fallback

VW иска помощ от Renault за електромобил до 20 000 евро

Идеята на двата производителя е да продават по 250 000 такива коли на година

Миналия месец Volkswagen обяви, че не е сигурен дали може да построи електрически автомобил, струващ по-малко от 20 000 евро. За да успеят да направи това, концернът ще се нуждае от външна помощ, като тя може да дойде от Renault, твърди германското издание Handelsblatt.

Според информацията, Volkswagen е започнал активно да търси партньори, които да му помогнат да постигне амбициозната си цел. Един от основните варианти е френската група Renault, като преговорите между двата производителя са стартирали, но още са в начално фаза.

От Renault не отрекоха твърденията за разговори с Volkswagen. Представител на френската марка заяви, че сътрудничеството е необходимо, за да може Renault да бъде конкурентоспособен на пазара на малки електрически превозни средства. Той добави, че в момента „компанията води различни дискусии, но нищо не е решено“.

Двата производителя предприемат сериозни мерки за намаляване на разходите предвид предизвикателствата, пред които е изправена автомобилната индустрия, свързани с развитието на електрически превозни средства и забавянето на продажбите. Volkswagen си е поставил за цел да спести 10 млрд до 2026 г., докато Renault планира да намали разходите за производство на електрически превозни средства с 50% чрез използването на изкуствен интелект.

Самите потребители също все повече се фокусират върху спестяването на пари. Ценообразуването се превърна в основна грижа за потенциалните купувачи на електромобили, като то задмина дори опасения относно пробега. В момента средната цента на електрическо превозно средство е 65 000 евро, което отказва много от купувачите.

В резултат на това VW и Renault имат силен стимул да разработят наистина достъпна електрическа кола. Според източник на Handelsblatt производителите на автомобили планират да произвеждат между 200 000 и 250 000 годишно от тези електрически превозни средства, струващи по-малко от 20 000 евро.

fallback
  • #17
    do sdf ( преди 11 месеца )
    Браво баце, ти ги разби, ама они немат пари.
  • #16
    Sdf ( преди 11 месеца )
    . Да продължа:- не съм плащал от 1 година за гориво . Зареждам от покрива на къщата. За всяка онлайн покупка в Идеало.де получавам по 1км на изхарчено евро на обществено зарядно. Хич и не знам вече колко струва бензина- вадя си от данъците по 35 цента/ км за пътуване до работата - чиста печалба по 4.500 е/г - не 60.000 , а и 70.000 да станат - хич не ми пука - динамиката на ел. Кола е несравнима с бензинова !!!!!!- пожелавам Ви някога да се качите в ел.кола(над 400 PS) :))
  • #15
    Sdf ( преди 11 месеца )
    Чета и направо съм шокиран от умствения капацитет на 99 % от опитващите се да пишат, още едно призвание за поциганчването на тази нация:- няма производител на света, който да се интересува от мнението на една от най-назадналите държави в света.- когато се скитам в Алпите, почти пред всеки хотел ( а те са през 10 км) има къде да си заредя Теслата . Бензиностанции има много по-рядко!- електрокар, миксер или н.з. - Модел 3 перформъс поне 2 пъти по-бърза от предишния ми S-клас купе- навсякъде!
  • #14
    Itso ( преди 11 месеца )
    Опитват се да копират Тойота Айго/Ситроен Ц1/Пежо 108 - супер икономична и евтина кола, най евтиният автоматик на пазара под 13000 евро.
  • #13
    анонимен ( преди 11 месеца )
    И с тази кола за 40 бона какво можеш да свършиш а ми едно нищо толкова гд е един меган хибрид 1000км пробег а си е кола
  • #12
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Всички производители търсят начини за ефективно производстсво с цел съкращения на всякакви разходи. Как пък един не каза, че ще преосмисли очакванията си за печалба и от там да дойде намалението на цената. Но не, ще съкращаваме персонал, който след като е съкратен, се очаква да си купи нова кола ли ?
  • #11
    ееееееее ( преди 11 месеца )
    65000 ойро за електрокар- ми тия яко намазаха филията от двете страни и даже по ръбовете, ама уфсите изведнъж не щат да купуват, еееееее
  • #10
    MythBuster ( преди 11 месеца )
    Ще ти донесат ток в кофа в планината. Как не ви омръзна да задавате този глупав въпрос. Я си припомни дали някога някъде ти се е случвало да изхарчиш цял резервоар гориво в планината? Дай го тоя маршрут да видим? А иначе кофата за ток всъщност е батерия. Дали допълнителна, дали батерията на някой колега който се е сетил да зареди до горе, а не е тръгнал като тебе с 10% заряд по планините.
  • #9
    Хм ( преди 11 месеца )
    Една електричка ако закъса по безпътиците в планините за ток, какво правим? Когато скитах така навремето, винаги имах бидонче 5 литра гориво в багажника, но с това как?
  • #8
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Средна цена 50к евро за нова кола (не електричка), та кой ще се набута да плаща това нещо и то с 5-6% лизинг?
fallback
Последни