През студения сезон всяко превозно средство е засегнато от доста обширен списък от специфични отрицателни фактори. Собственикът на автомобила просто трябва да се примири с някои от тях, но някои могат да бъдат успешно избегнати. Един от тези проблеми е снегът, който се натрупва в арките на колелата, когато колата се движи.
Механизмът за образуване на „отлагания“ от сняг и лед в арките на колелата е прост: протекторът на гумата улавя частици замръзнала вода от пътя и ги хвърля в арките. Там понякога се образуват големи „израстъци“, заемащи почти цялото свободно пространство между купето на автомобила и гумата.
Повечето собственици на автомобили не обръщат много внимание на тази особеност, тъй като по време на шофиране снегът периодично изпада от арките сам - от удари при шофиране през неравности или просто под собственото си тегло. Но ако оставите тези маси да стоят една нощ, те успешно замръзват, превръщайки се в парче лед. Което вече може да бъде опасно. Например за елементи от шасито. Парче лед с приличен размер в арката може по-специално да повреди шарнирите, когато водачът активно завърти волана.
Също така потенциално опасен е моментът на разрушаване на замръзнал монолит по време на шофиране, когато неговите фрагменти отлитат от колелото в различни посоки с висока скорост. Те могат да влязат в ABS-а, в окабеляването, спирачни маркучи и т.н. А този блок лед може да се окаже между колелото и арката, и да не позволи завиване на колелата. И гумата се трие в леда по време на каране, което води до ускорено и неравномерно износване на гумата.
Можете да се борите с този проблем по различни начини. Някои хора предпочитат да освобождават арките и калниците от залепналата снежно-солена каша всеки път, преди да паркират автомобила за дълго време. Или с някаква пръчка, или с внимателно премерени ритници по пластмасовите части, върху които обикновено се наслоява.
Друг вариант: по пътя към паркинга спрете в автомивка на самообслужване и срещу едно левче почистете проблемните зони с водна струя. Основното след тази процедура е да спрете доста интензивно няколко пъти, за да изсушите накладките. В противен случай те ще замръзнат заедно с диска за една нощ и на сутринта изобщо няма да можете да отидете никъде .
Или можете да го направите технически: лишете снега от възможността да се придържа към арката по принцип. За да направите това, измивате повърхността под калника и я обработвате с всеки най-евтин силиконов спрей. Нито сняг, нито вода могат да се задържат върху силиконовото масло, което съдържат въпросните препарати. Благодарение на този ефект ще бъде възможно да забравите за ледените натрупвания в арките. Основното нещо е да повтаряте "лечението" със силикон от време на време или всеки път, когато миете колата си.