Все повече автомобилни производители са принудени да намаляват обема на двигателите на своите модели заради строгите разпоредби за емисиите. Ярък в пример в това отношение е новият C 63 на Mercedes-AMG, където мощният 4,0-литров V8 беше заменен от 2,0-литров мотор с 4 цилиндъра. Оказва се обаче, че това не се харесва на феновете на модела.
В интервю за списание Top Gear главният изпълнителен директор на AMG - Майкъл Шийбе, призна, че хората често питат защо V8 е премахнат от конкурента на BMW M3. Топ-мениджърът обаче е категоричен, че спортното подразделение на Mercedes иска да бъде много прогресивно, когато става дума за технологии и затова е приело концепцията за хибридизация на модела.
„Ние сме много прогресивни и ще останем с 4 цилиндъра. Факт е, че не можем да убедим всеки фен на модела да си го купи с 2,0-литров двигател, но в същото време се забелязва нещо интересно - plug-in хибридът C63 привлича купувачи, които иначе не биха се заинтересували от този автомобил", обяснява Шийбе, цитиран от Top Gear.
Както е известно, Mercedes пусна и комби C63, докато купето и кабриолетът отпаднаха от гамата на модела. Вариантите с две врати на C-Class и E-Class се заменят от новия CLE, който наскоро се сдоби с редови „шестак“ за версиите с обозначени „53“. А бъдещият „63“ (ако има такъв) ще получи 3,0-литров двигател.
Тези клиенти на Mercedes, на които 4 цилиндъра са им малко, вероятно ще се ориентират към новия E 63, но и той ще бъде с редови 6-цилиндров мотор и порт за зареждане. Последните информации сочат, че тази версия ще получи plug-in хибридно задвижване. Нейният основен конкурент BMW M5 също ще бъде PHEV, но той ще запази V8 двигателя поне за още едно поколение, което ще се предлага и като комби - M5 Touring се завръща.