам къща, не виждам в мое село как ще опъна кабел от 5-ия етаж да зареждам. Виж, ако бях на първия и не ме беше срам да паркирам, щях да правя като един съселянин..
  • #24
    MythBuster ( преди 1 година )
    Да 22. Лъжеш, манипулираш или си самозаблуден? През ноември електромобилите с плъгини заеха 90,6% дял в Норвегия спрямо 89,3% на годишна база. Само бензиновите превозни средства отбелязаха рекордно нисък дял от 0,6% от автомобилния пазар. Общият автомобилен обем беше 10 348 единици, малко под сезонните норми. Tesla Model Y отново беше бестселърът през септември и няколко нови модела дебютираха.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    Рено от 10 години произвеждат zoe и още чакам да го пуснат на конглокентни цени.
  • #22
    До долния ( преди 1 година )
    А като спряха субсидиите в Норвегия какво стана с продажбите на ел карите
  • #21
    до 19 ( преди 1 година )
    Защо не отидеш да си продаваш опорката в Норвегия, където 90% от всички нови коли вече са електрически? Или в Швеция, където са 60%? Има само една марка, която не се зарежда под 0 градуса - Тойотка. Сигурен съм, че ти е любимата марка Заслужаваш си я!
  • #20
    анонимен ( преди 1 година )
    Електрокарите ги има ве защо са се побъркали да правят нови дъгели не мго да разбера те разбраха че са *** ел миксерите.
  • #19
    Мхм ( преди 1 година )
    Точно в Алпите с батерии и как като температурата оказва влияние върху изчолзваемият енергирн капаситет на батерията както и върху скоростта на зареждане в неположителен аспект
  • #18
    До #17 ( преди 1 година )
    Това, че сам си отговаряш на двата твои предходни коментара, говори достатъчно за теб. Изписал си доста глупости. Само факта, че пишеш за пестене и електромобил е достатъчен, да се разбере колко ти е багажа в главата. Купил си кола за над 100хил.лв, после соларни панели и говори за пестене на пари. А обезценката на твоята Тесла след 5год.сам ще я усетиш. Оставяш си бай *** до живот.
fallback
Последни