fallback

Какво подготвя алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi

Компаниите ще е работят по обща зарядна инфраструктура, рециклиране и повторно използване на батерии

Renault, Nissan и Mitsubishi завършиха реорганизацията на своя алианс преди няколко седмици и сега гледат към бъдещето с възроден оптимизъм относно сътрудничеството си след години на напрежение и недоразумения между ръководствата.     От ляво надясно: Макото Учида, главен изпълнителен директор на Nissan Motor Co., Жан-Доминик Сенар, председател на Renault SA, Такао Като, главен изпълнителен директор на Mitsubishi Motors Corp., и Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault SA. Източник: Bloomberg LP     В деня на заседанието на изпълнителния комитет на обединението лидерите на компаниите успяха да направят равносметка на ситуацията, очертавайки различни „ключови“ проекти, които се отнасят до големите трансформации, започнали в по-широката автомобилна индустрия, включително представяне на нови модели, споделени платформи, специфични програми за развитие и съвместни инициативи.

По време на конференцията беше потвърден ангажиментът на Nissan и Mitsubishi относно решението на Renault да отдели своя бизнес с електромобили и софтуер от операциите, отнасящи се до автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Nissan повтори намерението си да инвестира до 600 млн. евро в електромобилния бизнес на френската група, известен като Ampere. Последният ще се ангажира да разработи „компактно електрическо превозно средства“ за базираната в Йокохама компания, предназначено за европейския пазар.

Също така Nissan ще използва технологиите за информация и свързаност на Ampere за разширяване на своята гама и на други пазари, започвайки със софтуерно дефинирано превозно средство, част от новото поколение леки търговски превозни средства.

Mitsubishi междувременно потвърди инвестицията от 200 млн. евро в Ampere и разкри намерението си да повери на електромобилното звено на Renault разработката и производството на своя първи електрически SUV от сегмент C.

Що се отнася до подразделението на Renault Horse, което ще продължи да работи върху конвенционални модели – то ще доставя двигатели на Nissan и Mitsubishi.

Платформите

Друг основен аспект на новото лице на алианса се отнася до споделените платформи. Към момента около 60% от моделите на трите компании използват архитектури, които са разработени съвместно, като този дял трябва да нарасне допълнително през следващите години чрез прилагането на различни инициативи между Европа, Латинска Америка и Япония.

На Стария континент Nissan ще използва платформата CMF-EV за електрическия наследник на Juke и новия Leaf, докато Mitsubishi, след като лансира Asx и Colt, използвайки CMF-B и заводите на Renault Group, има планове да се възползва CMF-CD за Outlander. Освен това японците възнамеряват скоро да вземат решение за разработването на нов модел, базиран на CMF.

Що се отнася до Латинска Америка, Nissan веротно ще използва платформата CMF-B за следващото поколение на компактния SUV Kicks.

Двете японски компании вече стартират съвместна програма за развитие в областта на микроавтомобилите, известни като kei car, за Япония. Nissan и Mitsubishi възнамеряват да определят по-нататъшни инициативи за сътрудничество в родната страна, както и за региона на Океания и за страните от Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН).

Други проекти

Nissan изрази намерение да придобие дял в The Future is Neutral - компания от групата на Renault, посветена на кръговата икономика. По този начин японците искат да разработят изцяло нов лекотоварен електромобил в Европа.

С цел подобряване и засилване на взаимодействието на продуктовия фронт са планирани специфични проекти за Южна Америка: малък пикап, разработен от французите и споделен с Nissan, вдъхновен от Renault Niagara; разширяване на гамата на Renault в Аржентина благодарение на вече установеното сътрудничество при семейството Nissan Frontier/Renault Alaskan; рекламиране на "две електрически превозни средства за сегмент А", базирани на платформата CMF-AEV.

За Индия също се предвиждат редица инициативи. Планирани са шест нови продукта, разработени и произведени в Ченай. Освен това се очакват и два SUV-а от сегмент С и един модел от сегмент А, които ще бъдат пуснати на пазара чрез марките Renault и Nissan.

В допълнение към платформите и продуктите, сътрудничеството между компаниите ще обхваща и други аспекти, включително използването в рамките на партньорството на технологията за твърдотелни батерии, разработена от Nissan, обща инфраструктура за зареждане, рециклиране и повторно използване на батерии.    

fallback
  • #10
    анонимен ( преди 1 година )
    Нисан-Мицубиши напарваха голяма грешка, като спряха работа по ДВГ, сега ще купуват двигатели от новата кооперация Рено-Гелли
  • #9
    До #1 ( преди 1 година )
    Сещат се. Обаче никой не се сеща,.че след 10-15 години ще е лукс да имаш кола с ДВГ. Ще останат само спортните модели и те ще са наистина скъпи. А Мицубиши вече имат такъв, трябва да се държат за него.
  • #8
    нямам думи ( преди 1 година )
    какво подготвя, подготвя да убие японската част от дружеството
  • #7
    анонимен ( преди 1 година )
    R I.P. Mitsubishi .... това е достатъчно май
  • #6
    Само ако ... ( преди 1 година )
    махнат недоразумението, наречено рено японците ще направят нещо! Иначе фира.
  • #5
    анонимен ( преди 1 година )
    Ще правят ли грозни *** нищо ново под слънцето ел таралясници
  • #4
    анонимен ( преди 1 година )
    Нисан и готини коли? Ощипи се да се събудиш.
  • #3
    анонимен ( преди 1 година )
    Едно време много се кефих на Нисан, после разбрах, че готините им коли били само за САЩ.
  • #2
    анонимен ( преди 1 година )
    На хартия всичко изглежда добре. Остава да видим как ще се справят и дали не са закъснели. Иначе въпросните стотици милиони, които са над милиард с частта на Рено, са страшно много пари. Стартъпите правят чудеса с 50 пъти по-малко.
  • #1
    MythBuster ( преди 1 година )
    Тези поне са здраво стъпили на земята, без да фантазират за синтетични горива и водородни автомобили с ДВГ и водородни автомобили с горивни клетки.
fallback
Последни