Renault, Nissan и Mitsubishi завършиха реорганизацията на своя алианс преди няколко седмици и сега гледат към бъдещето с възроден оптимизъм относно сътрудничеството си след години на напрежение и недоразумения между ръководствата.
По време на конференцията беше потвърден ангажиментът на Nissan и Mitsubishi относно решението на Renault да отдели своя бизнес с електромобили и софтуер от операциите, отнасящи се до автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Nissan повтори намерението си да инвестира до 600 млн. евро в електромобилния бизнес на френската група, известен като Ampere. Последният ще се ангажира да разработи „компактно електрическо превозно средства“ за базираната в Йокохама компания, предназначено за европейския пазар.
Също така Nissan ще използва технологиите за информация и свързаност на Ampere за разширяване на своята гама и на други пазари, започвайки със софтуерно дефинирано превозно средство, част от новото поколение леки търговски превозни средства.
Mitsubishi междувременно потвърди инвестицията от 200 млн. евро в Ampere и разкри намерението си да повери на електромобилното звено на Renault разработката и производството на своя първи електрически SUV от сегмент C.
Що се отнася до подразделението на Renault Horse, което ще продължи да работи върху конвенционални модели – то ще доставя двигатели на Nissan и Mitsubishi.
Платформите
Друг основен аспект на новото лице на алианса се отнася до споделените платформи. Към момента около 60% от моделите на трите компании използват архитектури, които са разработени съвместно, като този дял трябва да нарасне допълнително през следващите години чрез прилагането на различни инициативи между Европа, Латинска Америка и Япония.
На Стария континент Nissan ще използва платформата CMF-EV за електрическия наследник на Juke и новия Leaf, докато Mitsubishi, след като лансира Asx и Colt, използвайки CMF-B и заводите на Renault Group, има планове да се възползва CMF-CD за Outlander. Освен това японците възнамеряват скоро да вземат решение за разработването на нов модел, базиран на CMF.
Що се отнася до Латинска Америка, Nissan веротно ще използва платформата CMF-B за следващото поколение на компактния SUV Kicks.
Двете японски компании вече стартират съвместна програма за развитие в областта на микроавтомобилите, известни като kei car, за Япония. Nissan и Mitsubishi възнамеряват да определят по-нататъшни инициативи за сътрудничество в родната страна, както и за региона на Океания и за страните от Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (АСЕАН).
Други проекти
Nissan изрази намерение да придобие дял в The Future is Neutral - компания от групата на Renault, посветена на кръговата икономика. По този начин японците искат да разработят изцяло нов лекотоварен електромобил в Европа.
С цел подобряване и засилване на взаимодействието на продуктовия фронт са планирани специфични проекти за Южна Америка: малък пикап, разработен от французите и споделен с Nissan, вдъхновен от Renault Niagara; разширяване на гамата на Renault в Аржентина благодарение на вече установеното сътрудничество при семейството Nissan Frontier/Renault Alaskan; рекламиране на "две електрически превозни средства за сегмент А", базирани на платформата CMF-AEV.
За Индия също се предвиждат редица инициативи. Планирани са шест нови продукта, разработени и произведени в Ченай. Освен това се очакват и два SUV-а от сегмент С и един модел от сегмент А, които ще бъдат пуснати на пазара чрез марките Renault и Nissan.
В допълнение към платформите и продуктите, сътрудничеството между компаниите ще обхваща и други аспекти, включително използването в рамките на партньорството на технологията за твърдотелни батерии, разработена от Nissan, обща инфраструктура за зареждане, рециклиране и повторно използване на батерии.